
Євген Іваниця, JYSK Україна: В компанії щомісячно оцінюється рівень сервісу на рівні регіону, дистрикту чи окремого магазину


Директорка департаменту електронної комерції мережі EVA розповіла, як почали розвивати інтернет-магазин у 2017 році та чому згодом змінили підхід до онлайн-продажів і це дало позитивні результати.
Олена Аннєнко в інтерв’ю Liga.net розповіла про те, як розвивають напрям e-commerce, яких результатів досягли за останні п’ять років та поділилася планами. RAU обрала основні тези.
Для багатьох українських компаній реальним поштовхом для розвитку e-commerce стала пандемія коронавірусу. Але в компанії EVA напрям онлайн-продажів з’явився ще у 2017 році. Спочатку це була омніканальна вітрина: інтернет-магазин з асортиментом 15 000 SKU, які можна було придбати в офлайн-точках мережі. Щодо логістики, то в розподільчому центрі компанія займала дуже невеличкий простір, а всі процеси здебільшого виконувалися вручну.
Тоді в мережі вважали, що занадто пізно почали розвивали онлайн, адже на ринку вже були успішні гравці. До того ж ще років п’ять назад не було успішних кейсів виходу офлайн-гравців у e-commerce. Існувала навіть думка, що для побудови онлайн-ритейлу потрібне інше мислення.
Проте в 2019 році в компанії EVA змінили підхід до розвитку онлайну та залучили суттєві внутрішні інвестиції, що допомогло досягти помітних результатів.
Олена Аннєнко виділяє п’ять важливих порад в розвитку онлайн-напрямку:
Також наразі понад 70% замовлень доставляються у власні точки видачі, яких 1050 – в усіх магазинах мережі.
На початок великої війни в компанії EVA працювало два склади для інтернет-напрямку: у Броварах та Львові. І завдяки цьому, коли ситуація в Київській області була напруженою, компанія все одно продовжувала працювати. Ризикували та доставляли замовлення в усі куточки України. Були ситуації, коли доставка приходила в точку видачі, а клієнт вже поїхав з міста, тому замовлення возили за ним. В компанії йшли на всі ризики, тому що розуміли, що доставляють товари першої потреби: підгузки, дитяче харчування, засоби гігієни тощо.
Звісно, на певний час кількість онлайн-замовлень впала, але в мережі активно працювали над поверненням втрачених позицій, відновленням та розширенням пулу постачальників, а найголовніше – тримали ціну. Тож у війну роботу компанії не просто швидко відновили, але й наповнили бізнес новими проєктами.
В 2023 році сайт EVA.UA увійшов до трійки лідерів, але не за результатами року, а за результатами Чорної п’ятниці.
Наразі основна перевага мережі EVA у розбудові онлайн-торгівлі в Україні – це наявність розвиненої внутрішньої інфраструктури бізнесу. Компанія має вже те, що багатьом гравцям ринку тільки доведеться будувати. До того ж фактично готові працювати як поштовий оператор ринку.
Ціль, яку ставлять в мережі – увійти до топ-3 українських онлайн-ритейлерів до кінця року та закріпитися. Планують працювати над подальшим розширенням асортименту, сервісом та можливостями доставки. Це і збільшення кількості точок видачі паралельно з розвитком офлайн-мережі, і масштабування власної кур’єрської служби, і подальше скорочення термінів доставки. В планах на листопад 2024 – пройти один мільйон відвідувань сайту EVA на день.
Зараз більшість замовлень виконуються за два дні, про те в містах, де є склади планують доставляти в рамках одного дня.
Також розглядають варіанти виходу на міжнародний ринок, щоправда, плани поки не оформилися в проєкт. В мережі хочуть, щоб клієнти, які перебувають за межами України, могли замовити товар, який є на сайті, та отримати замовлення в країні, де знаходяться. А Нова пошта дає такі можливості.