З речами на вихід: російська мережа Incity закриває магазини в Україні

З речами на вихід: російська мережа Incity закриває магазини в Україні

10.11.2017 09:00
  584
Виктор Нагорский

Слідом за торговельними мережами Centro, Kari та Kira Plastinina з України йде один з найбільших російських fashion-рітейлерів – Incity.

Інформацію про планове закриття українських магазинів InCity RAU підтвердив цілий ряд джерел на ринку – брокер з торгової нерухомості, представники кількох торгових центрів, а також топ-менеджер великого рітейлера одягу. У той же час, підтвердження цієї інформації в самій компанії отримати не вдалося – запит RAU в головний офіс компанії «Модний континент», що розвиває мережі магазинів Incity та Deseo, залишився без відповіді.

Вимушена оптимізація

«Модний континент» – один з лідерів російського ринку fashion-рітейлу. За інформацією російських ЗМІ, компанія входить в п’ятірку найбільших fahion-ритейлерів РФ за кількістю магазинів. Разом з тим, в останні кілька років «Модний континент» переживає не найкращі часи. У 2014 році рітейлер вперше з 2008-го отримав чистий збиток – в 1,1 млрд рублів. Виручка компанії за той період знизилася на 1,5%, до 10 млрд рублів.

Після цього компанія перестала розкривати фінансові показники. За даними газети КоммерсантЪ, в 2015-му виручка компанії знизилася ще на чверть – до 7,6 млрд рублів. Причиною експерти називали падіння продажів через зростання цін при зниженні купівельної спроможності і закриття великої кількості магазинів.

Також слід зазначити, що в останні роки в компанії кілька разів змінювалося керівництво. Причому не всі акціонери були задоволені кадровими рішеннями мажоритарія компанії Володимира Груздєва (його батькам, дружині, двом синам і дочці належить близько 65% акцій).

Раніше керуючий партнер ГК UCP (володіє близько 29% «Модного континенту») Вікторія Лазарєва в коментарі КоммерсантЪ нарікала, що мажоритарій вже не вперше кличе до ради директорів рітейлера своїх соратників, які не мають відношення до fashion-бізнесу. «Саме з цієї причини третій рік поспіль ми спостерігаємо погіршення фінансових показників і менеджерську чехарду», – стверджувала Лазарева.

Труднощі в компанії змусили власників не тільки часто міняти керівництво, а й піти на оптимізацію бізнесу.

До 2014 року «Модний континент» стабільно нарощував кількість торгових точок. До кінця 2014-го він керував 450 магазинами в РФ, Україні та Казахстані. У 2015-му компанія почала масштабне скорочення своїх торгових точок. У підсумку, за 2015 рік їх кількість знизилася з 450 до 410.

Оптимізація бізнесу продовжилася і в 2016-му – станом на листопад минулого року мережа «Модного Континенту» об’єднувала вже 389 магазинів під торговими марками Incity, Deseo та Incity Kids. При цьому значна частка закриттів компанії за останні кілька років сталася саме в Україні.

Тактичний відступ

Судячи з усього, тепер рітейлер вирішив і зовсім відмовитися від роздрібного бізнесу в Україні. «Компанія ще існує, але магазини планово закриваються – це вже вирішене питання. Залишилося всього кілька працюючих торгівельних точок, але, думаю, до кінця року вони будуть закриті», – розповіло RAU на умовах анонімності джерело на ринку, знайоме з ситуацією в компанії.

Закриття торгових точок Incity підтверджують і девелопери. У 2017 році магазини Incity припинили роботу в ТРЦ Караван, торгових центрах Arricano, одеських City Center, Рів’єра, та інших торгових об’єктах.

На піку розвитку українська мережа Incity об’єднувала кілька десятків торгових точок в різних регіонах України.

До кризи мережа в Україні активно розвивалася. Вони сміливо відкривали по 3-4 магазини в містах-мільйонниках, а також освоювали обласні центри поменше.

Учасники ринку говорять, що проблеми українського бізнесу, як і материнської компанії, почалися в 2014-му. «З початком кризи в 2014 році їх конкурентоспроможність на ринку виявилася недостатньою. У Incity істотно знизилися продажі, через що їм стало складно підтримувати необхідну рентабельність, а відповідно – і виконувати комерційні умови орендних договорів. Тому торгові центри при першій же можливості замінювали їх іншими орендарями», – розповів RAU представник міжнародної консалтингової компанії.

Відобразилася на результатах роботи компанії в Україні і зростаюча конкуренція в сегменті fast fashion, вважає директор департаменту торговельної нерухомості Colliers International (Україна) Наталія Кравець.

«Incity працює в ніші, де зараз дуже висока конкуренція – це fast fashion – ціновий сегмент «середній»-«середній мінус». За останні кілька років ключові гравці, які працюють в цій ніші, значно зміцнили свої позиції, наприклад – Inditex і LPP. Також на український ринок вийшли сильні турецькі бренди, наприклад – LC Waikiki. Та й українські оператори, такі як Goldi, стають все більш популярними. При цьому на хвилі патріотизму інтерес до російських брендів навпаки знизився. Тому погіршення результатів роботи російського бізнесу в Україні не дивує», – говорить Кравець.

На її думку, з урахуванням політичної та економічної нестабільності в країні, росіяни вважають український ринок нізкоперспектівним. Тому в складній для бізнесу ситуації деякі з них вирішують сконцентруватися на ключовому для себе російському ринку.

Іди, якщо хочеш

Слід зазначити, що після значного погіршення відносин між Україною і РФ в 2014-му році з країни пішов цілий ряд російських рітейлерів. Серед них Bosco Sport, Kira Plastinina, Centro. Зовсім нещодавно стало відомо, що покидає український ринок і взуттєва мережа Kari.

У більшості випадків головною причиною згортання бізнесу російських рітейлерів в країнах СНД є фінансові проблеми материнських компаній. Однак в Україні до економічних труднощів додалися політичні ризики, а також проблеми митно-логістичного характеру.

За словами співрозмовників RAU, після погіршення відносин між країнами, а також змін правил ввезення товарів з Росії, багато українських магазинів почали відчувати значні труднощі з асортиментом і своєчасним оновленням колекцій.

«З подібними труднощами зараз стикаються й інші магазини російських брендів, що працюють в Україні, наприклад – Oodji та Gloria Jeans», – стверджує глава української консалтингової компанії. На думку експерта, торгові мережі зазначених брендів – наступні претенденти на згортання бізнесу.

Що цікаво, Gloria Jeans – найбільший за обсягом продажів російський fashion-рітейлер, що спеціалізується на виробництві і продажі недорогого одягу для всієї родини – завершив 2016 рік з хорошими показниками. Рітейлер збільшив виручку на 40%, до 34 млрд рублів, а чистий прибуток – в 2,5 рази, до 5,6 млрд рублів. Зараз Gloria Jeans управляє мережею з більш ніж 550 торгових точок в Росії, Грузії та Україні. При цьому компанія планує подальшу регіональну експансію і вихід на нові європейські ринки.

Що стосується Oodji, то зараз компанія оперує мережею з більш ніж 350 магазинів в семи країнах. Правда, в Україні розвитком бренду по франшизі займається українська компанія MD-fashion (також представляє в країні Tommy Hilfiger, Walker, STEM, Accessorize, G-Star, Diesel, Gant та інші бренди). Причому, незважаючи на всі складнощі в країні, з 2013 року вона розширила мережу Oodji в півтора рази, майже до 70 магазинів, і навряд чи буде відмовлятися від свого флагманського бренду.

Читайте також – 

ТОП-10 fashion-рітейлерів України за площею (зарубіжні бренди)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку