Вячеслав Стешенко, KLO: Я сам відчуваю себе частиною Києва й хочу, щоб так відчували KLO кияни

Вячеслав Стешенко, KLO: Я сам відчуваю себе частиною Києва й хочу, щоб так відчували KLO кияни

3 дні(в) тому
  44
Іван Зайцев

Співвласник бренду KLO про історію розвитку мережі, шлях, який компанія подолала за 30 років, чому обрали саме такий логотип та які подальші плани на розвиток.

Історія KLO почалася у 90-х — з інтуїції, ризику й віри, що завтра буде краще. Співвласник бренду Вячеслав Стешенко розповів RAU про 30 років KLO — шлях  від клаптика землі, звірятка з Маріанської западини до бренду, який не зламала війна

– Як усе починалося? Якою була перша АЗК?

– Разом із другом, однокласником і тепер партнером Ігорем Чернявським ми почали цей шлях не з формул і стратегій, а з дружби, довіри та бажання рухатися вперед. Ми створювали фірми, багато працювали й шукали будь-які можливості.

У 90-х підприємництво починалося не з бізнес-планів, а з інтуїції. Логіка була проста: «сьогодні треба вижити, завтра буде якось інакше». Купували-продавали все, на що був попит: стільці, пальне, моторне масло. А попит тоді був на все.

Ми були серед перших, хто завіз в Україну пиво в бляшаних банках Schultheiss — на той час це здавалося справжнім новаторством.

Перша АЗС відкрилася в Корчуватому — маленька, але важлива точка старту. Сьогодні її вже немає. Це була колонка на клаптику землі й головне питання: «А де взяти бензин?» Великі компанії брали пальне вагонами, а ми — тільки малими партіями. Тому домовлялися з «великими гравцями» й отримували в них невеликі обсяги.

–  Існує багато легенд про розшифровку KLO. Розкажіть як саме розшифровується назва?

– У 90-х кожному потрібна була легенда. Тому версій назви KLO тоді вигадувалось безліч. Для голови району ми були «Комуністичним Ліберальним Об’єднанням». Для інспекції — «Київською Легкою Організацією». Насправді ж це були просто три випадкові букви, які з часом перетворилися на знак якості.

KLO ніяк не розшифровується. Ця абревіатура — несе за собою наш досвід, надійність, команду, яка стоїть за кожною станцією, і ту саму столичну енергію, з якої все починалося.

– А звір на логотипі — звідки він узявся?

– Я розумів – бренду потрібен знак, який приверне увагу. Ми вже возили з Німеччини моторне масло Fuchs Titan і рекламувалися у Motor News — першому українському глянцевому автожурналі. Там я познайомився з художником-дизайнером, який верстав журнал — Богданом Кравченком.

Я сказав: «Давай зробимо логотип для KLO». Він приніс три варіанти: звірятка, краплі, нафтові вежі. Ми довго розглядали їх, а потім вирішили: «Давай цього звіра з’єднаємо з цією краплею».

Через 15 років ми з партнером знайшли Богдана в Майамі, де він уже розвивав ISKRA Creative Agency, і попросили оновити логотип: прибрали зайві деталі, перевели назву в латиницю.

Улюблена легенда сьогодні — що цей звір живе в Маріанській западині. Там тиск 108,6 мегапаскалів, а він усміхається й плещеться. Символ витривалості, життєрадісності й трохи дитячої фантазії. У 90-х, коли на бізнес тиснули не менше, ніж на дні океану, саме така витримка рятувала — не зламатися, а рухатись далі. А про нашого звіра люди навіть питали: «У якому зоопарку він живе?» У жодному. Зате на логотипі залишився назавжди.

– Як змінювалися заправки?

– Спочатку вони були не про каву й круасани — усе відбувалося як у кіно про мафію. Клієнт підходив до невеликої будівлі, але не заходив усередину. Замість скла було дзеркало, гроші він клав у ящик, який просувався зсередини касиром, якого гість не бачив. Потім сам йшов заправляти своє авто.

Ми з Ігорем подумали: «Чому б клієнту не заходити?» І зробили це. Встановили двері, освітили простір, поставили полиці. Почали продавати товари,  спочатку це були автотовари: мастила, колодки, щітки. Потім з’явилися жуйки. Люди тоді дивувалися: «Жуйки? На заправці?» А потім звикли.

– KLO були серед перших, хто зробив каву на АЗК. Як це сталося?

– Спочатку оператор сам варив каву на машині. Але в якийсь момент вже захотілося молочної пінки. Оператори, звісно, не були баристами, але ми їх навчили. Так з’явився перший кавовий сервіс на АЗК.

– Як виник мобільний додаток?

– У Німеччині я вперше побачив, як це працює: прямий зв’язок із клієнтом, бонуси, акції. Ідея запала в голову. Ми запустили просту систему: 1 бал = 1 гривня. Накопичив 100 балів — маєш 100 грн на покупки. Інші системи ускладнювали правила, ми зробили просто.

Додаток дав нові можливості: швидкий фідбек, зрозумілі акції, зручну комунікацію. Клієнти могли писати напряму, а не телефонувати. Я звернувся до своїх друзів із холдингу !FEST, у яких уже була розвинена система лояльності Lokal. У партнерстві з ними ми створили власну програму — окрему, але побудовану на подібних принципах простоти й прозорості. Наші клієнти могли використовувати бали як на KLO, так і в мережі Lokal. Це партнерство діє і зараз та вигідне як для нас, так і для них.

– Чому вирішили розвивати тематичний напрямок у дизайнах АЗК? Як виникла така ідея?

– Перший комплекс з тематичним дизайном з’явився на Позняках ще у 2021 році. У той час, коли ми тільки почали звикати до ковідних часів, ми хотіли зробити столиці та нашим клієнтам приємний подарунок.

АЗК під брендом  KLO переважно знаходяться у Київському регіоні. Але навіть всередині області та столиці кожна територія має свою локальну особливість, там живе своє ком’юніті, а іноді  навіть підком’юніті. Позняки, Теремки, Татарка, населені пункти за межами Кільцевої дороги, передмістя лівого берега  – це різні історії, культури, характери, звички. Тому відкриваючи не схожі один на інший комплекси, даруємо особливі місця, не клануємо подібні, а створюємо унікальні. Київщина різноманітна, хочеться щоб  такими були й АЗК KLO.

Скільки зараз серед АЗК KLO працює тематичних заправних комплексів і де вони розташовані?

– Два комплекси у Києві на проспкті Бажана. Саме один з них, що розташований біля Південного мосту за адресою Бажана, 2 Б, й був першим тематичним АЗК під брендом KLO. Він оформлений в стилі станції метро «Шулявська».  

З протилежного боку проспекту, на Бажана, 1 Д, ще один тематичний комплекс, який ми між собою називаємо «Крила». Фасад та приміщення всередині оснащені декоративними хвилястими елементами.

Наступний тематичний комплекс відкрився у Вишгороді, біля Київського моря. Тому, ідея тематики інтер’єру була передбачувана – дошки для серфінгу, неонові написи, морські хвилі на стінах та стелажі у вигляді каяків створюють атмосферу яхт-марини чи пляжного бару в курортному місці. 

Адреса: Київська обл, м. Вишгород, вул.  Набережна, 36

Одним з найочікуваніших для бренду KLO відкриттів було відновлення АЗК у Стоянці. Комплекс було повністю знищено ворожим снарядом під час військових дій на Києвщині. Його нова будівля, як Фенікс, повстала з попелу. Інтер’єр має відповідний дизайн, а фасад прикрашає птиця Фенікс.


Нещодавно ця АЗК взяла участь у всеукраїнському конкурсі «АЗС року», який організувало видання НафтоРинок, і отримала головну нагороду — «АЗС 2025 року». До того ж АЗК під брендом KLO перемогла ще й у спеціальній номінації — «Цікава АЗК». Для бренду KLO ці відзнаки — справді особливі. Бо це не просто про нагороди, а про визнання нашої роботи, нашого підходу й тієї атмосфери, яку ми створюємо для людей щодня.

Ще одна історія – АЗК на Броварському проспекті. Два роки тому його знищила пожежа після жахливого ДТП, але через півроку ми відновили комплекс, а інтер’єр тепер нагадує сосновий ліс – дуже атмосферно і затишно.

Новий комплекс у  Святопетрівському. Він теж тематичний, виконаний у стилі тропічних джунглів – справжній зелений оазис. 

Ще одна з героїчних АЗК в Ірпені, який у найтяжчі дні початку повномасштабного вторгнення працював під обстрілами, забезпечуючи пальним та їжею мешканців, військову та спеціальну техніку. Відбудований у велотематиці.

Ми не зупиняємось і продовжуємо розширювати мережу. Кілька тижнів тому на 55-му кілометрі Житомирської траси відкрилася нова станція під брендом KLO – ще один франчайзинговий проєкт у диско-стилі.

– Які соціальні ініціативи ви реалізували?

– У KLO багато соціальних проєктів. Насправді їх значно більше, ніж можна перелічити в одному інтерв’ю – соціальна відповідальність давно стала невід’ємною частиною роботи бренду. На стінах офісів АЗК вже бракує місця для всіх відзнак і подяк від різних організацій. Але ми зберігаємо їх та знаходимо місце для нових  — не заради показовості, а щоб залишити цю пам’ять.

Серед постійних партнерів підприємств, які працюють під брендом KLO — фонд «Таблеточки», спільно з якими багато років допомагаємо дітям, що борються з важкими хворобами. Ми підтримуємо MotoHelp — волонтерів, які доставляють донорську кров. 

Окремий напрямок — допомога медикам. У часи пандемії забезпечували лікарні гарячими обідами й необхідним для роботи. Зараз у часи війни KLO підтримує і військових, і цивільних, що постраждали від агресії,  і власних працівників.

Були й швидкі реакції на трагедії. Наприклад, після підриву Каховської ГЕС ми за лічені години організували допомогу постраждалим — зібрали за полиць магазинів, які працюють під брендом KLO все необхідне та разом із фондами й волонтерами відправили у Херсон.

І це лише частина історій. Для KLO соціальна відповідальність — це не окрема програма, а природний спосіб діяти. Зараз додалася діяльність по допомозі армії та тим, хто постраждав від війни. 

– Як KLO працював у перші тижні повномасштабного вторгнення?

– У лютому 2022-го пальне стало на вагу золота. Ми втратили п’ять АЗК і нафтобазу у Василькові — її буквально стерло з лиця землі.


Деякі водії тоді залишалися з сім’ями, інші не вийшли на роботу — бо бензовоз у той момент був справжньою бомбою на колесах. Водії боялися їхати, і це було зрозуміло.

Тоді я одразу звернувся до свого друга — майстра спорту міжнародного класу, штатного радника командувача ДШВ ЗСУ Олексія Мочанова. Він, у свою чергу, запросив доєднатися кількох своїх колег: інструктора Леоніда Шубіна, заслуженого майстра спорту Олександра Салюка та члена його гоночної команди  — В’ячеслава Мовчана. Вони сідали за кермо і самі доставляли пальне до Києва. А ми збирали його буквально по краплі — з Литви, Польщі, Румунії.

Це вже не був бізнес. Це була відповідь на головне питання: «Що ми можемо зробити, щоб країна не зупинилася?»

Багато співробітників лишалися на АЗК навіть під обстрілами. Було облаштовано спальні місця просто на станціях, забезпечено гарячу їжу — адже комендантський час іноді тривав по три доби. Наші працівники героїчно продовжували заправляти водіїв, допомагали тим, хто рятувався від війни.

Також, організовували допомогу й працівниками підприємств, які працюють під брендом  KLO та їхнім родинам. Запустили евакуаційні автобуси для працівників із дітьми та їхніх рідних. Домовилися з патрульною поліцією, щоб вона супроводжувала автобуси до бази, яку зняли в селі Криворівня в Івано-Франківській області.

– А під час блекаутів?

– Майже на всіх АЗК є генератори. Заправки стали пунктами незламності. Найяскравіший спогад — вчителька проводить урок у Zoom на заправці, навколо школярі з планшетами. У цей час за вікном заправляється швидка. Ми не планували цього, але стали місцем, де є світло.

– Які у KLO плани на майбутнє?

– На найближчі 30 років планів багато. Постійно оновлюємо асортимент магазинів і меню кухні, уважно стежимо за закордонними трендами й інтегруємо їх у роботу АЗК. Окремо розвиваємо технологічні рішення.

І, звичайно, головний план на майбутнє — залишатися надійним економічним тилом: створювати робочі місця, платити податки, підтримувати розвиток України та наближати перемогу. 

– Коли ви згадуєте ці 30 років руху KLO — що відчуваєте?

– Мені приємно бачити людей, які колись приїжджали на KLO з батьками в дитячому автокріслі, а тепер приїзджають на власних авто з своїми дітьми — за кавою, заправкою й короткою зупинкою посеред свого вже дорослого маршруту.

Добре, що є багато людей, які з KLO майже від самого початку. Це показово: якщо вони залишаються, значить KLO — не лише про бізнес.

Зараз KLO — це частина Київщини. Я сам відчуваю себе частиною Києва й хочу, щоб так відчували KLO кияни. 


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку