UPG орендувала «приватівські» АЗС та цілить у топ-четвірку за розміром мережі. Про плани компанії щодо майбутнього АЗК в інтерв’ю Forbes розповів власник Володимир Петренко. RAU пропонує головні тези цього матеріалу.
«Система розрахунків у Петренка відрізняється від загальноприйнятої», – так у травні прокоментував директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн намір власника мережі АЗС UPG Володимира Петренка орендувати 34 непрацюючі автозаправні станції Avias та ANP.
Ці АЗС є частиною колись найбільшої паливної мережі країни – неофіційної групи Приват, пов’язаної з Ігорем Коломойським та Геннадієм Боголюбовим, яка функціонувала під близько 15 брендами. У 2022 році держава націоналізувала понад 500 заправок Укрнафта, а з початку 2025 року решта мережі припинила свою діяльність, зокрема через дефіцит пального.
Модернізація орендованих АЗС, за словами Петренка, обійдеться UPG щонайменше у 34 млн грн. За оцінкою Куюна, ця сума може бути вдесятеро більшою. Вартість оренди UPG не розголошується.
Водночас, Антимонопольний комітет України (АМКУ) розглядає заяви UPG на оренду ще близько 200 АЗС. У разі успішного завершення цих угод, мережа UPG увійде до четвірки найбільших компаній країни за кількістю АЗС, поступаючись лише Ukrnafta, OKKO та WOG. Наразі UPG посідає дев’яте місце за цим показником і п’яте – за обсягами реалізації пального.
Вибір шляху оренди та стратегія перебудови мережі на одному з найконкурентніших паливних ринків Європи є ключовими питаннями для розуміння подальшого розвитку UPG.
Про оренду та потенційну купівлю
Ми хочемо спочатку дослідити роботу цих обʼєктів, щоб ухвалювати наступні рішення щодо них. Звісно, є бажання купити хороші обʼєкти, як у будь-якого нормального підприємця, який розвиває бізнес. Але щоб купити, потрібно вивчити їх.
Важливо зазначити, що група «Приват» уже давно в АРМА, і це не її обʼєкти. Вони поділені й розійшлися по різних компаніях. Вони вже не «приватівські». Інакше UPG не змогла б їх узяти в оренду.
З ким велись перемовини та чому обрали саме ці станції
Переговори щодо цих 34 АЗС вели з директорами цих компаній й укладали з ними угоди. З Михайлом та Юрієм Кіперманами перемовин не було. Ці заправки пропонували багато посередників по всій Україні. Нам пропозиція надійшла в кінці 2024-го.
Ми вибрали ці 34 станції, які покривають весь Київ, що покращить географію нашої мережі. Для кожної АЗС ми маємо окремий договір, від двох років і більше.
Я не в курсі, хто конкретно теж хотів отримати ці АЗС. Це ж ринок – кожен хоче розвиватися. Але щоб забезпечити ці проєкти, потрібно мати інфраструктуру, якісне пальне. Ми маємо все для того, щоб це забезпечити: власні порти, термінали, вагони, баржі.
Про потенційний заробіток з цих заправок протягом року
Спочатку необхідно їх запустити та протестувати. Поки йдемо в невідомість, не знаємо, як і скільки вони будуть проливати. Є станції з однією колонкою, є – з трьома. Це дуже складний і новий проєкт для нас, оскільки UPG ще не мала настільки маленьких станцій.
Найбільша складність полягає у великій кількості конкурентів, які вже багато років працюють у цих локаціях. Ми теж працюємо багато років, але кожне місце – як початок нового шляху. Потрібен час, щоб побачити, наскільки це місце ефективне. Тому важко сказати, скільки ми заробимо грошей. Аби не пішли в мінус.
Про ребрендинг, інвестиції у модернізацію та окупність
АМКУ дозволив ребрендинг, тому ці станції буде зроблено у стилі UPG.
Поки що немає точної суми, яку ми витратимо на модернізацію, тому що всі обʼєкти різні. Станції потребують великого ремонту, бо тривалий час не працювали.
До середини серпня почистимо резервуари, трубопроводи, підготуємо колонки, щоб запустити продаж пального. Вартість цього етапу – 3,5 млн грн. Повну реконструкцію, включно з ребрендингом, почнемо восени з тих станцій, які покажуть найбільші проливи. Завершити модернізацію плануємо десь через вісім місяців.
У нас є свої бригади, які перешиють ці станції. Це від 1 млн грн на одну АЗС. Плануємо інвестувати власні гроші.
Якщо реконструкцію робити в повному форматі, як наші АЗК, то окупність буде десь два роки.
Ми подали в Антимонопольний комітет запит на оренду ще 200 АЗС по всій Україні. Подробиці – після погодження АМКУ.
Ми також продовжуємо будувати нові АЗК. З початку року запустили сім і до кінця року плануємо запустити ще вісім, загалом – 15 за рік. Понад 70% коштів на це (близько 1 млрд грн) – кредити українських банків. Це не просто АЗК, а комплекси для відпочинку: з ресторанами, магазинами, відкритими територіями.
Наглядова рада та СЕО екс-банкір – куди рухається UPG
Компанія розвивається, знадобилося посилення в управлінні. Ми йдемо до корпоративного стилю управління, створюємо наглядову раду, щоб знизити ризики одноосібних ухвалень рішень. Це сімейна компанія, тож думаю, що в наглядову раду увійде родина. Троє людей включно зі мною. Я очолю.
Ми зараз у процесі трансформації команди, конкретні задачі лише формуються. Головне – збільшувати потенціал компанії та пришвидшувати її розвиток.
Великі гравці розвиваються, як і розвивалися. Суттєво нічого не змінилося.