Огляд торговельної нерухомості Києва за ІІІ квартал 2019-го: масштабні реформати, нові об’єкти, стабільні ставки
Міжнародна консалтингова компанія Colliers International Україна презентувала чергове дослідження ринку торговельної нерухомості столиці та визначила ключові тенденції розвитку цієї сфери.
Цей матеріал також доступний російською мовою
В умовах стабілізації економічної ситуації в країні та зростання індексу споживчих настроїв до рівня 2007 року, ринок торговельної нерухомості Києва готується до суттєвого насичення якісними об’єктами протягом 2019-22 років. За заявами девелоперів, у найближчі три роки обсяг якісних торговельних площ в столиці може збільшитись на 40%, що спричинить зростання конкуренції та призведе до перерозподілу потоків відвідувачів діючих об’єктів.
Разом з тим об’єкти зі зручною локацією та вдалою концепцією викликають активний інтерес серед відвідувачів та орендарів. Наприклад, в ТРЦ River Mall, Дніпровська Набережна, 12 (GLA близько 55 500 кв. м), який було введено в експлуатацію в серпні цього року, вже розпочали свою роботу понад 88% орендарів.
Ринок в очікуванні відкриття ще двох об’єктів: ТРЦ Retroville (GLA біля 92 000 кв. м) – анонсована дата відкриття І квартал 2020 року, та ТРЦ Blockbuster Mall (GLA приблизно 157 000 кв. м) – за заявою девелопера, відкриття очікується протягом IV кварталу 2019 року.
Деякі об’єкти, які було відкрито більш ніж десять років тому, в умовах зростаючої конкуренції проводять або вже закінчили процес реновації або реформату (ТЦ Караван, ТРЦ Dream Town 2-а черга, ТЦ Піраміда, ТЦ Квадрат-Лук’янівка та інші).
Протягом ІІІ кварталу на ринок України вийшов американський бренд The North Face, що відкрив свій перший магазин площею 130 кв. м в ТРЦ River Mall.
Рітейлери продовжують тестувати нові формати. Оновлений і найбільший у світі магазин Sinsay (2300 кв. м) відкрився в ТРЦ Lavina Mall, мультибрендовий магазин українських дизайнерів Всі.Свої (1064 кв. м) продовжує свій розвиток в рамках ТРЦ. Флагманський супермаркет мережі Novus відкрився в ТРЦ SkyMall площею близько 12 000 кв. м.
Окремо варто відзначити вихід класичних рітейлерів в онлайн. Протягом ІІІ кварталу про запуск інтернет-магазинів в Україні оголосили Inditex (бренд Zara), LPP (Reserved, Sinsay, Mohito) та Puma. Онлайн-рітейлери продовжують посилювати свою присутність офлайн. Інтернет-гіпермаркет Rozetka відкрив свою дев’яту локацію в ТРЦ Aladdin, а найбільший в Україні книжковий інтернет-магазин Yakaboo, вперше відкрився в офлайн-форматі в приміщенні Головпоштамту, на Хрещатику.
Читайте також –
Девелоперська активізація: як розвивається ринок торговельної нерухомості Дніпра