Роман Ємець, ТРЦ Рів’єра: Регіональний споживач більш вимогливий і розбірливий

Роман Ємець, ТРЦ Рів’єра: Регіональний споживач більш вимогливий і розбірливий

14.07.2017 08:59
  2851
Іван Зайцев

Керуючий директор ТРЦ Рів’єра Роман Ємець про рітейл в регіонах, взаємодію з орендарями та українськими брендами, а також про особливості ринку Одеси і плани розвитку торгового центру.

Рів’єра – найбільший торгово-розважальний центр Одеси. Його загальна площа становить 85 000 кв. м, орендна – 65 000 кв. м. При цьому ТРЦ Рів’єра є одним з найбільш відвідуваних торгових об’єктів не тільки в Одесі, а й у всій Україні. Про те, за рахунок чого менеджменту вдається з року в рік покращувати показники роботи ТРЦ, а також про перспективи рітейлу і торговельної нерухомості в Одесі RAU розповів керуючий директор компанії Роман Ємець.

 Хороший рік

Розкажіть про підсумки 2016 року для ТРЦ Рів’єра.

– Це був хороший рік, оскільки нам вдалося збільшити кількість відвідувачів. Причому порівнювали не з минулим роком, а з останнім хорошим – з 2013-м. За кількістю людей, в залежності від місяця, плюс 5-14%. Нам дуже допомагає добре розвиватися активне будівництво житла навколо ТРЦ Рів’єра. Починаючи від приватних будинків і продовжуючи великими residential block. Ось якраз сьогодні дізналися, що ще один проект проводить «геодезію» перед початком будівництва – а це в 5 хвилинах ходьби від ТРЦ Рів’єра.

– Тільки будівництво допомагає або щось ще?

– Ми оптимізуємо склад орендарів, приймаємо певні менеджерські рішення. З травня місяця у нас працює новий директор з маркетингу, Ян Шкуро, який, на мою думку, дуже сучасно розуміє, чим є маркетинг і для чого він в ТРЦ. Анна Марсова очолила відділ оренди з червня цього року. Упевнений, що її енергія та величезний досвід роботи принесуть нам нові успіхи. Але в цілому, не думаю, що через щось одне бізнес зміниться в кращу сторону, це завжди сукупність факторів.

– Хто основний генератор трафіку в торгово-розважальному центрі?

– Гіпермаркет Ашан, бренди одягу групи Inditex, а також єдиний в Одесі Marks&Spencer і перший гіпермаркет меблів «МАРГО», відкритий в абсолютно новому форматі для України. У ТРЦ Рів’єра багато брендів, які є в Одесі тільки в нашому центрі. Ми відстежуємо, як добре працюють ці магазини, і активно допомагаємо їм в маркетинзі. Постійно, близько 35 бордів розвішані по Одесі, що той чи інший бренд представлений тільки в Рів’єрі. Наприклад, Tezenis, Calzedonia, Intimissimi, O’Bag. Регулярно це відстежую, тому що їжджу в аеропорти, а там багато бордів по ходу (посміхається). Такі бренди дуже добре працюють: і за відгуками самих орендарів, і за відгуками, власне, наших відвідувачів.

ТРЦ Ривьера

– Наскільки значну роль в залученні відвідувачів відіграє розважальна зона?

– Це загальна тенденція, і вона посилюється: люди хочуть різноманітності. І у нас теж заплановані зміни в цьому сегменті. Ми плануємо зміни, як з поточними орендарями, так і концептуальні – терпіння, звичайно, у мене мало, хочеться все швидко і зараз, але концептуальні рішення вимагають часу (посміхається).

– Який відсоток ротації орендарів?

– Невеликий. Ми дуже чітко розуміємо, хто в ТРЦ Рів’єра, скажімо так, відстає від темпів розвитку ринку і від темпів виходу з кризи. Більш того, ми часто розуміємо, чому це відбувається.

Ми готові і допомагаємо орендарям, які, на нашу думку, є частиною майбутнього успіху і не готові допомагати тим, що «відстають від ринку» в силу різних причин.

Будь-яка допомога від ТРЦ орендарю, будь то маркетинг або знижка – це своєрідна «інвестиція» ТРЦ в орендаря і в спільне майбутнє, тому ми дуже виважено підходимо до цього питання.

Робота з made in Ukraine

– Українські бренди до вас заходили за останні роки?

– Так, у нас є місцеві бренди та є інтерес від тих, кого ще немає.

– Як працюється з українськими брендами?

– По-різному. Бувають ситуації, коли дуже гарний магазин. Там все правильно. Правильна ідентифікація бренду. Єдине що – хотілося б від них більше маркетингової активності. Тому що часто магазин виглядає набагато дорожче, ніж коштує продукція в ньому. І я підозрюю, що обороти могли бути ще краще, якби люди розуміли, що в цьому «палаці» продаються цілком доступні товари. Ми намагаємося допомагати з ідентифікацією бренду. Намагаємося інформувати покупців про ціни, бо магазин виглядає, умовно кажучи, як Prada, і люди, не бачачи ціни, бояться зайти в такий магазин. А насправді, ціни там цілком доступні.

– Який рівень вакантності у вас?

– В районі 2%. У нас зараз немає необхідності терміново все здати, тому що хочемо здати правильно. Не здати, заради того, щоб здати, і через три місяці шукати нових орендарів. Краще почекати навіть півроку, але знайти надійного партнера.

Щодо українських брендів: багато власників ТРЦ в Києві, Дніпрі, Львові підкреслюють, що дуже виріс інтерес до українських брендів. В Одесі такого інтересу немає?

– В Одесі з інтересом до українських брендів все добре. Єдине, що бренди іноді не встигають за своїм успіхом. Тому що відкрити гарний магазин в Києві, наприклад, в Gulliver, де він відразу показує гарні обороти – це одне. І чомусь рітейлери думають, що це буде працювати однаково в усіх містах. Але там, в регіонах, вони стикаються з ситуацією, коли бренд не знайомий потенційним споживачам. І треба більше вкладати в мерчендайзинг, в рекламу, заявити про себе.

У нас ситуація не така, як в Європі. Ми маємо жорстке розділення на Київ і все інше.

Наприклад, в Німеччині ідентифікація молла, умовно кажучи, в Берліні і в Мюнхені однакова. Рекламний бюджет бренду, який відкривається в Берліні і Мюнхені буде рівним на кожну конкретну точку. У нас чомусь думають, що можна магазин в Києві промотувати, і раз він запрацював в столиці, то буде працювати і десь в регіонах. Але регіони більш вимогливі до брендовості як би це парадоксально не звучало. В Одесі дівчата більш орієнтовані на fashion. Київ – місто швидке, це мегаполіс, столиця. Іноді дівчата просто одягають светр, джинси і футболку, і в стилі smart-fashion, smart-casual проводять увесь день. В Одесі – не так. Можна зайти о 7 ранку в ліфт, і при «повному параді» побачити абсолютно будь-яку дівчину, і це добре для торгівлі.

ТРЦ Ривьера

– Які особливості одеського регіону?

– По-перше, тут абсолютно інша сезонність. З травня по вересень бізнес не завмирає, як в столичних ТРЦ, навпаки, цей період в Одесі – розквіт всього. Хороший грудень. Хороші класичні свята – 8 березня, 14 лютого. Зате, скажімо, в жовтні бізнес середній. Але це до ТРЦ Рів’єра не відноситься, оскільки ми відкривалися в жовтні, і до цих дат плануємо великі свята і акції.

На травневі свята, коли в Києві всі їдуть на шашлики, то половина з цих людей приїжджають на шашлики в Одесу. У квітні є Гуморина, досить велика і значуща подія для міста. Літні спортивні фестивалі, теж проходять в південному регіоні.

– З вашої точки зору, як за останні роки змінилося обличчя одеського рітейлу?

– За підсумками роботи мого року, у мене складається враження, що регіон досить активний. Ми проводили дослідження, щоб була база для рішень. З’ясувалося, що чомусь більше поки працює візуалізація реклами, зовнішні джерела і носії, ніж соціальні мережі. Хоча це якраз і є завданням для нас, найбільш цікавим, зробити цей сегмент, соціальні мережі, більш динамічним. Ми бачимо, що близько 50% наших клієнтів – це молодь від 20 до 30 років, і з ними потрібно «розмовляти» в мережі.

Вільний ринок

– Наскільки Одеса насичена якісними торговими площами?

– Загалом не насичена. Ще, напевно, два-три об’єкти, площею по 40 000-70 000 кв. м, вона прийме. Але знову ж таки: ми зазвичай відштовхуємося від звітів європейських, американських організацій, які готують їх, грунтуючись на кількості ТРЦ на людину з доходом, умовно кажучи, в $4000-5000 на місяць. У нашому випадку треба бути акуратнішим.

Я завжди говорив, що сліпо гнатися за якимись показниками торгової площі на 1000 чоловік. Давайте візьмемо тисячу населення, яка проживає на кордоні Харківської та Сумської області, і побудуємо там ТРЦ в 60 000 кв. м GLA. Буде він успішний? Ні. А якщо на цю ж тисячу населення, яка живе між Печерськом і Подолом, побудувати ще один ТРЦ, буде він працювати? Звичайно. Ось і відповідь про кількість торгових площ на тисячу чоловік. Потрібно дивитися на яку тисячу.

– А тенденція яка? Ось у Львові тільки звикають до якісних ТРЦ. Там раніше був один King Cross, в 2015-му з’явився Forum, в минулому році – Victoria Gardens…

– Я знаю, що у Львові дуже специфічна аудиторія. Люди, з одного боку, найближче до Європи, але з іншого боку – вони досить обережні у витратах. І там нормально за один день об’їхати всі три торгові центри, і знайти щось дешевше на 30-50 гривень. Але в Одесі такого не буде. ТРЦ Рів’єра – це кінцевий центр, куди люди конкретно їдуть з метою купити. Всі ті будинки, що поруч будуються – це буде наша наступна цільова зона, звідки люди будуть просто приходити погуляти, поїсти, в кіно сходити, відпочити. Може, по дорозі назад щось ще купити з собою з продуктів. За нашими розрахунками, протягом декількох років «за парканом» ТРЦ Рів’єра проживатиме близько 25-35 тисяч осіб. Це аудиторія «на кожен день».

– Наскільки стріт-рітейл в Одесі виживає?

– Як і всюди. На Дерибасівській і парі сусідніх вулиць працює.

– Кого бачите прямим конкурентом ТРЦ Рів’єра в Одесі?

– Найближчий – це City Center 2. Але справа в тому, що навколо City Center 2 є багато об’єктів по 5 000, по 7000, по 10 000 квадратних метрів. Тому вони, скоріше, конкурують з ними, ніж з нами. Ми залишаємося «великим кораблем», який пливе і є кінцевою точкою, куди треба поїхати за ексклюзивністю брендів. І отримати те, чого немає у інших ТРЦ. City Center 1 – досить хороший ТРЦ, але у нього інша цільова аудиторія, ніж у нас.

– У минулому році вперше за кілька років в Києві було зафіксовано зростання орендних ставок. А ви переглядаєте чи чекаєте?

– Ні, не чекаємо. Разом з ринком розвиваємося. Намагаємося підтримувати партнерські відносини з орендарями. Зрозуміло, що з великими іноземними компаніями простіше. Тому що вони більш здатні домовлятися. Оборотам, які вони показують, можна довіряти.

З орендаторами, які приносять обороти в Excell або Word складніше, тому що довіряти їм не можна. З такими орендарями більшою мірою покладаємося на інтуїцію або порівняльний аналіз.

Загалом проміжок до колишнього рівня орендних ставок ще є, але цілком досяжний протягом 6-18 місяців.

Великі очікування

– Когось з великих міжнародних операторів збираєтеся до себе залучати?

– Безумовно. Але це переговорний процес, і в даний момент хвалитися розмовами безглуздо, я люблю «говорити» результатами.

– Що чекаєте від 2017 року? На які результати плануєте вийти?

– Конкретно по ринку, думаю, продовжимо тенденцію плюс 5-20% за оборотом в гривні. У нас приблизно такий взаємозв’язок: кожен відсоток зростання економіки в рітейлі дає 12% зростання роздрібної торгівлі. Якщо ми витримаємо те, що планує держава в 2%, значить, в рітейлі це дасть 24% обігу. Це, напевно, та тенденція, на яку треба орієнтуватися.

ТРЦ Ривьера

По ТРЦ Рів’єра у мене більш райдужні очікування, тому що дуже великі темпи будівництва житла навколо торгового центру. Очищається узбережжі з нашого боку. Організовуються нові, чисті, доглянуті пляжі. З’являється така Одеса-2, альтернативна Одеса, ну або якщо хочете «лівий берег Києва». Я часто наводжу тут такий приклад, що північна частина Одеси (так зване селище Котовського) – це лівий берег Києва, але 7-8 років тому. Тільки на лівому березі Києва ще немає об’єкта, розміром 70 000 кв. м, а ми тут вже є. За дві хвилини їзди, уздовж моря, є побудоване котеджне містечко «Сосновий Берег», яке дає нам відвідувачів категорії впевнений «середній плюс» і «преміум» – це ми бачимо за результатами роботи VIP-залу в кінотеатрі. Також поруч будується багато приватних будинків хорошої якості в сегменті «середній плюс», «середній». Зараз перший раз за всю історію Одеси до нас прийшли партнери з приватного пляжу, в 10 хвилинах їзди від нас, і попросили: «Дайте нам зупинку. Ми будемо возити людей з пляжу на електробусах». Ось зараз організовуємо зупинку, куди людей возитимуть з пляжу на Рів’єру. Це про щось говорить. Тому я розраховую на тих же плюс 15-20% по трафіку на кінець року і плюс 50% протягом наступних 2-3 років.

Читайте також –

Шлях Республіки: минуле, сьогодення і майбутнє ТРЦ Республіка


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  530
Усі новини ринку