Олена Аннєнко, EVA: Йшли на всі ризики, тому що розуміли, що доставляємо товари першої необхідності

Олена Аннєнко, EVA: Йшли на всі ризики, тому що розуміли, що доставляємо товари першої необхідності

06.03.2024 08:30
  1344
Валерія Байда

Директорка департаменту електронної комерції мережі EVA розповіла, як почали розвивати інтернет-магазин у 2017 році та чому згодом змінили підхід до онлайн-продажів і це дало позитивні результати.

Олена Аннєнко в інтерв’ю Liga.net розповіла про те, як розвивають напрям e-commerce, яких результатів досягли за останні п’ять років та поділилася планами. RAU обрала основні тези. 

Про початок розвитку e-commerce

Для багатьох українських компаній реальним поштовхом для розвитку e-commerce стала пандемія коронавірусу. Але в компанії EVA напрям онлайн-продажів з’явився ще у 2017 році. Спочатку це була омніканальна вітрина: інтернет-магазин з асортиментом 15 000 SKU, які можна було придбати в офлайн-точках мережі. Щодо логістики, то в розподільчому центрі компанія займала дуже невеличкий простір, а всі процеси здебільшого виконувалися вручну.

Тоді в мережі вважали, що занадто пізно почали розвивали онлайн, адже на ринку вже були успішні гравці. До того ж ще років п’ять назад не було успішних кейсів виходу офлайн-гравців у e-commerce. Існувала навіть думка, що для побудови онлайн-ритейлу потрібне інше мислення. 

Проте в 2019 році в компанії EVA змінили підхід до розвитку онлайну та залучили суттєві внутрішні інвестиції, що допомогло досягти помітних результатів.

Про те, як побудувати успішний онлайн

Олена Аннєнко виділяє п’ять важливих порад в розвитку онлайн-напрямку:

  • Дисципліна. Для розвитку e-commerce важливе не особливе мислення, а дисципліна. Тобто готовність ставити цілі та послідовно йти до них.
  • Ціна. В офлайні на ціноутворення впливає ряд факторів, які відсутні в онлайні. Тож останній не має розвиватися як додаток до мережі, він мусить бути окремим гравцем.
  • Точка дотику з клієнтом. Попри те, що світ рухається до онлайну, спілкування всім потрібне. Тож для повного задоволення люди прагнуть відчувати увагу від бізнесів, і офлайн замикає всі точки контакту з клієнтом.
  • Кур’єрська доставка. Щоб клієнт мав повний цикл сервісу – від замовлення до його отримання, йому треба запропонувати якісного кур’єра. В EVA намагаються дати не просто людину, яка доставляє товар до дверей, а кур’єра, який враховує деталі, пов’язані з комфортом кожної людини: це і коли спить чи не спить дитина, коли можна чи не можна телефонуватитощо. Тож в EVA будують власну кур’єрську службу.

Також наразі понад 70% замовлень доставляються у власні точки видачі, яких 1050 – в усіх магазинах мережі.

Про зміну е-commerce у війну

На початок великої війни в компанії EVA працювало два склади для інтернет-напрямку: у Броварах та Львові. І завдяки цьому, коли ситуація в Київській області була напруженою, компанія все одно продовжувала працювати. Ризикували та доставляли замовлення в усі куточки України. Були ситуації, коли доставка приходила в точку видачі, а клієнт вже поїхав з міста, тому замовлення возили за ним. В компанії йшли на всі ризики, тому що розуміли, що доставляють товари першої потреби: підгузки, дитяче харчування, засоби гігієни тощо.

Звісно, на певний час кількість онлайн-замовлень впала, але в мережі активно працювали над поверненням втрачених позицій, відновленням та розширенням пулу постачальників, а найголовніше – тримали ціну. Тож у війну роботу компанії не просто швидко відновили, але й наповнили бізнес новими проєктами.

Про досягнення та плани

В 2023 році сайт EVA.UA увійшов до трійки лідерів, але не за результатами року, а за результатами Чорної п’ятниці.

Наразі основна перевага мережі EVA у розбудові онлайн-торгівлі в Україні – це наявність розвиненої внутрішньої інфраструктури бізнесу. Компанія має вже те, що багатьом гравцям ринку тільки доведеться будувати. До того ж фактично готові працювати як поштовий оператор ринку.

Ціль, яку ставлять в мережі – увійти до топ-3 українських онлайн-ритейлерів до кінця року та закріпитися. Планують працювати над подальшим розширенням асортименту, сервісом та можливостями доставки. Це і збільшення кількості точок видачі паралельно з розвитком офлайн-мережі, і масштабування власної кур’єрської служби, і подальше скорочення термінів доставки. В планах на листопад 2024 – пройти один мільйон відвідувань сайту EVA на день.

Зараз більшість замовлень виконуються за два дні, про те в містах, де є склади планують доставляти в рамках одного дня.

Також розглядають варіанти виходу на міжнародний ринок, щоправда, плани поки не оформилися в проєкт. В мережі хочуть, щоб клієнти, які перебувають за межами України, могли замовити товар, який є на сайті, та отримати замовлення в країні, де знаходяться. А Нова пошта дає такі можливості.

Про EVA.UA в цифрах

  • 1000 людей займаються суто онлайн-продажами – офіс та склади.
  • Щодня понад 1000 співробітників магазинів EVA залучені у видачі онлайн-замовлень.
  • 14 000 онлайн-замовлень на день.
  • Понад 100 000 SKU товарів на сайті.
  • 1050 точок видачі онлайн-замовлень в магазинах EVA.
  • 45 000 кв. м – площа складських приміщень, задіяних під e-commerce.
  • До 14 мільйонів відвідувань EVA.UA на місяць.
  • Рекорд: 30 000 користувачів на хвилину одночасно на сайті під час Чорної п’ятниці в листопаді 2023 року.
  • Максимальна кількість онлайн-замовлень в 1 хвилину – 80 замовлень. 

До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку