Попереду всіх: як стати найефективнішою українською компанією – кейс чотирьох лідерів

Попереду всіх: як стати найефективнішою українською компанією – кейс чотирьох лідерів

22.12.2023 08:45
  1803
rau

Які принципи та інструменти допомагають будувати компанію-лідера та чому у умовах великої війни надважливо швидко ухвалювати рішення, гуртувати людей та делегувати.

В матеріалі Forbes 14 керівників компаній поділилися, як виводили свій бізнес у лідери. Під час розрахунків до уваги бралися динаміка виторгу 2021-22 років, рентабельність, а також результати роботи в першому півріччі 2023 року. А RAU обрала тих, хто пов’язан з рітейлом.

Тарас Панасенко, Аврора

  • У компанії – 13 років, на посаді СЕО – з кінця 2010 року
  • Виторг компанії у 2022-му: 14 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): зростання у 2,4 раза
  • Прибуток: 2,3 млрд грн

Про відмінності менеджменту у війну

Люди хочуть працювати в людяних компаніях, тому у війну важливо фокусуватися на підтримці колег, робити часті зустрічі з персоналом (на початку війни вони були щодня, зараз – двічі на тиждень) та більше довіряти, тоді співробітники намагаються виправдати цю довіру.

Про найбільший виклик війни

Перший виклик – забезпечити безпеку праці. Мережа Аврора обслуговує 600 000 людей і дуже потрібна в Донецькій області та Херсоні. Коли мережі в цих місцях не було, ціни були помножені на три. Але важливо віднайти баланс між безпекою та бізнесом.

Другий виклик – робота над згуртованістю людей, тож у війну треба більше працювати саме з персоналом.

Про складові ефективного менеджера

  1. Знаходити час на спілкування з колегами, навіть, якщо умовну проблему можна швидко розв’язати в месенджері.
  2. Вміти розпізнати, що насправді хвилює людину і, можливо, підказати шлях, як це вирішити.
  3. Об’єднувати людей. Чи іншими словами, розбивати умовні «кокони», в які кожна людина занурюється.

Андрій Пивоварський, WOG 

  • У компанії – сім років, на посаді СЕО – з лютого 2019 року
  • Виторг компанії у 2022-му: 45,4 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): +29%
  • Прибуток: н/д

Про те, як досягається ефективність у воєнний час

Важливо, щоб вся команда була на зв’язку 24/7, при цьому обговорення спільні, а відповідальність – персональна. Мені однаково важливі і темп ухвалення рішень, і глибина пропрацювання. Ще моє правило воєнного часу – делегуй, але зберігай контроль. І кожен менеджер отримав стільки повноважень, скільки здатен взяти.

Про формування команди у зв’язку з браком людей

Питання не в кількості людей, а в якості та продуктивності персоналу. Тому перше правило – це діджиталізація сервісів (каси самообслуговування, мобільний додаток тощо) та мінімізація залежності від лінійного персоналу. Друге – для центрального офісу правило «менше, але краще».

Про розв’язання проблем та стратегію на майбутнє

Зазвичай, проблема – це завдання, тож рішення мають ухвалюватися, а не відкладатися, розв’язана проблема – це новий алгоритм дій, щоб більше не робити помилок. А ще варто пам’ятати, що кожен менеджер має право на помилку.

Стратегія на майбутнє – дати кращий сервіс, формати та продукт.

Олександр Бульба, Нова пошта

  • У компанії – 15 років, на посаді CEO – з 2016-го
  • Виторг компанії у 2022-му: 23,7 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): +14%
  • Прибуток: 2,1 млрд грн

Про вдале рішення у війну

Переорієнтація логістики з посилкової на вантажну було вдалим рішенням. Як результат – стали перевозити значно більше комерційних вантажів: запустили послугу фрахтів, а також 3PL‑логістику.

Про проблему, яка наразі існує

Основна проблема – занадто довге проходження митниць вантажівками 10–20 тонн. Це займає до п’яти днів.

Про плани на наступний рік

На 2024 рік в планах пришвидшити доставку по Україні на дві години, збільшити кількість точок сервісу у містах та селах по всій країні, побудувати не менше 10 сортувальних центрів у тих містах, де побачимо збільшення попиту на наші послуги, щоб зберегти швидкість. Загалом плануємо зростання мінімум на 10% в обсягах відправлень. Також продовжимо виходити на ринки нових країн, щоб до 2025 року покрити 30 країн Європи.

Петро Пилипюк, Modern Expo

  • У компанії і на посаді СЕО – понад 25 років
  • Виторг компанії у 2022-му: 3,9 млрд грн
  • Динаміка виторгу (порівняно з 2021-м): -14%
  • Прибуток: 563 млн грн

Про позитивні результати

Відновили свою роботу всього за три дні після початку повномасштабного вторгнення. Протягом останніх 18 місяців ми виконали та вчасно доставили клієнтам 98% замовлень.

А позитивні результати досягалися тому, що сильна команда. Після повномасштабного вторгнення майже всі залишилися на місцях та продовжили роботу. А ще – диверсифікація за ринками. Наші виробничі потужності та логістичні хаби (найбільший – в Любліні) розташовані як в Україні, так і за кордоном. Ще маємо розвинену партнерську мережу, багато замовників – представники європейського ринку, з якими продовжуємо працювати з ними за чинними контрактами та отримуємо нові замовлення.

Про ефективну реформу

Найкращим рішенням стали інвестиції у партнерську мережу. За останні три роки оборот Modern Expo від співпраці з партнерами зріс на 100%. Нині це понад 40% обороту підприємства. Також не пошкодували, що залишилися в Україні, замість переносити частину виробництва на територію ЄС. Наразі плануємо помірне зростання показників продажів на рівні 2021 року.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку