Магазин в телефоні: як український e-commerce використовує мобільний трафік

Магазин в телефоні: як український e-commerce використовує мобільний трафік

29.01.2019 08:15
  1289
Дарья Златьева

На скільки збільшився mobile-трафік, як з ним працюють рітейлери, завдяки чому збільшують конверсію, виторг і обороти.

Цей текст доступний російською мовою

Обсяг мобільного трафіку стрімко зростає, і у багатьох рітейлерів він вже перевищує трафік з інших каналів, однак конверсія у нього нижче – що роблять компанії в онлайні щоб її збільшити?

У світі: все буде m-commerce

Мобільна комерція поглинає все більше “класичної” електронної комерції. Наприклад, в США до 2023 року на неї припадатиме майже 40% онлайн-продажів на загальну суму $ 447 млрд.

За оцінками Adobe, 49% трафіку святкових покупок в листопаді 2018 роки (включаючи Cyber ​​Monday) проходили через смартфони. Але в той же час статистика говорить про те, що показники конверсії у покупців з настільних комп’ютерів в два рази вище, ніж у користувачів смартфонів.

За даними KPI report від wolfgangdigital.com зараз на його частку припадає 32% виручки і 53% трафіку. Проте, великі покупки все ще більш вірогідні на настільному комп’ютері або планшеті, повідомляється в дослідженні.

За даними дослідницької компанії Criteo, світові рітейлери дві п’яті товарів і послуг продають за допомогою смартфонів. В європейських країнах майже 60% транзакцій відбуваються на мобільних версіях сайтів і в додатках смартфонів. Частка покупок в смартфоні за рік зросла на третину.

Українські компанії також посилено працюють з трафіком, покращують можливості, дизайн сайтів і мобільних додатків, активно інвестують в рекламу.

Україна

У своїй колонці для AIN.ua генеральний директор Astound Commerce Україна Дарина Горницька відзначала, що обсяг мобільного трафіку збільшився на 21% в порівнянні з позаминулим роком, а загальне мобільне проникнення в Україні досягло 128%: кількість мобільних підключень становить 58,2 млн.

Стрімко зростає і обсяг реклами: як писала MMR, з посиланням на дані Всеукраїнської рекламної коаліції – якщо в 2017 році при обсязі digital-реклами в 4,3 млрд грн частка мобільного становила всього 0,4%, то в 2018-му її обсяг повинен був вирости до 9,5 млрд, а обсяг мобільного збільшитися в процентному відношенні майже в три рази – до 1,5%.

Електроніка

Як зазначав Дмитро Покотило в коментарі еpravda, до 30% покупок роблять користувачі смартфонів і в F.ua. “При цьому на початку 2018 року з мобільного на сайті відбувалося всього 10% покупок, зростання відбулося після оновлення мобільної версії сайту”, – говорить топ-менеджер.

За словами В’ячеслава Поврозника, виконавчого директора мережі Фокстрот, частка mobile в 2018 склала 51,54%. При цьому desktop дорівнював 43,70%, tablet – 4,76%. “Частка мобільних пристроїв поступово забирає частку у desktop. Через це прогнозований тренд на найближчі роки – збільшення кількості мобільних додатків в сфері рітейлу і більш детальне опрацювання юзабіліті під сучасні мобільні пристрої”, – розповідає він. У компанії говорять, що в поточному році очікується збільшення маркетингових активностей в месенджерах telegram, viber і соціальних мережах Facebook, Instagram.

“Ми створили новий дизайн сайту з адаптацією під мобільні пристрої і почали розробку мобільного додатку. Реліз програми вже готуємо, зараз йде розробка нових стратегій комунікацій з користувачами через соціальні мережі, месенджери та інші канали “, – додає виконавчий директор мережі Фокстрот.

У 2018 році сайт інтернет-магазину Цитрус “переїхав” на нову платформу. Тепер користувачі мобільних пристроїв при переході на сайт отримують сторінки в адаптованому для мобільних вигляді. «Після переходу на нову версію сайту ми стали генерувати на 30% більше мобільного трафіку. Частка мобільних користувачів досягла 60%. Також в 2018 році відбувся реліз нового мобільного застосування Цитрус на платформах iOS і Android », – розповідають в компанії. При цьому частка замовлень з мобільних за 2018 рік зросла з 42,8% до 56,9%.

Fashion&jewelry

Як повідомили в Intertop, частка мобільного трафіку на intertop.ua росла весь рік і в грудні склала 74%, що на 36% більше, ніж в грудні 2017 року.

На початку серпня минулого року LeBoutique випустила повністю оновлений мобільний додаток для Android і iOS, і окремий додаток для iPad. А на початку листопада клієнтам став доступний абсолютно новий веб-сайт LeBoutique. В результаті частка мобільної аудиторії зросла на 10%. Як розповідає директор з маркетингу компанії Олексій Попов, відбулося і омолодження бази клієнтів, і перетікання, оскільки нові мобільні додатки дуже зручні і інтуїтивно зрозумілі. “Важливо розуміти, що мобільний трафік це так званий «вільний інтернет», коли люди просто серфлять: ввечері, вдома, по дорозі на роботу, – зазначає експерт. – У другій половині 2018 ми сконцентрувалися на ефективності комунікацій, більш грамотній роботі з існуючою базою клієнтів, операційній ефективності і як результат змогли досягти економії маркетинг бюджету в 4 рази “.

Як розповіла співвласниця Rechi.Ua Інна Бачуріна, на кінець 2018го року частка мобільного трафіку зросла до 65%. Частка замовлень зростає пропорційно. “Ключове завдання для компанії – перебудувати своє сприйняття. Оскільки ми працюємо над сайтом на десктопах, за інерцією віддаємо їм пріоритет, що вже давно не актуально. Але до кінця 2018 го вже начебто переорієнтувалися і мислимо в першу чергу мобільним екраном”, – резюмує Інна.

Сайт SOVA порівняно молодий – він був запущений в 2017. Андрій Онопрієнко, керівник інтернет-магазину SOVA розповідає, що компанія в 2018 році оновлювала і дизайн, і функціонал – як для робочого столу, так і для мобільної версії. Частка замовлень з десктопа поки переважає – користувачі часто починають з відвідування сайту з мобільного пристрою, а продовжують вже з ПК.

“У нашому сегменті частка користувачів мобільних пристроїв становить 70%, примітно, що основна маса використовує для серфінгу пристрої Apple. Ми спрощуємо форми замовлень, покращуємо надання інформації для мобільних пристроїв. Оптимізація сайту mobile first для нас в пріоритеті “, – ділиться Онопрієнко.

Сервіс, який дозволяє приміряти сережки з допомогою доповненої реальності

У Zlato.ua в минулому році на 72% зріс мобільний трафік на сайт (основну частину складають користувачі Android). За словами засновника компанії Святослава Амеліна дохід від нього виріс на 100%. Таких результатів вдалося досягти завдяки регулярним змінам в мобільній версії сайту: виправили помилки в роботі, робили більш зручне і функціональне головне меню, працювали над швидкістю завантаження сторінок.

“Зараз трафік з мобільного вже перевищує 60% загального трафіку сайту. І ця тенденція напевно буде зберігатися і в 2019 році “, – вважає Святослав Амелін.

Інші сегменти

За даними Google, мобільний трафік в сегменті іграшок зростає і на III квартал минулого року його частка склала 55%. В інтернет магазині Будинок іграшок мобільний трафік в два рази перевищує заходи з десктопів. “Дохід між десктопом і мобільними пристроями ділиться навпіл, але конверсія з мобільних пристроїв нижче в 2 рази”, – розповідає Дмитро Бондаренко, е-commerce директор Будинок Іграшок.

Тому в компанії більшу увагу приділяють мобільній оптимізації сайту і прийняли рішення про запуск мобільного додатку в 2019 році.

По-іншому виглядає ситуація в сегменті меблів. В інтернет магазині MebelOk, трафік з мобільних телефонів в 2018 році перевищив позначку в 45%. “Однак приріст продажів з мобільних не такий високий. Клієнти вважають за краще робити замовлення через дзвінок оператору, тому порахувати конверсію мобільного трафіку не так просто “, – пояснює Оксана Донська, співвласник MebelOк.

За прогнозами експертів, мобільний трафік буде продовжувати стрімко зростати. Але поки мобільна комерція стикається з серйозними проблемами конверсії, які рітейлери будуть покращувати.

Читайте також –

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку