Чужа марка: як українські рітейлери та ресторатори розвиваються по франчайзінгу

Чужа марка: як українські рітейлери та ресторатори розвиваються по франчайзінгу

15.06.2018 08:00
  807
rau

Використовуючи відомий бренд та налагодженні технічні процеси, підприємці-початківці успішно розвивають бізнес як в Україні, так і за кордоном.

Портал Бізнес опублікував велику статтю, присвячену головним тенденціям розвитку українського ринку франчайзінгу. Одна зі сфер бізнесу, де франчайзінг зустрічається особливо часто – роздрібна торгівля (як правило, фермерською або органічною продукцією) та громадське харчування: кафе, бістро, фаст-фуд тощо. RAU підготувала стислий огляд матеріалу, фокусуючись саме на можливостях розвитку по франшизі рітейлу та фаст-фуду.

Як підрахували в Асоціації франчайзінгу України, зараз в країні за франшизою працюють близько 24 000 об’єктів. Частка локальних гравців збільшується з року в рік, і зараз усього 37-40% франчайзерів є міжнародними компаніями. «Близько 25% з них — це європейські компанії, 10% — компанії з СНД (фактично з Росії), 5% — з інших країн і континентів, іноді навіть дуже екзотичних», — пояснює голова Асоціації Андрій Кривонос і додає, що така ситуація характерна для більшості пострадянських країн. Винятками можна вважати хіба що Білорусь та Казахстан, де 20% продавців франшиз — це місцеві компанії, а 80% — зарубіжні. Втім, і в цих країнах існує тренд на збільшення частки локальних гравців ринку, адже п’ять-сім років тому їх налічувалося лише близько 10%.

Якщо говорити про найперспективніші напрямки франшизного бізнесу, то це сфера послуг, громадське харчування та роздрібна торгівля. Тобто саме ті галузі, де вартість «вхідного квитка» порівняно невелика, умови доволі прості, а інвестиції окупаються досить швидко. До речі, саме франшизи, пов’язані із закладами харчування, вважаються одними з драйверів розвитку ресторанного бізнесу. Згідно аналізу компанії POSTER, впродовж 2016-17 років кількість «ресторанних» франшиз зросла більш ніж на третину — з 60 до 80 пропозицій. І разом з тим найбільшою популярністю користуються компактні формати, такі як кав’ярні, пекарні, стріт і фаст-фуди, що працюють, як правило, у нижньому та середньому цінових сегментах.

Загалом, в Україні популярні франшизи, що так чи інакше пов’язані з продуктами харчування. Франчайзі охоче купують права не лише на заклади вуличної та «швидкої» їжі, а й на продуктові лавки, магазини екологічних або органічних продуктів тощо. Втім, на думку співвласника та керуючого партнера Franchise Group Мирослави Козачук, сфера громадського харчування незабаром зміниться. Зараз ключові позиції займають піцерії, але ця італійська страва разом із бургерами поступово відходить на другий план.

«Ринок громадського харчування перенасичений, і, гадаю, зовсім скоро настане період злиттів-поглинань, спостерігатиметься прихід міжнародних компаній і великий ребрендинг зі зміною вивісок, — прогнозує Козачук. — Зараз у тренді грузинська, азіатська кухні. Дуже перспективні позиції у тренду монопродукту. Наприклад, франшиза Дмитра Борисова “Білий налив”, в яку з самого відкриття стоять черги як гостей, так і тих, хто хоче купити цю бізнес-модель».

Ще один визначальний тренд — вихід українських продавців франшиз до інших країн. «Вже понад 30 компаній працюють на зовнішніх ринках, і в майбутньому вихід за кордон триватиме, оскільки багато франчайзерів їздять до інших країн для пошуку нових ідей та концепцій», — зазначає Кривонос.

Протягом наступних трьох років експерти прогнозують сталий розвиток українського ринку франшиз. Передусім це стосується пропозицій зі сфери послуг та громадського харчування. Очікується, що домінуватимуть тут екзотичні ідеї з Південно-Східної Азії та ринку стріт-фуду. Крім того, якщо умови будуть сприятливими, активно розвиватиметься і fashion-рітейл. «Найближчих три роки має вирости fashion-рітейл. Ми спостерігаємо попит, але це збутовий франчайзинг, де ключовою точкою прив’язки є продукт, — пояснює Мирослава Козачук. — А продукт означає виробництво, для якого потрібні величезні інвестиції та ринки збуту».

Бізнес «під ключ», навіть під час економічної кризи, доволі популярний в нашій країні. Формування пулу надійних франчайзерів, відсіювання компаній-фейків та вихід українських гравців на світову арену можна розглядати як позитивні тенденції. Тож за умови, що найближчим часом економічна ситуація в країні покращуватиметься, можна очікувати позитивних результатів як для франчайзерів, так і для франчайзі.

Джерело: Бізнес

Читайте також –

Чому Наш Край почав використовувати зворотний франчайзинг


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку