Тарас Лисий, Галицька Свіжина: Пошук кадрів стає дедалі проблемним, тому боремося за кожного працівника

Тарас Лисий, Галицька Свіжина: Пошук кадрів стає дедалі проблемним, тому боремося за кожного працівника

27.05.2024 09:00
  1233
Валерія Байда

Власник та генеральний директор компанії Галицька Свіжина розповів, як у повномасштабну війну не закрили жодної точки, а натомість лише відкривали, про розробку власної торгової марки та як змінилися вподобання українців.

Компанія Галицька Свіжина почала свою історію десять років тому на заході України. Наразі це потужне підприємство з переробки м’ясопродуктів, виготовленню м’ясних виробів, мережею з 54 магазинами та власною торговою маркою для дітей. В інтерв’ю RAU власник та генеральний директор Тарас Лисий розповів, як у повномасштабну війну не відмовилися від жодних планів, розробляють програму лояльності, розвивають власну доставку та мають проблеми із нестачею кадрів, тому борються за кожного працівника.  

– Ви потужна мережа на заході країни, є в планах ширитися далі Україною? Скільки у вас зараз магазинів, скільки було відкрито та закрито за два роки повномасштабної війни?

– Дійсно, компанія Галицька Свіжина – один з лідерів ринку та ми працюємо далі над тим, щоб посилювати свої позиції. За два роки ми відкрили 11 торгових точок та жодної не закрили. Тож наразі маємо 54 магазини. Цьогоріч фокусуємося на відкритті торгових точок у Львові та області, адже бачимо великий потенціал, який ми ще не освоїли. Також продовжимо відкривати наші магазини в Івано-Франківській області.

– В середньому ваші магазини на 100 кв. м. Чи плануєте більші за площею, можливо флагманські точки?

– У нас щодня великий трафік покупців, маємо широкий асортимент продукції (понад 350 видів), тому два роки великої війни відкривали різні за площею магазини, в тому числі й великі.  А до кінця року реконструюємо нашу гуртівню, де плануємо значно збільшити площу та запропонуємо покупцям нові продукти власного виробництва. Ця торгова точка стане однією з флагманських.  

– Ваші приміщення власні чи в оренді?

– Маємо і власні приміщення, і орендовані. Все залежить від конкретної пропозиції та можливостей локації.

– Зважаючи на те, що ви відносно знаходитеся у безпеці, все ж таки, маєте проблему з нестачею кадрів?

– Пошук кадрів стає дедалі проблематичним. На виробництво потребуємо чоловіків та відчуваємо гостру нестачу кадрів в торгівлі та в офісі, тому  боремося за кожного працівника.

– Є люди з мережі, які служать у ЗСУ?

– На цей час у ЗСУ служить п’ятеро працівників компанії. На превеликий жаль, один працівник загинув, віддавши своє життя за Україну. 

Наша компанія максимально підтримує працівників у війську. Згідно їх запитів закуповуємо амуніцію, обладнання та передаємо харчові продукти.

– Розкажіть про проєкт «Турецькі смаколики», бо він – ваша велика конкурентна перевага.

– Ідея відкрити нову гастрономічну сторінку якісних м’ясних страв для наших покупців народилася ще в лютому 2024 року, а вже на початку березня ми її успішно реалізували на двох торгових точках. Результати проєкту дуже позитивні, тому цими днями запускаємо наші новинки на ще три торгові точки.

Річ в тому, що ми поставили собі за мету розвивати культуру споживання м’яса ягнятини, баранини та яловичини серед українських споживачів. По-перше, важливо донести покупцям, де можна купити страви з цих видів м’яса. По-друге,  розробити нам правильну подачу новинок на вітрині. І, по-третє, пояснити клієнтам, як правильно це м’ясо готувати та споживати. Цим проєктом ми максимально спростили шлях покупця від потреби до рішення, адже продаємо не просто різні види м’яса ягнятини, баранини та яловичини, але готові напівфабрикати для приготування: шашлики, люля кебаби, рулети, стейки, грудинку та інше. У результаті, ми вивели на ринок лінійку з 55 новинок, готових для приготування на грилі чи в домашніх умовах на кухні.

За реалізацію цього проєкту відповідав відомий бренд-шеф з міста Стамбул Furkan Taşkin. На наше запрошення він приїхав до нас та понад місяць розробляв рецептури, відбирав сировину та спеції, навчав наше виробництво правильно обвалювати м’ясо ягнятини та баранини.

Ми хотіли, щоб всі новинки були неповторними, авторськими, смачними, такими, щоб їх можна було приготувати  вдома легко та зрозуміло. І ми досягнули цього результату. Наші вітрини, в яких представлено цю лінійку говорять самі за себе. Покупці дуже задоволені, бо відкривають для себе нові види м’яса та страви, які раніше ніде не мали змогу придбати. Тому, вважаю, що ця лінійка є насправді унікальна. Ніхто з конкурентів такого не має. Це наша велика ринкова перевага і ми цим пишаємося.

– Від яких глобальних планів відмовилися через повномасштабну війну?

– Ми не відмовилися від жодних зі стратегічних планів розвитку, а лише відтермінували їх у часі. Тому що наразі всі ресурси надсилаємо на підтримку боєздатності ЗСУ. Це наш найвищий пріоритет.

– Як змінився попит українців у війну? Наразі курятина лишається топ-продуктом?

– Попит зміщується в бік купівлі дешевшої продукції, при цьому частота покупок залишається високою. Також знизилися обсяги купівлі, це значною мірою стосується великих міст. Тут люди краще куплятимуть до 1 кг продукції, але кожен день, аніж два рази на тиждень декілька кілограмів, як це є в районних центрах. Курятина залишається топ-продуктом, але бачимо збільшення обсягу продажів індичого та яловичого м’яса рік до року.

– Свіже м’ясо у вас лідер продажів? Ваш покупець вже добре знає, що не м’ясом єдиним, а можна придбати ще і напівфабрикати, барбекю, кулінарію, мариноване м’ясо?

– Так, свіже м’ясо залишається для нашої мережі номером один в структурі продажів. Але вже за рік-два, думаю, що наздоженемо по грошовому еквіваленту категорією «Ковбаси та копченості». Лінійку ковбас як варених, копчених, напівкопчених, сиров’ялених невпинно розширюємо та покупцю є з чого вибрати. До того ж і цінова політика в межах середній мінус та середній плюс, а продукція смачна. Тому щороку маємо дуже суттєві прирости по продажах в кількісному вираженні. Цього року ми значно розширили виробничі приміщення, але бачу, що незабаром знову доведеться планувати і добудовувати новий цех.

Наш асортимент ще минулого року значно розширився видами фасованої продукції. Вчимо покупців і до такого формату покупок, бо це зручно. Добре продаємо напівфабрикати та кулінарію.  А ось барбекю – це наша зіркова колекція. Торік ми добряче попрацювали: бренд-шеф та технологи розробили понад 50 видів продукції в категорії «Барбекю», тож покупці мали з чого вибрати. Цього року готуємо не менш яскраву колекцію барбекю, яка включатиме як традиційні смаки, так і мега інноваційні, які тільки набувають популярності в Європі та США, але ми вже готові будемо їх презентувати в Україні.

– Розкажіть про власну службу доставки. Чи маєте філософію збирання для клієнтів та як в цілому можете оцінити популярність цього сервісу?

– Сервіс доставки в нашій компанії називається М’ясний Експрес. Ми маємо власну службу доставки: транспорт, операторів, кур’єрів та комплектувальників, які за пару годин з часу отримання замовлення доставляють продукцію нашим замовникам по місту Львів та околицях. Сума мінімального замовлення становить всього 400 грн, при цьому доставка у нас безкоштовна. У нас є постійні покупці, які вже декілька років поспіль користуються нашим сервісом. 

Хочу зазначити, що М’ясний Експрес – один з найбільш динамічних проєктів компанії, що стрімко розвивається. Доставка в нашій компанії – прибуткова справа. Лише за два роки нам вдалося в рази збільшити обсяги замовлень в грошовому еквіваленті. Середній чек замовлення є вищим на 40%, порівняно з чеком у мережі. Отож, тут маємо окрему когорту покупців, на яких скеровуємо додаткові рекламні кампанії та акційні пропозиції.

– У вас великий асортимент, але ви вирішили ще і розробляти ТМ “Наминака” для дітей.   Чому прийняли таке рішення та скільки часу пройшло від ідеї до товарів на полицях?

– Роботу над виведенням на ринок лінійки продукції для дітей та родини ми розпочали наприкінці літа 2023 року, а вже в січні цьогоріч на наших прилавках з’явилися новинки. Ми дійсно провели кропітку роботу. Починали з моніторингу ринку конкурентів. Провели дегустації м’ясних виробів для дітей від українських виробників дегустаційним комітетом. Зрозуміли, що хочемо розробити не лише продукцію, але й нову торгову марку, яка буде пізнаваною та означатиме якість, смак та любов до дитини.

Тому до дегустаційного комітету ми долучили діток віком 6-12 років, які допомогли нам обрати смак наших розробок, висловилися, яка має бути назва нової колекції та дизайн упакування.

Таким чином, за спільного залучення наших експертів з маркетингу, технологів та дітей, ми вивели на ринок колекцію Наминака. Наша лінійка Наминака складається з 6 SKU (сосиски, сардельки, варена ковбаса, котлети, тефтелі в сирно-вершковому соусі, пельмені) та розроблена таким чином, щоб діти смакували і ковбасу з канапкою, і мами могли приготувати повноцінні, смачні та поживні страви. 

– Яка перевага ТМ Наминака та які канали збуту?

– Перевагою ТМ Наминака є натуральний склад продукції. Адже кожен виріб виготовлено зі 100% м’ясної сировини. В продукції зменшено вміст солі та жиру, що є корисним для дитячого організму. При цьому смак на найвищому рівні. Запакована продукція в яскраве картонне паковання з головним героєм – Наминакою, позитивним дитячим персонажем, який втілює в собі добро, любов, позитив, а також смак до добрих страв!

В продаж нашої мережі ТМ Наминака поступила в лютому, а лідерами продажу є варена ковбаса та сосиски.  Також продаємо наші новинки гуртовим клієнтам та місцевих локальним мережам. В планах – вихід на національні мережі.

– Поділіться планами на 2024 рік.

– Цей рік для нашої компанії вже щедрий на успішні запуски нових проєктів, які я вже озвучив в нашій розмові. В планах на наступний місяць-два – відкриття ще трьох магазинів. Також планомірно розширюватимемо виробничі площі.

В частині маркетингу цьогоріч у планах реалізація амбітного проєкту – запуску програми лояльності. Наша мета – не тільки більше розуміти потреби покупця, але й максимально точно пропонувати ті продукти, які залюбки додатково придбає споживач.  Програма лояльності міститиме декілька компонентів, які мотивуватимуть покупців робити покупки саме в нашій мережі, ще й економити при цьому та отримувати унікальні акційні пропозиції. Сподіваюся, по завершенню III кварталу зможемо поспілкуватися про перші результати програми лояльності.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку