Ольга Шевченко, EVA: У 2024 році інвестуємо 200 млн грн у відкриття 60 нових магазинів
Попри велику війну Лінія магазинів EVA відкрила 57 нових магазинів та до кінця 2023 року планує збільшити їх кількість ще на 20 точок.
Виконавчий директор найбільшої національної мережі краси та здоровʼя Лінія магазинів EVA та EVA.UA Ольга Шевченко в матеріалі Forbes розповіла, як змінився попит українців під час великої війни, про плани розвитку мережі та важливість підтримки ЗСУ і українців. RAU пропонує ознайомитися с основними тезами цієї розповіді.
Про зміну попиту на товари під час війни
В мережі EVA провели дослідження та з’ясували, що 45% покупців залишилися вдома, 8% – переїхали в інші регіони та проживають там, 16% – виїхали за кордон, а 17% мігрує Україною.
Тож через війну кількість клієнтів зменшилася на 10% та змінився попит на деякі групи товарів. Наприклад, менше стали купувати дитячих товарів (від підгузків до дитячої косметики). Спочатку падіння було 60%, а тепер – 40%. Проте збільшилися продажі декоративної косметики та парфумерії. Також українці перейшли на більш бюджетний сегмент.
Але в мережі EVA стежать за тим, щоб покупці мали змогу придбати в магазинах все необхідне і дешевше, ніж у конкурентів.
Про нові формати EVA Beauty та Жіноча енергія
Жіноча енергія – це оновлена EVA. Ми змінили дизайн, обладнання, розділили магазин на дві частини: чорна для товарів краси, бежева – для товарів для дому. Нині будемо відкривати цей формат усюди, де можливо. Скоріше за все, лише в дуже маленьких селах EVA поки що буде в старому форматі «оранж».
А нову флагманську EVA Beauty відкриємо в ТРЦ Respublika. Тут буде більше косметики та парфумерії, а також дерматоцентр, професійні серії догляду за волоссям та розширена категорія преміальних брендів. Як в Україні буде будуватися більше торгових центрів, так ми і будемо відкривати EVA Beauty.
Про розвиток e-commerce
Українці дуже діджиталізовані, тому звикли замовляти в онлайні і за час війни це не змінилося. Саме тому наш e-commerce весь цей час не зупинявся. У вересні частка онлайн продажу становила 10% від загального товарообороту. За підсумками 2023-го цей показник буде меншим, але він значно виріс у порівнянні з показниками попередніх років. А найпопулярніші товари в онлайні – це косметика, парфумерія та товари для дому.
Про нестачу кадрів
Зараз понад 300 співробітників мережі EVA на фронті. Тому у нас відчувається нестача в професіях, якими здебільшого займалися чоловіки – вантажники та водії погрузчиків. У магазинах здебільшого працюють жінки, тому ситуація не така критична. До війни заповненість працівниками була в середньому 98%, зараз – 97%.
Про плани розвитку мережі
Зараз в мережі EVA 1030 магазинів. У 2024 році плани відкрити до 60 нових точок, з інвестиціями 200 млн грн. Ще з планів – розвиток e-commerce. Будемо поліпшувати сайт та доставку. Продовжуємо будівництво нового складу у Львові, яке має бути завершено в 2024 році, і розпочали будівництво нового складу в Одесі, яке буде завершено в 2025 році. Плануємо їх зробити автоматизованими – з роботами.
Про наближення перемоги України
З початком війни в EVA визначили кілька напрямків підтримки: допомога ЗСУ, постраждалим громадянам та дітям, волонтерська діяльність та допомога бездомним тваринам. За цей час ми спрямували на благодійність уже майже 60 млн грн. Частину суми виділила компанія, решта – донати від небайдужих українців. Також передали квадрокоптери, пульти керування дронами, бронежилети, генератори, долучились до збору на пікапи. Співпрацюємо з благодійними фондами. Наприклад, спільно з «Повернись живим» разом з покупцями зібрали понад 20 млн грн. З фондом Dignitas завершили збір на підготовку 100 аеророзвідниць – понад 7 млн грн на ініціативу переказали люди і ще понад мільйон – EVA.
Також підтримали ініціативу Руслана Шостака «Дитинство без війни» – зібрали понад 6,7 млн грн (у вигляді бонусів програми лояльності) для українських дітей, евакуйованих до Туреччини.
З початком війни допомога тваринам склала 5,7 млн грн. А ще постійно реагуємо на актуальні події, як-то влучання ракет в житлові будинки, підрив Каховської ГЕС тощо. Тоді проводимо додаткові збори та надаємо адресу додаткову допомогу.