Корпорація моди: як виглядає найбільша в Україні ZARA в ТРЦ River Mall (фоторепортаж)
Два поверхи рекордної площі, чітке зонування, оновлення колекцій кожні два тижні та “миттєва мода” — що можна знайти в найбільшій в Україні ZARA.
Цей текст доступний також російською мовою
Два роки знадобилося іспанській fashion-групі Inditex, щоб побити свій рекорд за площею магазину в Україні. Нова ZARA, представлена на Дніпровській Набережній у київському ТРЦ River Mall, на 111 кв. м більша за свою попередницю в Lavina Mall – 3511 кв. м проти 3400 кв. м відповідно. Але не тільки габаритами приємно відрізняється новий магазин іспанців. RAU побувала в новій ZARA в ТРЦ River Mall в перший день її роботи і підготувала детальний фоторепортаж.
Перша ZARA відкрилася в Україні у 2008 році. За нею послідували й інші бренди іспанського концерну Inditex – однієї з найбільших дистриб’юторських груп у світі, що займається виробництвом і продажем одягу, – Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home та інші. За 11 років їх кількість в нашій країні вже перевалила за п’ятий десяток. У ТРЦ River Mall новий торговий об’єкт рітейлера ZARA почав роботу 22 серпня. Подія проходило без помпи, SALE-ів або традиційних для таких випадків святкових кульок – магазин з першого дня запрацював у звичайному штатному режимі.
Площа торговий точки склала 3511 кв. м, що зробило її не тільки найбільшою в нашій країні, але й однією з найбільших взагалі в світі. І це при тому, що в ZARA – понад 2000 магазинів в 90 країнах.
Виконаний магазин в оновленому форматі європейських концепцій, що зосереджений не стільки на екстраординарних рішеннях, скільки на принципах екологічної ефективності, використання матеріалів з низьким рівнем впливу на довкілля та енергозбереження. За виконання такого роду рішень компанія навіть була удостоєна престижної сертифікації LEED. Втім, прагнення до екологічності проявляється у бренду не тільки в обладнанні магазину – ZARA підписала угоду з Greenpiece і має намір до 2020 року повністю відмовитися від використання шкідливих хімікатів у виробництві. Таким чином, компанія швидко реагує не тільки на швидкі зміни в моді, але і громадські тренди, що приносить свої дивіденди у вигляді мільярдних прибутків. Наприклад, загальний обсяг продажів компанії в 2017 році зріс на 9%, склавши 25,34 млрд євро, а прибуток досяг неймовірних 3,37 млрд євро.
Магазин в River Mall зайняв приміщення відразу на двох рівнях ТРЦ. Його простір логічно розбито на відділи – ZARA Woman і ZARA Kids на першому, а також ZARA men на другому поверсі. В жіночому відділі представлені класичні та повсякденні речі для аудиторії віком від 25 до 45 років. Нові колекції ZARA Woman називаються “A vision of autumn” і “Ways to wear”. В асортименті можна знайти сукні, блейзери, сорочки, блузи, брюки та інше. Також окремо представлена Travel Capsule – вбрання та аксесуари для подорожей.
ZARA Kids відокремлена від жіночого відділу стіною і навіть має власний вхід в магазин. Втім вивіска тут така ж, адже кожен під-відділ має наскрізні переходи, так що всі ці розділення нехай і наочні, але умовні. Значний акцент в новій дитячій колекції зроблений на героях Disney – на нарядах зустрічаються принти з Міккі Маусом, Мінні Маус, слоненям Дамбо, принцесами та іншими класичними героями “мишачої” імперії. Інтерес бренду до різного роду художніх персонажів широко відомий. Наприклад, за легендою перший магазин одягу ZARA міг називатися Zorba на честь персонажа фільму «Грек Зорба» режисера Нікоса Казандзакіса. Все змінив випадок – поблизу відкрився бар з аналогічною назвою.
Втім справа тут швидше в іншому. Одна з фішок бренду в тому, що дизайнери ZARA стежать за змінами в моді і максимально швидко на них реагують. Співробітники офісу подорожують по всьому світу, вивчають, що носять люди, а потім ці спостереження перетворюють в ескізи кількох колекцій, які згодом презентують на внутрішніх зборах в Артейхо (іспанське місто, де знаходиться штаб-квартира Inditex). Мультфільм “Історія іграшок 4”, наприклад, став цього року вже п’ятою картиною Disney, що зібрала $ 1 млрд, так що інтерес до ліцензування персонажів більш ніж виправданий.
Також з новинок дитячого одягу в магазині кашемірові речі і джинсова колекція. Окремо представлені речі для малюків від 3 місяців до 5 років.
Чоловічий асортимент, за яким покупцеві потрібно піднятися по ескалатору з магазину або увійти з другого поверху, пропонує оновити гардероб як офіційного одягу, так і street style, заодно прикупивши взуття, а також ремені, сумки та інші аксесуари.
Нові надходження одягу в магазин будуть відбуватися кожні два тижні, а колекції, згідно з принципом «миттєвої моди» бренду, будуть перебувати на вішалках не більше чотирьох тижнів. Це стає можливим з двох причин. Перша полягає в тому, що компанія розробляє і випускає близько 12 000 нових дизайнів щорічно. Друга – наявність унікального складу ZARA в Іспанії, який називають шедевром логістичної системи. Він займає площу близько 450 000 кв. м, що в 9 разів більше, ніж склад Amazon.
Така концепція дозволяє в короткий термін доставляти колекції у всі куточки світу, а засновнику Inditex Амансіо Ортега довгі роки залишатися в десятці найбагатших людей планети. Не дивно, що його бізнес-модель вивчають в престижних бізнес-школах світу, включаючи Гарвард і Стенфорд.
Нагадаємо, відкриття ТРЦ River Mall в Києві відбулося 8 серпня цього року. Крім Inditex, свого відкриття також очікує ще один великий якір ТРЦ – універмаг шведського рітейлера fast fashion H&M. Його запуск в роботу планується 12 вересня.
*Слідкуйте за новинами ринку в Telegram RAU
Читайте також
З видом на Дніпро: у Києві відкрився 5-рівневий ТРЦ River Mall (фоторепортаж)