Комерційний директор Сільпо: Паралельний імпорт сприятиме демонополізації ринку

Комерційний директор Сільпо: Паралельний імпорт сприятиме демонополізації ринку

04.03.2020 12:09
  864
rau

Топ-менеджер мережі Сільпо розповідає чому рітейлери виступають за право здійснювати паралельний імпорт і які вигоди від цього отримають роздрібні гравці та споживачі.

Цей матеріал доступний російською мовою

Ключові гравці українського ринку роздрібної торгівлі борються за право самим завозити в Україну оригінальні товари з-за кордону. Про те, що це дасть бізнесу і як вплине на ціни для кінцевого споживача в колонці для порталу Liga.net розповів комерційний директор мережі Сільпо Сурен Іскандарян. Портал RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Останні роки ми, як і багато інших рітейлерів, боремося за право безперешкодного “паралельного імпорту” — ввезення на територію України оригінальних товарів, які компанії легально закупили в інших країнах, заплативши податки і митні збори.

Це дає рівні можливості всім гравцям ринку розширяти асортимент продукції, яка потрапляє на полиці супермаркетів, а також забезпечує конкурентну ціну для покупця.

До минулого року багато гравців ринку роздрібної торгівлі часто були змушені купувати значну кількість товарів тільки у офіційних дистриб’юторів. У листопаді 2019 року набрав чинності Закон України “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України”.

Це повинно було сконцентрувати увагу митниці на боротьбі з фальсифікатом, “сірим імпортом” і пошуком контрабанди. Зокрема, законом встановлено, що заходи щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності не застосовуються до оригінальних товарів, які були виготовлені за згодою правовласника (товари паралельного імпорту).

У той же час, Митна служба в рамках перевірки оригінальності, товарів все ще продовжує “запитувати дозвіл” у офіційних дистриб’юторів, внесених до спеціального митного реєстру, на ввезення товарів іншими імпортерами, які легально закупили товар і мають всі підтверджуючі документи.

Удосконалити сферу імпорту для ринку роздрібної торгівлі зможе фіксація в законодавстві так званого “міжнародного принципу вичерпання прав на торговельну марку”.

Тобто, якщо товар уже вийшов на ринок в будь-якій країні світу, то правовласник втрачає виключне право контролювати подальший канал збуту і, як наслідок, одноосібне формування ціни. Повноцінна реалізація міжнародного принципу вичерпання прав дозволить зробити ринок більш конкурентним і різноманітним. У покупців буде більше варіантів вибору товару, який їх зацікавить.

Новий законопроект №2255 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення національного органу інтелектуальної власності”, ініційований першим віце-спікером Русланом Стефанчуком і групою народних депутатів, йде в ногу з цією позицією. Документом, зокрема, пропонується остаточно закріпити в Україні міжнародний принцип вичерпання прав на торговельні марки.

На початку лютого 2020 року Верховна Рада прийняла цей законопроект у першому читанні конституційною більшістю. І тут позиція всіх найбільших національних продуктових мереж збігається.

Застосування міжнародного принципу і безперешкодний паралельний імпорт – дієві конкурентні інструменти для розвитку економіки країни, які будуть сприяти демонополізації ринку.

Бо саме так українські споживачі зможуть отримати доступ до якісних товарів за конкурентними цінами і це розширить асортимент продукції на полицях всіх магазинів.

Це також стане ознакою здорової конкуренції, яка стимулює легальну підприємницьку діяльність не тільки великих компаній, але і малого та середнього бізнесу через лібералізацію міжнародної торгівлі. А головне – усуне перешкоди і бар’єри на шляху до доступності товарів для всіх українців.

Джерело: Liga.net

Читайте також – 

Битва за маржу: коли подешевшають імпортна побутова техніка, одяг та взуття


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку