Темна сторона рітейлу або що таке Dark Store

Темна сторона рітейлу або що таке Dark Store

10.04.2020 09:00
  1115
rau

Який принцип роботи «темного магазину», як можна його облаштувати, які технологи використовується і чим цей формат привабливий для рітейлерів в період карантину.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Строгий карантин, заборона відвідування торгово-розважальних центрів, зміни в форматі роботи роздрібних мереж, обмеження допуску відвідувачів до торгівельних залів і безліч інших моментів – все це вносить корективи в життєдіяльність рітейлу.

З такими викликами рітейл ще не стикався. Адже глобально планета Земля ще жодного разу не перебувала на карантині.
Але як же зберегти торгові точки, забезпечити обсяг продажів, зберегти клієнтів і хоч якісь доходи? Необхідність знижувати витрати на обслуговування, персонал, логістику та інші статті, може привести до рішення про закриття магазинів.

А може, слід подумати про зміну формату торгівлі? Адже реальність сама диктує, які формати в даний момент актуальні, а які ні. Перенаправлення ресурсів на забезпечення онлайн-торгівлі, на період дії карантину, при збереженні функціонування торгівельних площ і товарних запасів – більш ніж реальний варіант. Такий формат в роздрібній торгівлі називається Dark Store.

Що відрізняє Dark Store від звичного нам формату?

Dark Store – «темний магазин», «темний супермаркет» обслуговує виключно покупки, згенеровані через інтернет у форматі розподільного центру. Відзначимо, що подібний формат – не новинка. Він був створений в Сполученому Королівстві, і його популярність швидко поширилася по Європі.

Темний магазин закритий від публіки, але його інтер’єр може виглядати як звичайний супермаркет. У торговому залі відсутній персонал. Магазин розташований в межах міста, що знижує витрати на доставку замовлень і полегшує самовивезення.

Після обробки замовлень, отриманих через інтернет, вони відправляються в Dark Store для збірки. Згенеровані в електронному вигляді замовлення обробляються і маршрутизируются відповідно до макету магазину для оптимальної комплектації. Збірку роблять співробітники магазину цілодобово, виконуючи замовлення, які відображаються на спеціальному обладнанні. Часто один співробітник виробляє збірку більше одного замовлення одночасно.
Весь процес від отримання онлайн-замовлення і швидкої комплектації до своєчасної доставки продукції якісно здійснюється завдяки рішенню Click & Collect.

Click & Collect – швидке рішення для створення і запуску онлайн-каналу продажів з підбором товарів у магазині

Рішення дозволяє:

  1. Приймати замовлення через будь-які активні віддалені канали комунікації: інтернет-магазин, чат-бот, колл-центр, додатки та інші;
  2. Швидко вводити співробітників в процеси;
  3. Використовувати WMS в магазині;
  4. Управляти картою складу через планограми;
  5. Відслідковувати продуктивність;
  6. Планувати обсяги доставки;
  7. Керувати пріоритетом підбирання;
  8. Забезпечити високу швидкість збірки замовлень;
  9. Можливість інтеграції з ERP, e-сommerce, касовим місцем;
  10. Організувати різні канали доставки.

Також підвищити швидкість і якість процесу відбирання товарів можливо завдяки голосової технології Pick-by-Voice, що забезпечить швидку доставку клієнту.

Майбутнє рітейлу і «темних магазинів» в Україні

Можна впевнено сказати, що «темні супермаркети» – це відмінне антикризове рішення, і в Україні їх чекає світле майбутнє.

Ця форма онлайн-бізнесу дає рітейлерам можливість розширити регіон збуту, збільшити швидкість і кількість замовлень, лояльність клієнтів, повністю позбутися від крадіжок, заощадити ресурси та витрати.

Більш детальну інформацію про рішення, описані у статті, та їх можливості можна отримати у консультантів компанії Consulting for Retail.

Читайте також –

Ашан Україна запускає новий формат – Pick Up Point


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку