Кейс Rozetka: як отримати 1 млн шанувальників на YouTube

Кейс Rozetka: як отримати 1 млн шанувальників на YouTube

31.01.2018 09:01
  666
Микола Маранчак

У 2015 році Rozetka стала третім у світі ресурсом по залученню трафіку з YouTube, поступившись тільки Amazon та Ali Express. Як вдалося виростити канал про техніку до мільйона підписників з 200 млн переглядів.

В 2018 році YouTube-каналу інтернет-магазину Rozetka виповнюється 10 років. MC Today розпитав головного редактора Rozetka.ua Олексія Тараненко про те, як вдалося досягти таких вражаючих цифр, як утримати увагу глядача і скільки коштує утримання каналу.

Rozetka.ua запустила YouTube-канал в 2008 році

Запустити Youtube-канал запропонував особисто засновник інтернет-магазину Владислав Чечоткін. Відеоогляди повинні були розширити інформацію про товар. Багатьом покупцям було мало фотографій і описів, вони хотіли більше інформації про техніку. YouTube на той час був найпопулярнішим у світі відеохостингом, і вибір упав на нього. Про генерацію трафіку на сайт і інші можливості каналу в «Розетці» тоді навіть не замислювалися.

Перший мільйон переглядів канал зібрав через сім місяців після запуску. А я приєднався до проекту у вересні 2014 року, коли за каналом стежили 350 000 підписників.

Для нас YouTube-канал – це не той напрямок, який формує прямий прибуток. Для нас YouTube важливий не тільки тому, що з його допомогою ми залучаємо користувачів на сайт. Крім цього, він виконує ще декілька функцій:

  • Іміджева – найбільший технічний канал України.
  • Формування бренду – підкреслюємо конкурентні переваги компанії.
  • Навчально-розважальна – показуємо покупцям, що розбираємося в товарі, допомагаємо у виборі.
  • Наша контент-стратегія, включаючи сайт, спрямована на допомогу при виборі товару. Якщо покупець вибрав саме те, що шукав, він залишається задоволений. Задоволений покупець – завдання компанії.

Вартість виробництва відео залежить від масштабів ідеї та способів її реалізації. Простий огляд розпакування товару може коштувати 100 гривень, якщо поставити таку зйомку на потік. Але відео з якісним монтажем та популярним ведучим – це зовсім інші бюджети.

Все відео компанія знімає власними силами. З моменту запуску каналу наш відділ зйомки оглядів, що складається з однієї людини, перетворився на повноцінний відеопродакшен.

Сьогодні з роботою продакшену пов’язано понад 20 співробітників.

Ми використовуємо кілька дзеркальних і беззеркальних камер, набір студійного світла, DJI Ronin для динамічних зйомок на вулиці. Здебільшого обладнання своє, в рідкісних випадком орендуємо за необхідності. Для організації роботи використовуємо систему Trello. Труднощі, як у будь-якому творчому процесі, пов’язані з дедлайнами і плануванням. Тим більше, що ми залежимо від запуску новинок виробниками, новин, строків появи нових пристроїв на українському ринку.

Чіткої контент-стратегії немає

Універсального рецепта не існує. Час публікації, регулярність виходу, смислове навантаження – все індивідуально. Шляхом проб і помилок ми зрозуміли, що зараз нам краще публікувати відео кожен день у вечірній час. Чіткого гайда по роботі з відеоконтентом у нас немає. Дотримуємося інтуїтивних правил, які тримаємо в голові.

Висновки робимо з реакції аудиторії на відео і аналітики YouTube. Кількість переглядів – важливий, але не головний критерій аналітики. Куди важливіше отримати тривалі перегляди – як довго користувач дивиться відео. Це метрика, яка показує утримання аудиторії. YouTube найсильніше враховує цей критерій при ранжируванні стрічки, хоча впливає на видачу безліч параметрів.

Я намагаюся читати всі коментарі, того ж прошу і від авторів.

Улюблений додаток в телефоні – YouTube Creator Studio. Гострі моменти в коментарях намагаємося згладжувати, перевести в жарт, на критику відповідаємо і прислухаємося. Образливі коментарі з ненормативною лексикою видаляємо, тримаємо дискусію в більш-менш цивілізованому руслі.

Найбільше впливають на клікабельність попередня картинка і заголовок. Але точно виміряти ефективність превью складно. Виміряти її в цифрах неможливо, лише інтуїтивно – намагаючись вловити поточний тренд. Для більш широкого охоплення ми оптимізуємо контент. Використовуємо різні інструменти для створення тегів заголовків і інших елементів оптимізації. Наприклад, vidiq.com, tubebuddy.com.

Але головну роль у просуванні грає саме контент. Від оптимізації багато що залежить, але просунути поганий контент неможливо.

Щодня працюючи з YouTube, я не можу точно відповісти, що працює на 100%, а що зовсім не ефективно. Існують рекомендації, як зробити відео більш привабливим. Наприклад, для нас краще працюють відео, в яких на головній картинці є людина. Але це занадто загальні поради, для іншого каналу все може бути інакше.

Які відео ми вважаємо вдалими

Огляди iPhone і флагманів Samsung, як правило, набирають більше 1 млн переглядів за короткий час.

Результативність відео сильно залежить від тематики. Для топового смартфону менше 100 тис. в перші два тижні однозначно поганий результат. І навпаки, 100 тис. за першу добу — відмінний, це 500 тисячам чи 1 млн в перспективі.

Як зацікавити глядача

По-перше, автор огляду повинен вести себе емоційно і живо, а не читати завчені тексти. Емоції і реакція аудиторії залежить від його харизми. Найяскравіший приклад — Наташа Шелягина, її заслугу в популярності нашого каналу важко переоцінити.

По-друге, режисер монтажу повинен зробити динамічне відео, яке глядачеві не захочеться вимикати.

Відеоблогер Наталія Шелягина

YouTube-середовище швидко змінюється. Аудиторія постійно змінює інтереси, тому, крім роботи зі звичними форматами, ми постійно в пошуках нових підходів. Те, що працює сьогодні, може провалитися завтра.

У нас були різні випадки. Коли-то відео швидко набирало популярність, і ми не розуміли чому, і навпаки: все ніби правильно зробив, а потім ночами думаєш, чому відео «не зайшло».

Наприклад, зняли відео про проблеми в роботі старих гаджетів Apple. Гаряча тема, спрацювали швидко – але не пішло. Тільки 30 тис. переглядів. Розбираємося, намагаємося зрозуміти, чому не зайшло.

YouTube – це свій світ, де аудиторія любить треш і чад.

Ми представляємо великий бренд, покриваємо аудиторію цілої країни по всім віковим категоріям і тому осторожничаем з експериментами, не дозволяємо собі багато речей, які зробили б більш популярними відео.

Особливої механіки для залучення глядачів на сайт немає. В першій сходинці опису залишаємо посилання на сайт. Іноді влаштовуємо акції та розіграші, де ведучий запрошує глядачів перейти на сайт. Але якщо зловживати таким, якість контенту буде страждати.

Навіщо Rozetka веде кілька каналів

Під брендом Rozetka компанія веде декілька різних каналів. Це допомагає не відволікатися на різні аудиторії та викладати людям те, що їм цікаво. На каналі «Розпакування і демонстрація товару» ми показуємо, як починати роботу з товаром. Викладаємо близько 300 відео в місяць.

Rozetka Kids враховує інтереси дитячої аудиторії, тут у нас 30 тисяч передплатників. Нещодавно почали експериментувати з темою ігор і кіберспорту на каналі Rozetka Gamers. Це корисний контент для глядачів, такі відео допомагають набирати нову аудиторію.

Умови роботи з видеоблогерами

Ніка Прохорчук, відеоблогер Rozetka.ua

Вони вважаються штатними працівниками компанії. Деякі ведуть власні канали. Це їх особиста справа, яку ми не регулюємо жорстко. Їм не можна працювати з конкурентами, в іншому – надаємо блогерам свободу.

Особисто я вважаю, що для людини, що працює найманим працівником на YouTube, важливо вести особистий канал. Тоді він на власній шкурі розуміє, наскільки значною повинна бути робота з контентом і зовсім інакше ставиться до вибору тем та створення відео.

Як правило, ми шукаємо талановитих хлопців, які розбираються в техніці і хочуть зніматися. Потім з них вже намагаємося зробити популярних блогерів-ведучих. Іноді робимо колаборації з відомими блогерами. Найцікавіша була з каналом Wylsa.com.

Напевно, самий забавний епізод продакшену стався з Нікою Прохорчук, яка веде свій канал для дівчаток. Ми брали її з прицілом на запуск каналу про косметику і красі, а вийшло, що вона стала другою за популярністю техноблогершей каналу.

Поради для бізнесу

Не варто рівнятися на інших. Потрібно дивитися саме на завдання компанії, які можна вирішити з допомогою відеоконтенту. Можливо, для вас більш ефективним буде інший канал: Facebook, Instagram або щось інше.

Потрібно бути готовим до постійних змін. Навіть якщо ви наймете фахівця, який напише блискучу стратегію, через кілька успішних відео перегляди можуть впасти і треба буде її переглядати.

Джерело: MC Today

Читайте також

Rozetka офлайн: як виглядає супермаркет лідера українського e-commerce (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку