Головна > Досвід > Інновації > Відпуск товарів 18+ через КСО та онлайн-портали: потенційні загрози та превентивні методи боротьби з ними
Відпуск товарів 18+ через КСО та онлайн-портали: потенційні загрози та превентивні методи боротьби з ними

Відпуск товарів 18+ через КСО та онлайн-портали: потенційні загрози та превентивні методи боротьби з ними

Генеральний директор Secnet EECA Олександр Сабанюк про те, як працює автоматична система верифікації віку покупця в системах самообслуговування при купівлі товарів категорії 18+.

Цей текст доступний також російською мовою

Компанія Secnet EECAрегіональний ITVAD дистриб’ютор, який веде бізнес в країнах СНД, зі штаб-квартирою в Києві, який спеціалізується на проектній дистрибуції b2b-рішень, що включає в себе постачання професійного обладнання та програмних рішень для побудови IТ-інфраструктури корпоративних підприємств/мережевих рітейлерів/банківських установ/МФО через мережу авторизованих партнерів в країнах СНД.

В основі описаних у статті рішень лежить FR (facial recognition) платформа frp®, яка використовує флагманські алгоритми (NIST) розпізнавання осіб від провідних R&D лабораторій світу.

В інтерв’ю RAU генеральний директор Secnet EECA Олександр Сабанюк розповів про те, як передбачити потенційні загрози при купівлі товарів 18+ неповнолітніми, а також про те, як здійснюється автоматична верифікація віку в системах самообслуговування.

– Розкажіть, в яких випадках можуть виникати ризики відвантаження товарів 18+ неповнолітнім?

– Очевидно, згадані порушення, в першу чергу, виникають при відсутність контролю з боку сторони, яка продає, часто, в силу об’єктивних факторів, наприклад: інтернет-портал не в курсі хто по той бік екрану. Озвучені проблеми, в першу чергу, стосуються сфери самообслуговування, тобто самостійних оплати й отримання товару, без участі продавців. Як правило, сам процес ділиться на три фази: вибір товару, розрахунок за товар і його само-підбір або доставка.

Найпоширеніші методи самообслуговування:

  • КСО – каса самообслуговування + самовивіз
  • Інтернет-магазин з веб-інтерфейсом/мобільним додатком + кур’єрська доставка/точка видачі для самовивозу

З усіх варіантів самообслуговування онлайн-торгівля артикулами 18+: найбільш невідрегульована та ризикова сфера. Раніше ніщо не могло перешкодити просунутому підлітку придбати товари 18+ в інтернет-магазині. Розрахунок за товар 18+ власною або чужою карткою взагалі не є перешкодою для креативної молоді, яка прагне заборонених плодів.

Як ви розумієте, заплатити за товар недостатньо, його ще треба отримати. У перелік обов’язків кур’єра, як правило, не входить оцінка віку одержувача оплаченого замовлення. Його завдання – максимально оперативно обслужити своїх замовників і скрізь встигнути.

У розглянутій вище ситуації, логічніше за все, запобігати можливості покупки артикулів 18+ на етапі замовлення, щоб вони, в підсумку, навіть не потрапляли в кошик покупок, не кажучи вже про кошик кур’єрської служби.

– Якщо ми відійдемо від онлайн-майданчиків і повернемося до класичної торгової точки з КСО. Хіба в зоні кас самообслуговування торгових точок не знаходиться адміністратор, який зобов’язаний спостерігати за покупцями і контролювати процес оплат на КСО?

– Все вірно, є і адміністратор, і система відеоспостереження, але навіть в години пік в зонах КСО, як правило, знаходиться один адміністратор, на якого покладена маса функцій: контролю, допомоги, часто функції дрібного технічного фахівця + безвідмовного “датчика віку”. Забагато функцій, особливо якщо маємо справу з людиною, а не роботом, чи неправда?

У години пік, коли в супермаркеті скупчення покупців, запобігти порушенню практично нереально. Варіанти, такі як не продавати товари 18+ через КСО – не вихід. Подібна міра – ознака безсилля перед проблемою й істотно знижує обсяг виручки.

– Схоже, що на кожній з цих ланок обслуговування клієнтів, незалежно від формату самообслуговування, виникають ризики продати або відвантажити товар 18+ не тій віковій групі. З якими загрозами, при цьому, стикається рітейлер?

– Ризики для рітейлерів, кур’єрських сервісів доставки та онлайн-магазинів однакові – збитки, як наслідок різних сценаріїв:

  • призупинення роботи POS перевіряючими
  • штрафи, аж до втрати ліцензії
  • репутаційні ризики

За законом Мерфі, перевіряючі з’являються в самий невідповідний момент. Більш того: спостерігати, контролювати, знаходити порушення – головний KPI будь-якого перевіряючого. Якщо заздалегідь не підстрахуватися, неприємних наслідків не уникнути.

– Які рішення пропонує Secnet EECA, щоб уникнути подібних ситуацій?

– Ми пропонуємо установку і експлуатацію: frp®avs – (Age Verification System) виклик процедури верифікації при додаванні артикулу 18+ в кошик і/або тієї ж процедури при оформленні замовлення в кошику, що містить артикул 18+

ВАЖЛИВО: система frp®avs підтримує anti–spoofing FR функціонал (детекція живої людини: неможливість підміни живої людини фотографією, відео з планшета або маскою)

avs hisense

– Як саме працює верифікація віку на КСО або інтернет-порталі?

– Коли покупець сканує артикул, занесений в категорію 18+ (алкоголь, сигарети), автоматично вискакує вікно верифікації й система пропонує відсканувати обличчя. Якщо система вважатиме, що покупець молодший, ніж має бути для придбання артикулу 18+, то вона заблокує додавання товару і запропонує запросити адміністрацію для врегулювання питання.

Вік – поняття дуже відносне: він буває біологічним і фактичним. Система frp®avs вміє оцінювати тільки біологічний вік. Причому значно точніше, ніж це в змозі зробити сама людина. Для визначення ж фактичного віку потрібна перевірка документів або радіовуглецевий аналіз.

Іноді люди виглядають молодше своїх років, іноді – старше. У такому випадку єдиний вихід врегулювання спору – пред’ява документа. Саме тому виклик адміністратора – це процедура не оцінки віку покупця очима адміністратора, а виключно банальна процедура перевірки документів.

– Яким чином вирішується проблема детекції неповнолітніх покупців на онлайн-майданчиках?

– Інтернет-магазини також торгують алкоголем і тютюновими виробами, відповідно, ризики вони несуть дуже близькі, а іноді навіть більш серйозні, ніж офлайн-рітейл. Якщо перевіряючий, який знайшов порушення, заблокує онлайн-магазин, то збитки будуть колосальними.

Коли покупець замовляє товар через інтернет-майданчик і вибирає позицію 18+, у frp®avs з’являється вікно верифікації. Якщо перед веб-камерою або камерою смартфона знаходиться неповнолітній, він не зможе фізично додати цей артикул в кошик, так як система заблокує додавання даного артикулу в кошик, а потім ще раз може перевірити його ж при оформленні замовлення.

avs – web

– Чи можна обдурити систему, підставивши фотографію або відеозображення?

frp®avs має складний функціонал, який вміє розпізнавати підміну особистості. Вона розрізнить, якщо людина спробує підставити фотографію або відеозображення, і заблокує операцію покупки. При цьому система вміє блокувати кількість спроб підбору на певний проміжок часу з конкретної IP-адреси, щоб у порушника не було можливості нескінченно підбирати “ключик”.

iPromoter

– А якщо на комп’ютері немає веб-камери?

– Якщо на ПК камери немає або вона не працює, купити алкоголь або інші товари 18+ онлайн не вийде. Немає камери, немає й артикулу 18+ в кошику.

Якщо людина виглядає молодшою, ніж її фактичний вік, вона також не пройде процедуру верифікації. Купити алкоголь та інший товар 18+ вона зможе тільки в офлайн-магазині при пред’явленні паспорта.

Читайте також –

Олександр Сабанюк, керівник Secnet EECA: Функціонал frp®acs – “віртуальні робочі зони” – здатний поліпшити показники трудової дисципліни в торгових точках рітейлера до 14-20%

 

Про автора
Николай Маранчак

Deputy Editor in Chief RAU

Всі статті від автора
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *