Salateira під звуки фламенко: мережа відкрила перший ресторан в Іспанії

Salateira під звуки фламенко: мережа відкрила перший ресторан в Іспанії

21.09.2017 09:00
  1173
Іван Зайцев

Бліц-інтерв’ю з директором по франчайзингу Salateira Максимом Пручай про партнерів на новому ринку і перспективи відкриття ресторанів в інших країнах

Read in English

Мережі ресторанів здорової їжі Salateira вже стало тісно в Україні. Рік тому з’явився перший закордонний об’єкт бренду – в Об’єднаних Арабських Еміратах почав роботу ресторан в Business Central Tower в столиці емірату Дубай. В кінці грудня 2016-го почав працювати перший заклад в Білорусі – в Мінську в ТРЦ Galleria Minsk. Пізніше ще один біларуський ресторан з’явився в ТРЦ Dana Mall. Що примітно – якщо в ОАЕ торгову точку відкривали засновники компанії на паях із місцевими бізнесменами, то в Мінську почали роботу перші франчайзингові об’єкти. 19 серпня мережа з’явилася ще в одній країні – в Іспанії, в місті Аліканте, столиці однойменної провінції. Про відкриття ресторана стало відомо ще в кінці весни, але офіційне повідомлення надійшло тільки через кілька місяців. Хто виступив партнером українських бізнесменів в цьому проекті, чому зупинилися саме на цій локації і які складнощі прийшлося долати при відкритті ресторану RAU  розповів директор по франчайзингу Salateira Максим Пручай.

– Хто став вашим партнером в Іспании?

– Це українці, які півроку тому переїхали до Іспанії для відкриття ресторану Salateira. Юрій Балабан і Микола Ревук часто бували в цій країні, і нічого подібного формату Salateira не бачили. Ось так і народилася ідея відкрити ресторан в Іспанії. Це перший досвід хлопців в ресторанному бізнесі. Запит про відкриття надійшов з боку партнерів.

salateira в ОАЭ

– Яка вартість франшизи в Іспанії?

– Вартість франшизи Salateira стандартна для всіх країн – $30 000 за перший ресторан і $20 000 – за наступні. Це за умови, що франчайзі один і той самий.

– Які фінансові умови подальшого ведення бізнесу? Як вони відрізняються від українських?

– У фінансовому плані відмінності для зарубіжного і українського ринку такі:

  • Україна: роялті – 3% від обороту, маркетинговий платіж – 1% від обороту.
  • Закордонний ринок: роялті – 4% від обороту, маркетинговий платіж – 0%.

За кордоном ми не забезпечуємо PR і маркетинг на національному рівні, а тільки рекомендуємо та погоджуємо всі маркетингові матеріали та активності.

– Цей партнер викупив право представляти один ресторан або має право відкривати їх по всій Іспанії?

– Партнери купили франшизу на один ресторан, але можуть відкривати і наступні за умови виконання умов договору.

– Скільки часу зайняло відкриття?

– Період відкриття ресторану в Аліканте склав п’ять місяців з моменту підписання договору оренди. Як показала практика, відкриття ресторану на новому ринку вимагає мінімум трьох місяців.

salateira в ОАЭ

salateira в ОАЭ

– Він розташований на стріт-ритейлі? Чому відкривалися не в ТРЦ?

– Так, ресторан розташований на Plaça de la Muntanyeta поруч з центральною церквою, мерією, податковою. Ресторан вийшов дуже красивим, із великими панорамними вікнами, терасою. Площа ресторану 460 кв. м, посадочних місць – 98. Як зазвичай в ресторані є water station з безкоштовною водою, лимоном і м’ятою – ця звична опція в Україні стала новинкою для іспанців.

Пошук приміщення – один з найтриваліших етапів відкриття ресторану. В Аліканте небагато ТРЦ, і всі існуючі локації на фуд-кортах вже зайняті. Тому ми шукали місце для відкриття ресторану в форматі стріт-рітейл.

– Які особливості Аліканте вже встигли помітити?

– Ресторани в Аліканте зазвичай невеликі, зі столиками на вулиці. Якщо говорити про більш великі заклади, то це в основному міжнародні мережі типу McDonalds, Burger King, KFC. Іспанці досить обережно ставляться до нових брендів. Вони спочатку придивляються до закладу кілька днів і тільки потім приходять робити замовлення. Ще одна особливість – іспанці ходять в ресторани і кафе в чітко визначені години: на обід і ввечері після 19.00.

– Яка ступінь залучення партнера? Він самостійно шукав локацію, де придбати обладнання, світло?

– Залученість партнера максимальна, без цього просто неможливо відслідковувати роботу ресторану в Іспанії з України. Локацію підбирав партнер по всім рекомендованим Salateira параметрам, а потім погоджував разом з нами. Спільно з нами проводився попередній прорахунок і аналіз трафіку, складалася індивідуальна фінансова модель.

– Чи були складнощі з відкриттям? Раніше ви згадували, що, наприклад, в Білорусі є проблеми з поставками сировини.

– Новий ринок – це завжди ряд нових питань і завдань. Іспанія не стала винятком. Починаючи від узгодження продуктів, закінчуючи доставкою частини обладнання і меблів з України.

Salateira в Киеве

Salateira в Киеве

– Що ви міняли для іспанського ресторану – меню, формат, дизайн, що ще?

– Ми постаралися ввести меню, ідентичне українському. Єдина зміна – в зв’язку з жарким кліматом Іспанії додали в асортимент холодний суп Tomatina. Також ресторани в нових країнах ми запускаємо без впровадження сезонного меню на період становлення (перші шість місяців).

– Який приблизно термін повернення інвестицій?

– Плановий термін повернення інвестицій будь-якого нашого ресторану – до трьох років. Хоча зараз наш бренд в Іспанії нікому не відомий і першочергове завдання – отримати довіру жителів міста і туристів. Ми завжди забезпечуємо гостей якісною, смачною їжею, а ресторани – хорошою маркетинговою підтримкою. Тому очікування від відкриття найоптимістичніші.

 

Читайте також –

Фастфуд здорової їжі: як Salateira зросла до міжнародної мережі ресторанів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку