E-commerce України: підсумки 2018 року та прогнози на 2019-й (інфографіка)

E-commerce України: підсумки 2018 року та прогнози на 2019-й (інфографіка)

18.12.2018 08:20
  1424
rau

За підрахунками експертів групи EVO, у цьому році український сегмент електронної комерції досяг 65 млрд грн, збільшившись за рік на 30%. Локомотивом розвитку, як і у 2017-му, виявилися маркетплейси.

Read in English

Цей матеріал доступний російською мовою

Як вказав у своєму виступі під час підбивання підсумків року та презентації прогнозів на 2019-й директор з розвитку EVO Денис Горовий, цього разу була трохи змінена методика підрахунку: оцінювали не лише обіг товарів і послуг, а й вартість супутніх сервісів: реклами, просування, онлайн-оплати та доставки.

Підсумки року, що минає

Обіг фізичних товарів і послуг, придбаних онлайн у 2018 році, сягає 65 млрд грн. Виручка від їхньої реклами в соцмережах, на маркетплейсах та онлайн-ресурсах гравців ринку — 9,5  млрд грн. На доставці товарів, придбаних онлайн, оператори заробили 2,6 млрд грн, на онлайн-оплатах — 0,8  млрд грн.

Актуальні тренди 2019-го

«Ми очікуємо, що у 2019 році e-commerce збільшиться щонайменше на чверть», – підкреслив топ-менеджер.

Серед інших важливих тенденцій Денис відмітив, що зростає конкуренція між маркетплейсами та соцмережами й пошуковиками. Здебільшого рітейлери заробляють на продажах, а маркетплейси — на просуванні товарів і послуг. Це робить їх схожими саме із соцмережами та пошуковиками. Навіть більше: маркетплейси стали  серйозним конкурентом пошуковиків. У США 55% покупців відразу шукають товар на Amazon, Etsy чи E-bay, оминаючи Google. В Україні частка прямого трафіку на Prom — 19%, Rozetka — 30%, ОLX — 44%, Aliexpress — 50%, і з початку 2017 року вона зросла в середньому на 5%.

Ще одна примітна тенденція: потужні гравці більше не діляться на офлайн- і онлайн-продавців, а створюють екосистеми довкола покупців. Клієнт не хоче обирати між шопінгом в інтернеті та фізичними магазинами. Йому одночасно важливі переваги офлайну та онлайну. Зокрема усюди товар має бути в наявності, оплата – зручною та безпечною, отримання та повернення – швидкими, а обслуговування – якісним. Також потрібні відгуки, які допоможуть обрати товар або перевірити сумлінність продавця. На часі й технологічні рішення, що спрощують вибір: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла тощо.

Рік для EVO

Також спеціалісти компанії вказують, що довіра до інтернет-покупок зростає. За рік на маркетплейсах EVO (Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua) українці придбали товарів на 9,5 млрд грн та на 10,5 млрд гривень — на сайтах компаній на Prom.ua.

Загалом на маркетплейсах у 2018-му витратили на 54% більше, ніж за минулий рік. Водночас кількість замовлень зросла на 47%.

Зростає попит на товари повсякденного вжитку й дитячі товари. Найчастіше у 2018 році купували одяг, взуття, аксесуари, техніку, електроніку, товари повсякденного вжитку, товари для дому та саду, косметику й парфумерію.

Найбільш активно зростають такі категорії: товари для дітей, авто- і мото-, а також техніка й електроніка. «Ми очікуємо, що у 2019 році також зросте попит онлан-покупки на продуктів харчування», – завершив свій виступ директор з розвитку групи компаній EVO.

Читайте також –

Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку