Усе по поличках: власниця Art store PODVAL про особливості роботи з українським hand-made

Усе по поличках: власниця Art store PODVAL про особливості роботи з українським hand-made

13.02.2017 08:30
  2601
Юлия Бондаренко

Як на 70 кв. м помістити понад 150 різновидів товару, одночасно продавати сукні та арахісову пасту і за кілька тижнів перетворитися із найманого працівника на власника бізнесу.

Art store PODVAL – це місце, де можна придбати практично все: одяг, смаколики, прикраси, косметику, листівки, посуд, іграшки, і навіть екологічну зубну щітку з намальованою пандою. Загалом майже 200 поличок різноманітних товарів. Подібний формат продажів прийшов до нас із Заходу. Ґрунтується він на принципі оренди окремих полиць різними майстрами. Така співпраця є вигідною і виробникам, і орендодавцям, які часто представляють в крамниці і свій товар. Тож не дивно, що магазинчиків такого формату з’являється чимало. І одним із перших у столиці був Art store PODVAL.

Як цікаву ідею перетворити на прибутковий проект, а заодно підтримати вітчизняних майстрів, читайте в інтерв’ю RAU із власницею artstore PODVAL Наталією Єжовою.

– Як виникла ідея створити Art store PODVAL?

– Я за освітою дизайнер, і тривалий час працювала за спеціальностю. Але в один момент набридло віддавати свої ідеї комусь, захотілось чогось власного. Почала шукати магазини, де б можна було розмістити під реалізацію одяг та взуття власного пошиву. Дізналася про умови і формати співпраці. Та зрозуміла, що жоден із варіантів не подобається. Поскаржившись друзям на нелегкі реалії дизайнера-початківця, почула досить очевидну пораду: «То відкрий власний магазин». Спершу подумала, що це надто важко і ризиковано, а наступного дня все ж вирішила переглянути якісь приміщення під оренду. І неочікувано для самої себе всього за кілька днів після виникнення ідеї про власну крамничку знайшла приміщення на Хрещатику. Це стало своєрідним знаком, що потрібно кидати роботу й починати власну справу. Буквально через кілька тижнів стартував Art store PODVAL. А 6 березня 2017 року проекту виповнюється вже два роки.

– Зверталися за порадами до спеціалістів чи все робили самостійно?

– Майже все робила сама: шпаклювала і фарбувала стіни, шліфувала ящики та піддони. Збирати  стелажі допомагав тато. Якщо говорити про партнерів, то їх у мене немає, все власними силами і знаннями.

– Де шукали кошти для оренди приміщення в центрі Києва?

– У мене були певні заощадження. Незадовго до цього продала машину, і цих коштів вистачило, щоб відкрити магазин.

– Вдалося повернути інвестовані кошти?

– Так, уже повернула.

– Як швидко заповнили полиці?

– Розпочинали із маленького залу та 15 майстрів. Через три місяці дійшло до того, що люди були ладні на підлогу ставити свої речі. Місця катастрофічно не вистачало. Тоді домовилася з орендодавцями, щоб забрати і великий зал. Уже через рік в Art store PODVAL  орендували полички 130 майстрів, зараз можемо розмістити близько 180. А зал, з якого розпочинали, відведений для дизайнерів одягу, сумок, рюкзаків.

– Де шукали майстрів для крамниці?

– Ходила по фестивалях, які проводяться в Києві щовихідних, розповідала про свій проект, плани та ідеї. Спочатку пропонувала стартувати безкоштовно, побачити що і як. І ті майстри, яким наш формат співпраці підійшов, уже з наступного місяця, за невеликі гроші – 150 гривень на місяць – мали можливість орендувати поличку під власний шоу-рум у Києві на Хрещатику. Розмір полички – 30 на 50 см. Кожен майстер самостійно встановлює ціни та оформлює свій майданчик, а повну суму з продажів забирає наприкінці орендного місяця. Ніякої націнки магазин не робить. Майже два роки співпрацювали на таких умовах. Зараз запроваджуємо деякі зміни.

– А зараз ціна полички також фіксована чи це відсоток від продажів?

– Вартість полички залишається фіксованою – 220-280 гривень на місяць, залежно від розташування на стенді. А з 5 лютого ще додатково запровадили 5% від продажів. Були змушені піти на такий крок, оскільки всі полички заповненні, а розвиватися  потрібно. Ці кошти підуть на рекламу, додаткові послуги для орендарів та покупців.

– На яких умовах представляєте товари майстрів?

Для нас важливо, щоб всі вироби були результатом саме українських проектів. Співпраця розпочинається із спілкування через соцмережі чи електронну пошту. Розглядаємо надіслані пропозиції, і, виходячи із власного досвіду, аналізуємо, наскільки цікавою може бути співпраця. Просто є певні типи креативних речей, які у магазині не продаються. У такому випадку змушені відмовити. Якщо подібних непорозумінь немає, то продовжуємо більш конкретну бесіду щодо оренди полички, оформлення товару та документів. Особливий акцент робимо на тотожності цін у нас та на сайтах виробників. Також звертаємо увагу орендарів, що поличка в Art store PODVAL – це, в першу чергу, міні шоу-рум, точка презентації та самовивозу товару. Орендувати майданчик і орієнтуватися виключно на наших покупців – не зовсім правильно. Звісно, майже за два роки магазин знайшов чимало постійних клієнтів, але для дизайнерів цей фактор має бути другорядним. Для нас важливо, аби майстри розуміли цю особливість.

– Є правила, через які доводилося відмовляти майстрам?

– Так, я вже згадувала, що є певні типи виробів, які не знаходять свого покупця. Як і будь-де, у нас склалась своя цільова аудиторія. В основному – це дівчата 22-27 років. І коли, наприклад, звертаються із технікою декупаж, то одразу розуміємо, що це товар для старшої вікової групи, і у нас він не продасться. Це основна причина відмов.

– Що продається найкраще?

– Все, що їстівне (посміхається). Хоча насправді це досить індивідуально. Якщо товар цікавий, якісний і за доступною ціною, то в будь-якому сегменті він буде добре продаватися. Також на продажі впливає підхід та досвід самого майстра. У початківця буде менший продаж, ніж у людини, яка активно займається рекламою, має свій сайт, сторінки в соцмережах, а відповідно і своїх клієнтів. Крім того, є сезонний товар, і це окремий випадок. Наприклад, у майстра є лише новорічний асортимент, або лише до Дня Валентина.

– Чи були такі випадки, коли радили майстрам змінити ціну?

– Є проблема, коли людина ще не досягнувши високого рівня в певній сфері, робить усе повільно. І оскільки витрачає багато часу на свій виріб, то вважає, що може поставити на нього високу ціну. На мою думку, це неправильний підхід. Адже є інша людина, професіонал, що за той самий час зробить значно більше, і ціна буде меншою. Тому потрібно  звертати увагу не лише на часові затрати, але й на власну професійність.

 – Скільки наразі представлено майстрів або брендів?

– 152 майстри. Але поличок більше, оскільки деякі бренди орендують одразу кілька.

– Що відрізняє Art store PODVAL від подібних шоу-румів?

– Ідея поличок не належить мені, вона взагалі не нова, і, здається, походить зі Штатів. А головна наша відмінність в тому, що ми наймасштабніші. Інші аналоги мають по 20 кв. м площі, у той час як у нас близько 70. Крім того, ми серйозно займаємося рекламою, активно ведемо соцмережі. Наприклад, на Новий рік абсолютно весь дохід вкинули в рекламу. Завдяки цьому, у всіх майстрів були круті продажі. Є ще кілька моментів, але не відкривати ж усі секрети (посміхається).

– Як щодо конкуренції в цьому сегменті?

– Для нас вона не є дуже відчутною чи критичною, власне завдяки тому, що ми – найбільший магазин. А те, що відкриваються подібні крамнички, лише підштовхує нас іти вперед.

– Продаєте свої товари через інтернет?

– Повноцінного інтернет-магазину поки немає. Намагаємось максимально компенсувати це через соціальні мережі. Відповідаємо на всі можливі запитання і навіть більше.  Досить часто люди просять, наприклад, поміряти якусь річ на себе і надіслати фото. Якщо їх все влаштовує, то уже самостійно навідуються в крамничку. І таких випадків дуже багато, коли покупець, наприклад,  з Києва, але спочатку все розпитає через інтернет, а потім приїжджає. Також ми приймаємо замовлення через соціальні мережі, та здійснюємо доставки Новою поштою.

– Якщо у вас бувають знижки, то це ваша ініціатива чи майстрів?

– Уся ініціатива йде від самих майстрів. Оскільки в нас немає націнки на товари, можемо зробити знижку лише з дозволу майстра. Але якщо, наприклад, на сайті виробника акція мінус 20%, то це діє і у нас.

– Яка у вас зараз кількість працівників?

– Зараз якраз у процесі розширення, переходимо на нову систему співпраці. Поки що команда складається із шести осіб: товарознавець, SMM-менеджер, три продавці і я.

– Маєте намір розширюватися, відкривати нові крамниці?

– Хочеться активніше розвинути напрямок інтернет-продажів. Крім того, плануємо запустити  власну лінію виробів. Швидше за все, це буде одяг. Можливо, колись дійдемо і до відкриття філій Art store PODVAL в інших містах. Мене все підбивають на Одесу. Наразі розвиваємо наш магазин, щоб тут все було круто, а потім думатимемо, як рухатися далі.

Засновники «Окно во двор»: як залучити покупців в добре захований магазин


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку