Віталій Іванович: правила життя і бізнесу засновника Fly Park, Big Berry і Big Burger

Віталій Іванович: правила життя і бізнесу засновника Fly Park, Big Berry і Big Burger

25.11.2016 09:00
  1686
Виктор Нагорский

Віталій Іванович про початок свого шляху в бізнесі, ставлення до грошей, роль інтуїції і творчості в роботі, вибір партнерів та особисту мотивацію.

Віталій Іванович до недавнього часу був непублічної фігурою. Свої проекти він розвивав в основному в регіонах, а бурхливу діяльність у Києві розгорнув лише в кінці 2014 року, відкривши в ТРК Проспект дитячий розважальний центр Fly Park. Пізніше Іванович відкрив у Проспекті ще один гучний проект – музей іграшок «Ностальгія 80-х», в якому представлено понад 1500 експонатів різних іграшок часів СРСР. При цьому він зізнається, що це некомерційний проект і його запуск став можливий лише завдяки менеджменту торгівельно-розважального комплексу, що надав «дуже лояльні орендні умови».

Чи то через хороші відносини з керуючою компанією Проспекту, чи то за звичкою, але третій великий проект у столиці Іванович також реалізував тут, відкривши на фуд-корті ТРК кав’ярню BigBerry. У меню закладу, що позиціонується як ресторан напоїв, представлено понад 100 позицій. За словами самого засновника, рецепти для майбутнього закладу він збирав у різних куточках планети – в Америці, Африці, Європі та Азії. Зовсім недавно Іванович відкрив ще два ресторани BigBerry: у київському ТЦ Globus і львівському Victoria Gardens. У планах бізнесмена – виведення бренду на міжнародний рівень і його розвиток за франчайзинговою схемою.

У великому і відвертому інтерв’ю для RAU підприємець розповів не тільки про те, як буде розвивати свої проекти в найближчі роки, але й про початок свого шляху в бізнесі, ставлення до грошей, а також про роль інтуїції і творчості у бізнесі, вибір партнерів та особисту мотивацію.

Про перші кроки в бізнесі та мотивацію

Народився і виріс я в Чернівцях, а бізнесом почав займатися в 13 років, коли пішов з дому. Постійно щось вимінював, продавав на базарі. До 24-х років я вже був топ-менеджером однієї з найбільших меблевих компаній Чернівецької області. Тоді я непогано заробляв, але все ж працювати на когось не хотів, і знав, що рано чи пізно почну свій бізнес. Поворотним для мене став 2004 рік. Тоді я все програв у казино і довелося починати з нуля. На щастя, знайшовся інвестор, який повірив у мене і дав грошей на відкриття великої піцерії на 350 місць в Хмельницькому. Цей проект швидко окупився, незабаром ми відкрили перший Big Burger.

В дитинстві у мене часто не було грошей навіть на їжу, доводилося голодувати. В якийсь момент я пообіцяв собі, що буду старанно працювати, щоб це відчуття не відчував ні я, ні мої діти.

Але зараз я практично не працюю – я займаюсь творчістю і все роблю в кайф, в своє задоволення. Бувало, що при роботі над новим проектом, спав по три години на добу, але я горів цим, тому не відчував ні часу, ні голоду, ні втоми. Над тим же Big Burger працював практично сам. Розробляв і формат, і рецептури, і дизайн. Мені простіше займатися всім цим самим, тому що знайти хороших фахівців занадто складно.

Про перспективи мережі Big Burger

У мережі Big Burger зараз працює шість закладів: по одному в Києві, Одесі, Тернополі, Кривому Розі та два у Хмельницькому. Можливо, відкриємо ще кілька закладів. Але для мене це зараз не основний напрямок. Незважаючи на те, що бургерный бізнес один з найбільш рентабельних, а в Big Burger ми вклали багато грошей, закупили дороге обладнання і зробили хороший концепт, я розумію, що вивести цей проект на міжнародний рівень, а тим більше – зробити його кращим у світі, буде практично нереально. Не думаю, що в бургерном бізнесі взагалі хтось зможе перевершити McDonalds в найближчі десятиліття. Бути другим номером я не хочу. Тому в першу чергу зосередимося на розвитку Big Berry. За асортиментом напоїв, їх якістю ми вже номер один у світі. Ми зуміли зібрати рецепти кращих напоїв і з цією концепцією можемо бути самими успішними не лише в Україні, але і на міжнародній арені.

Про розвиток Big Berry в Україні та за кордоном

Це не кав’ярня на колесах. Тут інвестиціями в $5000 не обійдешся, потрібно закуповувати дороге обладнання – кавоварки, очищувачі води, льодогенератори та інше. В перший ресторан інвестували близько $80 000. Зараз в Україні три заклади. Наступного року відкриємо ще два. Ведемо переговори з Lavina Mall, але поки нічого не підписали – є складнощі з підбором підходящої локації. Також хочемо відкритися в Ocean Plaza.

big-berry

Зараз розробляємо проект франчайзингу. У ньому прописана можливість відкривати заклади як на фуд-кортах ТРЦ, так і в стріт-рітейлі. Імовірно, вартість франшизи складе $20 000+3% від обороту. Бажаючі придбати франшизу є вже зараз, але поки не відпрацюємо всі бізнес-процеси до досконалості, не будемо її продавати. В цьому відношенні 2016 і 2017 роки будуть експериментальними.

Крім напоїв, хочемо додати в асортимент штруделі, сирники та круасани. Відразу скажу, що Big Berry – це технічний бренд, тимчасова назва. Коли ми доопрацюємо проект франшизи і будемо стартувати за кордоном, то ресторани, які вже працюють, змінять вивіску.

На жаль, в нинішніх економічних умовах в Україні приблизний термін окупності проекту – близько трьох років. Тому що у нас філіжанка кави коштує 1 євро, в той час як в Європі, США – це 3-5 євро. Звичайно, набагато вигідніше розвивати цей проект за кордоном. Упевнений, що якщо поставити Big Berry на набережній в Майамі – він окупиться за три місяці. Цей проект в принципі дуже добре підходить для міжнародних морських курортів. До речі, навіть в Україні в курортних містах заклади громадського харчування працюють набагато ефективніше. Приміром, наш Big Burger в Одесі продає приблизно в п’ять разів більше інших закладів мережі.

Вже починаючи з 2018 року, хочемо почати розвиток проекту Big Berry за кордоном. У планах – за 5 років відкрити 10 країн світу, а протягом 10 років – 50 країн світу. Будемо відкривати як власні, так і франчайзингові заклади.

Про ризик, цифри та творчість

Я дуже азартна й ризикова людина. І хоча з азартними іграми давно зав’язав, тепер ризикую в бізнесі.

Вважаю, що без ризику неможливо стати успішним. Поки інші думають, я приймаю рішення і починаю діяти. У такому випадку існує лише два варіанти – або ти заробив, або втратив гроші.

Це ризик, але я не вірю у цифри і розрахунки, вірю тільки в свою інтуїцію, і вона не підводить – всі мої проекти працюють. Багато з тих, хто зважає на цифри – бездарі, які окрім чисел нічого більше не розуміють. А в бізнесі в більшій мірі працюють не цифри, а почуття й емоції. І в більшості своїх бізнесів я продаю не товар, а емоції. При цьому ніколи не буду знижувати витрати за рахунок якості продукції або обслуговування. Для споживача завжди буде важлива висока швидкість обслуговування, якість і ціна.

Себе вважаю творчою людиною. Але для успіху цього мало. Творча людина може бути успішною в бізнесі лише до першого серйозного вльоту. Щоб виживати, потрібні інші якості. Потрібні дуже великі зусилля, завзятість і готовність присвячувати бізнесу весь свій час. А в Україні, де конкуренти можуть запросто зрівняти з землею, треба бути вольовим, щоб не зламатися під тиском.

Про дитячі розважальні центри Fly Park

Перший Fly Park в Проспекті я зробив для свого сина. З часу відкриття цей проект постійно розвивався і розширювався. У жовтні його площа зросла ще на 380 кв. м, що дозволило встановити тут тарзанку на чотири лінії і додати нові ігри. Також ми оновили кондитерський цех і розробили нові програми для дітей.

В цілому, вже інвестували в проект близько $400 000. І поки жодної копійки звідси не взяли – все зароблене реінвестуємо в розвиток, тому що бачимо наскільки цей напрямок перспективний. Кожен день Fly Park в Проспекті відвідують сотні сімей з дітьми, у нас завжди аншлаг. Щоб зняти кімнату до Дня народження потрібно бронювати її за місяць. В середньому дитина проводить у Fly Park 4-5 годин, але багато батьків залишають дітей і на цілий день.

В наших умовах в Україні середній термін окупності проекту – близько трьох років. Але на хорошій локації в топовому ТРЦ з великим трафіком і при стабільності економіки – це 1-1,5 року.

fly-park

Також хочемо розвивати цей проект за кордоном. Швидше за все, перший Fly Park за межами України відкриємо у столиці Польщі – Варшаві. Там вже є партнер, з яким у мене є певні домовленості: він вкладає гроші, я веду бізнес, прибуток 50/50. Зараз йде пошук локації – потрібно відповідне приміщення площею мінімум 3-3,5 тис. кв. м.

Про свої проекти та партнерів

Зараз у мене багато проектів, окрім Fly Park, Big Burger і Big Berry є піцерії, ресторани суші, 8D кінотеатри, дзеркальні лабіринти в Одесі, кімнати страху та інші напрямки. Big Berry і багато інших проектів поки розвиваю сам, а ось всі об’єкти мережі Fly Park, крім першого у Проспекті – партнерські, відкриті за франшизою. Вартість франшизи Fly Park – $20 000+3% з обороту. Але я готовий працювати лише з тими, хто старається і вкладає в бізнес всю свою душу. Всі, хто працює тільки заради грошей, приречені на провал, тому роздавати франшизу будь-кому я ніколи не буду. Один невдалий проект може негативно відобразитися на всій мережі.

Про гроші, талант та боротьбу за правду

Гроші – це велике випробування, не всі його витримують. За моїми спостереженнями гроші псують 90% людей. Великі гроші – великі спокуси. Часто люди швидко звикають до хорошого життя, забувають, як було вчора і починають смітити грошима. Чимало людей заробило якісь гроші і починають спочивати на лаврах. В результаті їх бізнес починає поступово вмирати. Бізнес може бути успішним, тільки якщо їм займатися, постійно вкладати в нього свій час, гроші та сили. При цьому важливо не зупинятися і постійно вчитися чомусь новому. Починаючи з 2004 року, я об’їздив півсвіту і відвідав сотні різних виставок. Постійно розвивався, відкривав нові горизонти і йшов вперед. У мене до грошей немає ніякого трепету. Гроші – лише засіб. З їх допомогою в майбутньому мені б хотілося повністю присвятити себе творчості – писати музику, пісні, зняти фільм.

Особливо талановитим я ніколи не був, скоріше навпаки. Розумним теж себе не вважаю. Але у мене завжди було бажання зрозуміти і розібратися, завжди була завзятість. В якійсь мірі мені пощастило – в моєму оточенні було багато розумних людей і було у кого вчитися.

Що мені дійсно стало в нагоді в житті, так це почуття справедливості. Для мене правда та принципи завжди були важливіші грошей і це мені дуже допомогло. За правду я стояв до кінця, мені за правду могли кілька разів і голову проломити. Проте я по-іншому не можу. Навколо дуже багато людей, яким плювати на справедливість.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку