Nielsen: П’ять причин, через які зростає український ринок FMCG

Nielsen: П’ять причин, через які зростає український ринок FMCG

06.07.2017 08:45
  1360
rau

Віталій Брик, директор зі стратегічного розвитку компанії Nielsen (Україна, Білорусь), в своїй колонці для видання Новое Время, розмірковує, що стимулює розвиток FMCG Україні та як довго буде тривати період росту.

У першому кварталі цього року ринок товарів повсякденного попиту (FMCG) виріс на 1,6% в порівнянні з таким же періодом минулого року.

Вперше з 2014 року зростання обсягів показали одночасно і продуктові, і непродуктові категорії. Це хороший знак для виробника, дистриб’ютора, роздрібної мережі, для держави з точки зору податків і зрозуміло, кінцевого покупця. Оскільки зростання відображає купівельну активність і його фінансові можливості.

Що ж сталося в першому кварталі, що вплинуло на зростання продажів?

Якщо в Європі найбільший внесок в динаміку продажів на ринку FMCG надали Великодні свята, то в Україні факторів більше. Зупинимося на п’яти: 

  1. Кінець зими. Прощавайте, рахунки за опалення. Слідство логічне: коли дохід сім’ї не змінюється, все вирішує структура наших витрат. Якщо ми витрачаємо менше на комунальні послуги, можемо собі дозволити витратити на себе або на своїх рідних і потішити себе смачним. Результати рітейл-аудиту Nielsen підтверджують, що на зростання обсягів продажів у першому кварталі цього року вплинули категорії: шоколад, солодка газована вода, печиво і віскі.
  2. Зросла мінімальна зарплата до 3 200 грн. У перші місяці підвищення не дало ніякого ефекту через комунальні платежі і питання з субсидіями, проте стратегічно це рішення зіграло свою роль і поліпшило настрої споживачів, хоч і тимчасово.
  3. Традиційно національна валюта стабілізується до весни. В результаті, бізнес прогнозує сміливіше, зменшує розмір ризику, що закладається, а значить, стабілізує ціну на товар, від чого врешті виграємо і ми з вами – покупці.
  4. Покупець продовжує змінюватися. Зауважує зростання цін і знає ціни на товари в магазинах. Гривня з року в рік нестабільна. Бізнес пристосовується і не зупиняється, спрямовуючи масу зусиль на стимуляцію попиту маркетинговими інструментами: виводить новинки на ринок, проводить акції, дає знижки. Кожен другий (56%, за даними дослідження поведінки покупців у Києві) надає перевагу знижці в магазині з усіх видів промо-акцій. Висока конкуренція серед брендів і товарів, безперервні активності в магазинах призводять до того, що покупець не встигає відстежувати ціни, а просто підходячи до полиці, визначає, чи готовий заплатити цю ціну за товар або не готовий. Навіть якщо бачить знижку.
  5. Виробники та рітейлери не здаються в боротьбі за розумного покупця. Активації з залученням покупця, як з посмішкою від відомої торгової марки чіпсів, новинки від шоколадних брендів з новими смаками, продумана викладка товарів торговими мережами призводить до того, що зростає число покупців, які витрачають більше запланованого списку. Очевидно, що покупець відгукується на вигоду, але не можна забувати, що, купуючи, він розлучається з грошима, а це психологічно важко. На допомогу приходить емоція. Покупцеві важливо замінити спорожнілий гаманець позитивною емоцією у вигляді персональної знижки на наступну покупку, атмосфери в магазині, привітного персоналу, який не поскупиться на консультацію або зручну парковку.

В Україні стабільність давно перестала бути нормою. Хіба що, стабільність в кризі. А чи потрібна вона? Інновації йдуть в розріз зі стабільною політичною і економічною рівновагою, культурою і організаційними процесами в державі. Для того щоб створити щось нове, пристосуватися до змін, треба аналізувати минуле і вчитися у майбутнього!

Автор – Віталій Брик, директор зі стратегічного розвитку компанії Nielsen (Україна, Білорусь)

Джерело: nv.ua

Читайте також –

Аналітика Nielsen: як росте ринок товарів повсякденного попиту в Україні та Європі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку