Юлія Щаслива, ТРЦ Respublika Park: Функціонування ТРЦ можна підтримувати, витрачаючи вдвічі менше, ніж до війни

Юлія Щаслива, ТРЦ Respublika Park: Функціонування ТРЦ можна підтримувати, витрачаючи вдвічі менше, ніж до війни

14.09.2022 09:00
  1769
Дарія Осіїк

Генеральний директор ТРЦ Respublika Park про складні рішення, мотивацію рухатись далі та можливе відкриття ІКЕА в ТРЦ.

Під час RAU Webinar “Нові та незламні: робота ТРЦ в екстремальних умовах” генеральний директор ТРЦ Respublika Park ​​Юлія Щаслива розповіла про показники роботи ТРЦ після відкриття, про домовленості з орендарями, перемовини з ІКЕА та як змінилась поведінка відвідувачів. 

Про складні рішення під час війни

Справжнім сміливим викликом для акціонерів та управляючих компаній я вважаю початок відновлення ТРЦ після їх пошкодження та під час дії воєнного стану. На жаль, в Україні багато чудових ТРЦ постраждали від російської агресії. Що стосується ТРЦ Respublika Park, найскладнішим завданням було мінімізувати витрати. До війни великою проблемою здавалася, необхідність постійно щось робити і вдосконалювати. Івенти, удосконалення, нове обладнання – все це потрібно, але без цього теж можна існувати. Виявилось, що можна підтримувати діяльність на половині довоєнних затрат.

Мені було дивно, що нам не довелось умовляти орендарів відкритись. Зараз у нас відкрито 94,5% площ від довоєнного періоду. Їхнє бажання якомога швидше відновити роботу – це їхній вклад в нашу спільну майбутню перемогу.

Загалом найскладнішим була повна оптимізація витрат, а також, на жаль, скорочення штату співробітників.

Про можливості для галузі та бізнесу

Завжди кажуть, що криза – це час можливостей. Але, все ж таки, у нас не криза, а війна. Зараз всі гравці мають занадто високі ризики, щоб говорити про якісь можливості.

Дуже складно уявити, що якийсь інвестор зараз буде заходити і вкладати свої гроші в якісь девелоперські проекти. Так, західні регіони України відчувають себе трішки інакше в порівнянні з іншими областями. Тут будуть відкриватись логістичні хаби та склади. Але і там ризики великі.

Зараз час орендарів, тому ТРЦ готові домовлятись і йти на поступки. Потреба в товарах у людей залишилась, хоча ситуація в різних регіонах різна. Але зараз точно не час розвитку та відкриття нових проектів на територіях, які знаходяться в зоні ризику воєнного ураження.

Про мотивацію рухатись далі

Найбільша мотивація – робити те, що ми можемо на своїй ділянці для перемоги. Відновлення роботи, підтримка економіки країни, виплата заробітної плати – все це наша мотивація.

На жаль, ми не маємо змоги робити довгострокове чи навіть короткострокове планування. Тому саме головне – продовжувати робити те, що можемо зараз.

Коли ми запускались, 50% наших орендарів говорили, що мають проблеми з завозом товара, нових колекцій. Війна почалась саме тоді, коли йшли поставки нових колекцій. Великі групи встигли завезти товар. Дрібні групи чи роздрібний рітейл не встигли цього зробити.

Але наших людей і наш бізнес не перемогти. В нашому ТРЦ вже немає проблем з новими колекціями.

Про відкриття IKEA в ТРЦ Respublika Park

Це питання краще адресувати офісу IKEA – він продовжує працювати. Загалом ця інформаціє ніде не була опублікована. В нас дійсно велись досить серйозні перемовини і вони були на досить просунутій стадії, щоб в цьому році ця подія відбулась. Але зараз всі переговори призупинені.

Про показники роботи ТРЦ 

З моменту відкриття 24 квітня 2022 року ми підписали договори на 1000 кв. м з новими орендарями.

Після відкриття трафік був мінус 70%, зараз – мінус 20% у порівнянні з січнем місяцем. Трафік зараз виключно цільовий. Тобто підлітків, які п’ють колу та тусуються в оазисі, немає. Відвідувачі приходять зі списком і йдуть ціленаправлено в потрібні магазини, оскільки розуміють, що в будь-який момент може розпочатись повітряна тривога і доведеться залишити ТРЦ.

Змінилась конверсія – трафік зменшився, але товарообіг практично дорівнює січневим показникам. Але це показники в гривні.

Просів товарообіг food&beverage на 35%, товарообіг дитячих товарів на 20%. Одяг та взуття – на рівні січня 2022-го.  А от товарообіг товарів для дому та ювелірних виробів зріс. Останні показали зростання на 50%.

Читайте також – 

Рената Якубченієне, ТРЦ Retroville: Зараз для орендарів настав зірковий час для роботи в ТРЦ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку