
Маркетплейс Алло: середній чек мерчантів зріс на третину – до 3000 грн


Product Owner SMART Decision HUB та експерт з прогнозної аналітики та роботи з даними Артем Степанов під час свого виступу на RAU Expo 2025 поділився інформацією про те, як штучний інтелект об’єднує кросфункціональні команди, оптимізує бізнес-процеси та підвищує прибутковість через інтеграцію даних, предиктивну аналітику та інноваційні AI-рішення.
Штучний інтелект уже зараз стає не просто технологічним трендом, а критично важливим інструментом для об’єднання бізнесу та досягнення стратегічних цілей.
SMART business є провідним партнером Microsoft у розробці та впровадженні комплексних бізнес-систем, таких як ERP-, CRM-, HRM-системи, а також хмарних сервісів та інноваційних AI-рішень. Один з ключових напрямків діяльності компанії — створення рішень на основі генеративного штучного інтелекту для оптимізації даних, ресурсів та робочих процесів. Загалом у компанії 750 клієнтів у 65 країнах світу, що свідчить про її кросгалузеву експертизу та глобальний вплив.
Дані – це “нафта” для штучного інтелекту
Серцем генеративних AI-моделей є дані. Світ щодня генерує колосальні обсяги інформації: цього року прогнозується створення 175 зетабайтів даних, що еквівалентно 479 мільйонам терабайтів на день, або близько 60 ГБ на одну людину щодня. Ці дані надходять з різноманітних джерел: активність у соціальних мережах, відеоконтент, операційні системи бізнесу, комерційна активність, логістика та постачання, системи безпеки, відеоспостереження та промислові сенсори.
Проте, ключовим викликом залишається те, що лише близько 20% цієї інформації компанії обробляють взаємопов’язано. ШІ дозволяє знайти нові кореляції та взаємозв’язки між різними джерелами даних — ERP, CRM, логістикою, документами — і побудувати системну модель для прогнозів та оптимізації. Без використання сучасних алгоритмів ШІ, розрахувати всю цю взаємозалежність часто є неможливим.
Впровадження штучного інтелекту дозволяє вирішувати низку критичних бізнес-завдань:
Усі ці рішення працюють у формі єдиної AI-екосистеми, що забезпечує кросфункціональну взаємодію між департаментами. SMART business впроваджує її у великих українських та міжнародних компаніях, спираючись на провідні технології Microsoft, зокрема Microsoft Copilot, Dynamics 365 та власні розробки.
Економічний ефект від впровадження генеративного ШІ є значним: за глобальними оцінками, кожен $1, вкладений у генеративний ШІ, повертає $3.70. Компанії фіксують до 35% зростання ефективності та до 10% приросту валового прибутку внаслідок оптимізації цін та ресурсів.
Серце нової AI-стратегії — не лише технологія, а й згуртована робоча логіка для різних департаментів. Від фінансів до HR, від логістики до маркетингу — штучний інтелект стає рушієм стратегії єдиної цифрової трансформації. Як влучно зазначила колишня голова правління IBM Джінні Рометті: “Дані — це нова нафта, а штучний інтелект — це нафтопереробний завод”. Без побудови цього “нафтопереробного заводу” дані залишатимуться лише сирим ресурсом, не приносячи очікуваної прибутковості.
Для компаній, які прагнуть використати потенціал штучного інтелекту, важливо аналізувати свої унікальні кейси та звертатися до експертів для розробки та впровадження індивідуальних рішень. Інтеграція ШІ у бізнес-процеси дозволяє компаніям не лише підвищувати операційну ефективність та збільшувати прибутковість, а й покращувати клієнтський досвід, адаптуючись до постійно мінливих ринкових умов.