1000 і 15 віскі: WINETIME зібрав найбільшу колекцію віскі України і встановив рекорд
10-11 листопада в київському маркеті WINETIME офіційно був встановлений рекорд України: найбільша колекція віскі. Як це відбувалося.
Мережа гастромаркетів WINETIME, що нещодавно приєдналася до Асоціації рітейлерів України має намір зайняти істотну частку ринку України і намагається привернути максимальну увагу споживачів, в тому числі і тих, хто ще не став клієнтом компанії. Один з маркетингових ходів, які застосував ритейлер – потрапляння до Книги рекордів України. Для цього WINETIME представили в своєму маркеті на проспекті Бажана в Києві понад 1000 позицій віскі, якщо бути точними, то 1015. RAU відвідала встановлення рекорду і підготувала репортаж зі свята.
Кожному відвідувачеві надавався келих та 9 фішок на безкоштовну дегустацію віскі. На захід запросили 5 представників виробників віскі:
Heaven Hill Distillery — Девід Полік (David Polick), менеджер по Європі.
Wemyss Malts — Кенні Макдональд (Kenny Macdonald), бренд-амбассадор.
Morrison & Mackay — Грем Харві (Graham Harvey), автор книги The Whisky Kitchen.
Duncan Taylor — Джон Кеннеді (John Kennedy), менеджер по центральній та східній Європі.
Speciality Drinks — Міріам Макензі (Myriam Mackenzie), експорт-менеджер.
Кожен з них із задоволенням розповідав про особливості свого віскі і ділився секретами виробництва. Крім безкоштовних 9 зразків можна було спробувати будь-який з 1000 віскі – їх продавали по вартості, що встановлена в магазині, по 20 мл (стандартний розмір дегустаційної порції).
Серед 1000 позицій були шотландські, ірландські, американські і навіть японські і індійські віскі. Для цінителів фестиваль був чудовою можливістю спробувати віскі, які не купиш просто так: 45-річні зразки, вартістю до 95 000 гривен за пляшку.
У маркетах WINETIME можна купити не тільки алкоголь, але і кращі продукти з усього світу: сири, м’ясні делікатеси, соуси, пасти, солодощі.
Чому мережа зважилася на такий сміливий для України експеримент, хто з країн-виробників представлений в бутіку і чи будуть ще схожі маркетингові акції, RAU розповів Юрій Саченко, категорійний менеджер по міцному алкоголю мережі WINETIME.
– Чому вирішили встановити цей рекорд?
– У цьому році наша команда відвідала магазин, де знаходиться найбільша офіційно зареєстрована колекція віскі – близько 4500 пляшок. Змагатися з ними важко, тому ми зважилися обмежитися створенням найбільшою колекцією віскі в Україні (посміхається).
– Скільки у вашій колекції?
– Рівно 1015 позицій. І цей рекорд підтверджений Книгою рекордів України.
– Який був попередній?
– 770 пляшок. І з цього приводу вирішили провести фестиваль, де кожен бажаючий може спробувати будь-який з цих сортів.
– Всі 1015?
– За бажанням. Вони не відкорковуються всі одразу, але якщо відвідувач захотів спробувати саме цей зразок – ми наливаємо. У тому ж і фішка фестивалю, що можна спробувати все (посміхається).
– Ну ось купив хтось дегустаційну порцію, а більше бажаючих немає. Що потім робити з уже відкритою пляшкою?
– Віскі, на відміну від вина, не псується. Магазин на Бажана – наш флагманський, думаємо тут облаштувати повноцінний бар і поступово продавати напої.
– Бар з закусками: сиром, хамоном та іншими продуктами?
– Так, повноцінний фуд-корт в винному бутіку.
– В інших закладах подібні бари з’являться?
– Звичайно, майже в кожному магазині плануємо організувати подібні бари. Крім зовсім маленьких.
– Як плануєте розвиватися: відкриватися в окремих будівлях, в street-retail або в ТРЦ?
– Це залежить від міста. У маленьких містах обираємо street-retail в центрі. У великих – дивимося по ситуації, все залежить від локації і трафіку.
– Але ставку на що будете робити: на міста-мільйонники або на невеликі обласні центри?
– Однаково розробляємо обидва напрямки: і великі міста, і невеликі.
– А де більший попит?
– Якщо брати процентне співвідношення: то приблизно рівний. В обласних центрах обсяги менше, але співвідношення кількість жителів/кількість клієнтів WINETIME скрізь приблизно однакова.
– Розкажіть про враження відвідувачів від фестивалю.
– На щастя, негативних відгуків ми не зустрічали. Навпаки – ентузіазм, багато «віскі-мань’яків» України нас відвідали і спробували самі різні сорти напою. Це дуже хороший досвід, ці два дні, причому це наш перший досвід проведення подібного заходу, виправдали наші очікування.
– Далі організовувати віскі-фестиваль плануєте?
– Так, але скоріше, на якомусь зовнішньому майданчику. У ці два дні кількість відвідувачів була саме такою щоб усім було комфортно. Якщо прийде більше – буде затісно.
– Продукцію імпортуєте самі або через дистриб’юторів?
– Частково так, частково – так. У нас є великий власний імпорт, але і від послуг інших постачальників ми не відмовляємося.
– Наскільки перспективним є сегмент віскі в Україні? Напій недешевий і багато хто не готовий його купувати …
– Споживач зростає разом з нами, тому попит зростає, так що ростуть і продажі міцного алкоголю, в тому числі і віскі. Так що сегмент дуже перспективний: є куди зростати, відкривати нові горизонти, нові смаки.
– Скільки країн-виробників віскі представлені на ваших полицях?
– Шотландія, Уельс, Франція, Ірландія, Швеція, США, Канада, Індія, Японія. Може, ще кого-то забув (сміється). Наприклад, скоро буде віскі зі Швейцарії.
– Якщо брати в цілому асортимент WINETIME: який відсоток складають українські товари, а який: імпортні?
– У різних категоріях по-різному. В основному вітчизняні виробники представлені в деяких продуктових категоріях, а також в категорії «горілка і бренді». У горілці – 70%, в бренді – 40%. Якщо брати по всьому алкоголю – то близько 10%.