Юрій Коробка, Сімейна пекарня, Франс.уа: Успіх власної мережі – фундамент для франчайзингу

Юрій Коробка, Сімейна пекарня, Франс.уа: Успіх власної мережі – фундамент для франчайзингу

17.10.2018 08:15
  2041
Дарья Златьева

Як Fedets Family Bakery вдалося збільшити мережі до 300 об’єктів і як вдається дотримуватися стандартів якості продукції та сервісу при високій частці франчайзингових об’єктів.

RAU продовжує серію публікацій Franchise-story: про те, як побудувати успішний бізнес, продаючи іншим право працювати під розкрученим брендом і використовувати перевірені технології. Що краще – самому пробувати і помилятися або скористатися досвідом, наприклад, освітнього проекту від  Franchise Group? На цей раз гостем рубрики став Юрій Коробка. Топ-менеджер відповідає в Fedets Family Bakery за тиражування нових точок булочних №1, Сімейна пекарня і Франс.уа в форматі франшизи.

З 2009 року компанія розвиває ці три бренди і вже розширила їх мережі на 50 міст України. Зараз кількість об’єктів перевищила 300, і в компанії планують розвиватися далі. 95% точок працюють по франчайзингу, лише ті, які знаходяться в “рідному” регіоні, компанія розвиває самостійно.

У форматі булочної було тісно

— З чого починався развиток?

— У 2009 році ми починали як Булочна №1 в Кривому Розі. Це були об’єкти з повним циклом виробництва: заміс тіста, закладка начинок, і інше. Коли ми відкрили десять точок, з метою підвищення контролю якості та мінімізації людського фактора, вирішили зменшити площі точок і оптимізувати витрати. Винесли виробництво окремо, і почали поставляти продукцію на точки в вигляді замороженого напівфабрикату. Асортимент складався з класичних виробів: понад 45 видів пиріжків з натуральними начинками і іншої випічки. Про франшизу тоді не думали.

Трохи пізніше нам захотілося організувати повноцінну красиву кав’ярню. Так з’явився формат Франс.уа. Перше кафе під цією вивіскою відкрилося в 2012 році в Кривому Розі. У ньому ми зробили більший упор на бейгли, паніні, круасани, чіаббати – ті позиції, які вимагав ринок, а також на кавові напої.

Сімейна пекарня

— Чому прийняли рішення разділити формати?

—  Нам хотілося запустити лінію з хорошим французьким дріжджовим хлібом. Цю лінію ми придбали у французів, почали виробляти і зіткнулися з тим, що в булочній №1 ці вироби не продаються взагалі. Не та аудиторія. Але після відкриття Франс.уа, вони почали продаватися, переважно у вигляді сандвічів. Після відкриття першого Франс.уа до нас почали надходити запити щодо франшизи. На той момент мережа мала точки в Кривому Розі та прилеглих містах – Кропивницькому, Жовтих Водах та інших.

— В якому форматі працювали точки?

— Спочатку це була кав’ярня 30 кв. м, потім вона розширилася до 60. Стандартна окупність об’єктів, які ми зараз відкриваємо – 12-18 місяців. Наша компанія продовжує розвивати бренд Булочна №1: точки розташовані переважно в Кривому Розі.

Сімейна пекарня як відповідь рітейлерам

— З чого починалась Сімейна пекарня?

— Ми повернулися до того, з чого починали колись. У 2017 році до нас звернулася найбільша українська продуктова мережа з проханням організувати відділ випічки. Ми допомогли, відзначили для себе, що люди скучили за продукцією, з якої ми починали в 2009 році: їм хотілося класичних пиріжків – з картоплею, капустою, вишнями та іншим. Далі ми вирішили піти своїм шляхом і почали розвивати власну торговельну мережу під ТМ «Сімейна пекарня».

— Як відрізняється аудиторія Пекарні від Франс.уа і булочних?

— Франс.уа – це молодь, офісні співробітники, молоді мами. У Пекарню ходить схожа аудиторія, плюс пенсіонери, школярі – тобто ми залучаємо всі верстви населення. Якщо Франс.уа – кав’ярня-пекарня, то Сімейна пекарня – скоріше, магазин хлібобулочних виробів.

— Які результати роботи Сімейна пекарня?

—Щоб відкрити одну торговельну точку, необхідно вкласти від $ 20 000 ($ 5000 – паушальний внесок, від $ 15 000 – інвестиції в обладнання, меблі, ремонт і т.д.), термін повернення інвестицій – від чотирьох місяців.

— Самостійно розвиваєте якусь із мереж або все за допомогою франчайзингових партнерів?

— Ми відкриваємо точки всіх трьох брендів і самі, але переважно в Дніпропетровській області, в Кривому Розі і Дніпрі, там, де можемо повноцінно і якісно управляти об’єктами. Зараз запустили новий формат: Франс.уа «Кава з собою, все від 12 грн» – об’єкти з торгівлею через вікно, або у вигляді «острівців» в ТРЦ. По Україні ми відкриваємо виключно партнерські об’єкти.

— Наскільки складним виявився запуск франшизи?

 Ми не планували бізнес під розвиток по франчайзингу. Нам роз’яснили суть процесів, поставили “на потік” відкриття у Franchise Group. Зараз у нас прописані стандарти по всім форматам – без цього розвиток мережі просто неможливо.

Як показала практика, саме ті франшизи, в яких свої точки показують відмінні результати, потім успішно тиражуються партнерами – вони набагато успішніше, ніж проекти, які спочатку плануються під розвиток за франшизою. Все що потрібно було – тиражувати ті об’єкти, які у нас вже були.

 Чи потрібна в таких проектах програма лояльності?

 Як такої програми лояльності у нас немає, тому що поки не бачимо в ній необхідності. Але ми думаємо над тим, чи варто впровадити.

 Як збільшуєте середній чек?

 В асортименті Сімейна пекарня 34 позиції, які завжди добре продаються. Але є і сезонні – наприклад, навесні ми дуже добре торгували пасками. Але ми дуже ставимося дуже обережно до оновлень асортименту: якщо щось додати, щось доведеться прибрати.

Для всіх продавців у нас прописані скрипти, і, щоб збільшити чек, в Франс.уа продавці пропонують начинки, або ж напої більшої порції. Від роботи продавця залежить каса всієї точки, тому всі вони проходять навчання, в одному із наших навчальних центрів, які знаходяться в Дніпрі і Києві.

 В яких містах розташовані найбільш прибуткові об’єкти?

 Ми представлені вже практично у всіх обласних центрах України, результати приблизно однакові: все залежить від локації і від того, як франчайзі дотримуються наших стандартів.

— Як контролюєте якість роботи партнерів?

 Є адміністратор мережі, регіональні менеджери, технологи, маркетологи. Вони об’їжджають усі торгові точки. У нас досить велика структура виділена під контроль якості продукції та сервісу. Зовсім недавно у нас була запущена система регіонального управління. Основне завдання даного департаменту – допомога партнерам, абсолютно з усіх питань, що стосуються ведення бізнесу.

— Скільки у вас вже по франчайзингу відкрито точок?

 Понад 95%  точок  під цими брендами працюють як франчайзингові.

 Відкриваєтеся в торгових центрах або в основному на стріт-рітейлі?

 В основному стріт-рітейл. У нас працюють точки в торгових центрах, але там є ряд мінусів: наприклад, вони прив’язують оренду до валюти, така локація обійдеться дорого при тому, що не в 100% випадків вона виявиться затребуваною.

Про ідеальних партнерів

— Хто ваші франчайзі – підприємці з досвідом?

 Вони різні, але найбільш успішні ті, хто має досвід в роздрібній торгівлі або в закладах громадського харчування.

Точка Франс.уа в ТЦ

— Наскільки швидко у партнерів виходить запуститися?

 З моменту прийняття рішення до відкриття проходить від 14-ти днів до місяця (якщо у партнера вже є відповідне приміщення), і від 1,5 місяця до півроку – в залежності від того, наскільки швидко партнер знайшов місце під бізнес. Найважливіший фактор – локація, на другому місці – робота персоналу.

Бували випадки, коли з локаціями партнери помилялися: але за останні три роки з 300 об’єктів у нас було перенесено всього 7 торгових точок.

— Як шукаєте партнерів?

 Раніше дуже багато виступали, брали участь в семінарах, зараз партнери самі нас знаходять.

— Як швидко партнер бачить: наскільки вірно обрана локація, чи правильно налаштовані процеси?

 Наш формат приносить прибуток з першого дня роботи. У нас немає “розкрутки” – ми стаємо в трафікових місцях, які працюють самі на себе. На момент запуску у нас стартує рекламна кампанія в честь відкриття. Тому партнери з першого дня бачать виручку і роблять оцінку фінансових результатів.

Сила синергії

— Чи працюють ваші бренди в одній локації в синергії?

—  Чи можемо відкривати об’єкти по сусідству, але в цьому випадку нам би хотілося щоб це був один і той же партнер. Найперша Сімейна пекарня в Києві була відкрита за 1,5 метра від працюючого Франс.уа, тим же партнером. Це абсолютно різні формати, різний продукт, різна цільова аудиторія. Результати хороші.

— Є проблеми з локаціями в місцях з високим трафіком?

 Все хороші зазвичай зайняті, тому доводиться чекати, домовлятися про “броні”, але, не дивлячись на ці складнощі, все одно відкриваємо від десяти точок на місяць.

 Думаєте про розвиток за межами України?

 У перспективі – так, але поки сфокусовані на Україні. У нашій країні ця модель працює, а вихід на інші ринки – експеримент.

 Наскільки насичений ринок пекарнями і кав’ярнями?

 Це дуже сильно залежить від окремо взятого міста і регіону: в деяких цю нішу окупували локальні гравці, але в деяких – ринок ще “порожній”. У нас розвиток йде в цілому по Україні: відкриваємося і в західній частині, і в південній і в центрі, і в Києві, незважаючи на конкуренцію

— Уподобання якось змінюються в залежності від регіону країни?

 Західна Україна традиційно любить випічку більше: там добре розвиваються і Сімейна пекарня, і Франс.уа.

— Ваші формати копіюють конкуренти?

 Є така проблема, але ми не боїмося конкуренції. Наша головна перевага: ми виробники. Ми вже давно працюємо за європейськими стандартами, і наша виробнича лінія – одна з найсучасніших. Саме виробництво знаходиться в Кривому Розі – там все вироби обробляють методом глибокої шокової заморозки і поставляють на наші франчайзингові об’єкти у вигляді замороженого напівфабрикату.

Після запуску Сімейна пекарня ми порахували, що діючих потужностей вистачить ще на 50 об’єктів, але відкрили 30 і побачили, що вони весь цей обсяг продукції споживають. Тому нам довелося зупинити розвиток до травня 2018 року, доки ми не розширили і модернізували виробництво.

— Які у вас зараз обсяги виробництва?

— Ми забезпечуємо продукцією близько 300 об’єктів. У нас є ще запас на 170 торгових точок Сімейна пекарня і 45-50 Франс.уа.

Читайте також –

Лера Бородіна, G.Bar и Oh My Look!: Відкриємо хаб в Майамі, щоб розвиватися в США


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  50
Усі новини ринку