Ольга Шевченко, Eva: Активно працюємо над розширенням асортименту в середньому та доступному цінових сегментах

Ольга Шевченко, Eva: Активно працюємо над розширенням асортименту в середньому та доступному цінових сегментах

Сьогодні
  220
Костянтин Симоненко

Виконавча директорка ТОВ “Руш” (Eva та Eva.ua) Ольга Шевченко на порталі Delo.ua розповіла про те, як мережа Eva планує адаптуватися до викликів 2025 року. RAU вибрала найголовніше.

Формати

Eva активно розширює свою присутність в Україні, відкриваючи нові магазини та впроваджуючи оновлений формат “Жіноча енергія” та цілком новий – Eva Beauty. “Жіноча енергія” — це звична Eva у новому стильному вигляді, адже неможливо залишатися однаковими 10 років. Коли відкривається оновлений магазин поруч зі звичайним, люди часто переходять туди, бо їм він здається комфортнішим і привабливішим. Тому нові магазини відкриваємо переважно у дизайні “Жіноча енергія”, а також поступово оновлюємо вже наявні.

Eva Beauty – це магазин суто б’юті-продукції, без побутової хімії, орієнтований на розширення сегмента професійного догляду, дерматокосметики та преміальних засобів. Вже є три такі: два у Києві та один у Львові. Середній чек тут майже втричі вищий, ніж у звичайних магазинах. Для цього формату створили окрему програму лояльності, і, що цікаво, 10% зареєстрованих у ній клієнтів раніше не були покупцями Eva.

Все для краси: як виглядає та що пропонує новий магазин Eva Beauty із салоном краси у столичному ТРЦ Respublika Park (фоторепортаж)

У 2024 році Eva відкрила 65 нових магазинів та наростила виторг на 28% до 27 млрд грн. У мережі розширюємо кількість професійних консультантів, впроваджуємо електронні дзеркала Visual by Eva для тестування макіяжу та фарб для волосся. У понад 200 магазинах вже працюють такі пристрої. Крім того, є тестувальники шкіри та волосся, які допомагають клієнтам підбирати доглядові засоби за індивідуальними потребами.

Споживачі

Не можна сказати, що поведінка покупців кардинально змінилася, але були певні тенденції. На початку війни різко зріс попит на товари тривалого використання: косметичні аксесуари, манікюрні набори, сумочки, парасольки, капці. Люди в евакуації змушені були купувати їх заново. Також був сплеск попиту на товари для чоловіків, які вирушали на фронт. Очевидно, на той момент система матеріального забезпечення війська ще не була налагоджена. Згодом ринок стабілізувався, і повернувся до більш передбачуваних трендів.

Вже у 2023 році сталося суттєве зростання продажів у категоріях парфумерії та макіяжу. Це зумовлено стійким трендом: споживачі, особливо жінки, стали більш відкритими до експериментів, прагнуть випробовувати нові продукти, надають перевагу професійним засобам та дерматокосметиці. Зокрема, це може бути пов’язано із бажанням замінити салонний догляд доступнішими домашніми процедурами.

Адже доходи населення не зростають високими темпами, а інколи й знижуються. Останні дослідження показали, що 36% споживачів не можуть дозволити собі купувати ті ж товари, що й до війни, а 12% взагалі змушені відмовитися від певних категорій. Тому активно працюємо над розширенням асортименту в середньому та доступному цінових сегментах. Тут велику роль відіграють товари ВТМ, частка яких у продажах компанії в натуральному вимірі становила 36,1% у 2024 році порівняно з 33,9% у 2023-му. Кожна друга продана одиниця декоративної косметики в мережі Eva — товар ВТМ. Частка підгузків ВТМ у продажах в штуках перевищує 50%. Крім того, в Eva та на Eva.ua постійно діють різні акційні пропозиції, що залишається важливою частиною стратегії.

Реклама і маркетинг

Реклама працює комплексно: вона є у метро, у вигляді розсилок через Viber і Telegram, у соцмережах. Телебачення задіяно лише у періоди великих святкових кампаній: на День закоханих, Новий рік чи під час “Чорної п’ятниці”. Водночас діджитал-реклама працює безперервно впродовж усього року.

Основні конкуренти в e-commerce — це Rozetka та Makeup у категорії б’юті, а також маркетплейси, які активно працюють у різних товарних сегментах.

Конкурентними перевагами Eva є репутація бренду, 8 млн учасників програми лояльності, а також найбільша в країні мережа точок видачі — понад 1100. Також постійно вдосконалюємо асортимент і працюємо над скороченням термінів доставки. Широкий асортимент дозволяє закупатися комплексно: косметику, товари для догляду за домом, дитячі товари, вітаміни, здорове харчування та навіть певні товари медичного призначення, які відпускаються без рецепта. В онлайн додали понад 30 000 нових SKU. Великим досягненням став мобільний застосунок, який нині забезпечує 33% всіх покупок. У 2024 році запустили маркетплейс на базі Eva.ua. На сайті вже представлено понад 100 000 SKU від сторонніх продавців, і ця кількість зростає.

Краса у твоїх руках: EVA розширила можливості мобільного додатку

Плани

У 2025 році на Eva.ua планується розширити власний асортимент щонайменше на 50 000 SKU. Також збираємось відкрити 60-65 нових магазинів, в тому числі кілька Eva Beauty. Для розширення мережі розглядаємо всі регіони, але не розвиваємося хаотично. Завчасно аналізуємо регіони, де будемо відкриватися, використовуючи геомаркетинг.

У ІІІ кварталі 2025-го розпочнеться переобладнання складу площею 19 100 кв. м в Броварах, придбаного у Dragon Capital. Після модернізації він буде обслуговувати роздрібну мережу в центральному регіоні України. Наразі діючий склад у Броварах площею приблизно 43 000 кв. м використовується і для роздрібної мережі, і для онлайн-магазину. Однак з 2026 року він буде орієнтований лише на онлайн, враховуючи заплановане розширення асортименту. Новий великий склад дасть змогу оптимізувати процеси, зробить їх більш швидкими.

Ринок ще не перенасичений, є потенціал для відкриття нових магазинів та посилення позицій у регіонах. Онлайн-торгівля поступово зростає, але не так швидко, щоб суттєво змінити ринок.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку