Ольга Муцька, ЦУМ Чернігів: Переговори по умовам співпраці залишаються на «ручному керуванні»

Ольга Муцька, ЦУМ Чернігів: Переговори по умовам співпраці залишаються на «ручному керуванні»

24.04.2023 09:00
  1369
Микола Маранчак

Комерційний директор ЦУМ Чернігів про залучення нових орендарів, вакантність ТЦ, принципи співпраці з орендарями, задачі на рік та активності в умовах війни.

Після початку повномасштабного вторгнення росіян ЦУМ Чернігів опинився у складних умовах, адже відстань до держкордону з Білоруссю, з якої регулярно проходять ракетні обстріли, складає всього близько 70 км. Розташований у самому центрі Чернігова за адресою просп. Миру, 49, об’єкт знаходиться не лише в так званому бізнес-центрі міста, а й його історичному осередку. Тим менш, він продовжив функціонувати за умов постійної небезпеки та успішно продовжив свій розвиток. RAU поспілкувалася з комерційним директором ЦУМ Чернігів Ольгою Муцькою та дізналася про цілі та задачі команди ТЦ, заходи безпеки, оновлення tennant-max та зміни, які б могли підсилити та покращити об’єкта.

– Зима стала часом напруженого очікування чогось страшного, проте ось вона позаду, на порозі тепло. Які пріоритети у ЦУМ Чернігів на весняний сезон? Які активності, інші заходи плануєте?

– Пріоритетом для ТЦ продовжує бути волонтерська діяльність через організацію заходів, направлених на збір та допомогу ЗСУ через зустрічі з кінозірками, проведення виставок-ярмарків, майстер-класи, залучення містян до плетіння сіток. Плануємо також створенням нових фотозон на патріотичну тематику, музичні заходи та акції. Цього весняного сезону відкриємо простір разом з Молодіжним центром, де реалізуємо декілька проектів, направлених на підтримку та допомогу дітям, підліткам, батькам Чернігова та Чернігівської області, які потребують проведення курсу арт-терапії та інших заходів психоемоційної адаптації. Разом з орендарями знаходимо нові напрямки залучення та збільшення кількості покупців. Наприклад, JYSK відкриє літній майданчик на 100 кв. м з садовими меблями та декором біля ТЦ.

– Які цілі та задачі стоять перед командою на цей рік?

– Загальна мета команди ТЦ — збільшити кількість відвідувачів. Щоб досягти цього, ми працюватимемо з орендарями за допомогою різноманітних ініціатив. Плануємо запроваджувати цільові маркетингові кампанії, щоб залучити більше покупців до наших магазинів.

– Через ракетні обстріли об’єктам комерційної нерухомості прийшлося потурбуватися про зменшення енергоспоживання. Чи вдалося це зробити в ЦУМ Чернігів, яким чином і наскільки?

– Торговому центру вдалося зменшити енергоспоживання кількома способами. По-перше, у торговому центрі з 11 жовтня, коли з’явилась перша інформація про зменшення споживання електричної енергії, фахівцями ЦУМ Чернігів проводилась поетапна підготовча робота щодо мінімізації електроспоживання та переходу до режиму економії (системи освітлення, опалення, клімату), які є найбільшими споживачами в ТЦ. По-друге, це була спільна робота з орендарями, які знайшли можливість зменшити освітлення в магазинах, відключили рекламні вивіски всередині та на будівлі ТЦ.

– Чи стабілізувалася більш-менш ситуація в Чернігові? Як це проявляється на трафіку покупців?

– Місто зазнало багато труднощів і руйнувань через війну. Мешканці на початку опалювального сезону були в страху та стані невизначеності, чи зможуть пережити зиму. Дуже пощастило, що зима не була суворою та відключення від електроенергії не були критичними. Загалом: життя в місті налагоджується. Трафік у ТЦ відновлюється з кожним місяцем. Людям потрібна соціалізація: вони йдуть на шопінг, у кафе та ресторани, щоб зустрітися з друзями та рідними, провести час.

– У випадку повітряної тривоги, які засоби забезпечення безпеки у вас передбачені?

– У разі повітряної тривоги в ТЦ вмикається сигнал про тривогу. Продавці, адміністратори магазинів і охорона ТЦ також повідомляють відвідувачів про повітряну тривогу, та інформують про найближчу захисну споруду/укриття, що знаходяться біля ТЦ. У самому ЦУМ Чернігів немає бомбосховища та спеціалізованого укриття.

– Наскільки оновився tennant-mix за останній рік? Кого з нових орендарів вдалося залучити?

– Дуже добре, що бізнес не стоїть на місці, й хоче відкривати нові локації. За останній час відкрили магазин взуття (80 кв. м), магазин сирів (50 кв. м), магазин косметики ISEI. Як вже згадувала раніше, з’явиться літній майданчик від JYSK, також планується розширення спортивного клубу на 100 кв. м та салону краси. Ведемо переговори з ювелірами, магазином жіночої білизни, тому в найближчий час можуть з’явитися нові улюблені магазини в ТЦ.

– Яка вакантність в ЦУМ Чернігів і які пропозиції у вигляді вільних площ можете запропонувати потенційний орендарям?

– Наразі вакантність в ТЦ складає 11%. Ми розглядаємо кожного орендаря як партнера, й зацікавлені в успішній співпраці. Тому потенційні партнери роблять запити, а ми, в свою чергу, готуємо цікаву комерційну пропозицію.

– Якими є умови співпраці з орендарями на весну 2023 року?

– Переговори по умовам у нас залишаються на «ручному керуванні», тому десь йдемо на зниження мінімальної ставки, десь обговорюємо інші можливі пільгові умови, а з кимось домовились на відсоток від товарообігу.

– Наскільки змінився портрет чернігівського покупця у 2023 році? Що йому цікаво перш за все?

– Головною турботою для покупця залишаються базові потреби, такі як їжа, вода, житло та безпека. Також вони зацікавлені в придбанні речей, які можуть заспокоїти, розважити або відволікти від важких обставин.

– Як оцінюєте ситуацію з рітейлом і торговою нерухомістю в регіоні на даний момент: що відбувається і які тенденції, окрім небезпек війни, можливо вбачаєте?

– Ситуація з комерційною нерухомістю наразі невизначена. Багато підприємств були змушені закритися або скоротити свою діяльність. Загалом ситуація залишається нестабільною і, ймовірно, продовжуватиме розвиватися у відповідь на зміну економічних і суспільних умов.

– Що б ви змінили в ЦУМ Чернігів, якби у вас були необмежені для цього можливості?

– Якби я мала необмежені ресурси, я б зробила торговий центр більш екологічно чистим, запровадивши стійкі практики, такі як сонячна енергія, зелені дахи та системи збереження води. Я б також створила більше громадських місць для людей, щоб збиратися та відпочивати, а також збільшила кількість магазинів і ресторанів, які пропонують місцеві та органічні продукти. Крім того, я б інвестувала у сучасні технології, щоб покращити загальний досвід покупок для клієнтів.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку