Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

1 день тому
  125
Валерія Байда

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири вуличні локації з атракціонами, зокрема, і в столиці. Наталія Москалець, власниця Ухтишка, розповіла як 15 років тому у невеликому місті Павлоград відкрила першу дитячу розважальну зону, коли це ще не було так популярно. А зараз активно розвиває напрям франшизи. 

Чому обрали робити бізнес в сегменті дитячих розважальних центрів?

Коли моєму сину було сім років, в нашому місті Павлоград зовсім не було ніяких цікавих розваг для дітей. Іноді на День міста чи на День шахтаря приїздили розважальні шоу, і я бачила, що попит є, а пропозицій в місті немає. Тож вирішила спробувати.

Метою було відкриття дитячого простору в торгівельному центрі Гулівер. До слова, ТЦ на той час теж тільки почали розвиватися у невеликих містах – люди потроху з базарів переходили сюди на шопінг. І я вперше у своєму житті вела перемовини. Прийшла до адміністрації ТЦ з пропозицією відкрити дитячу кімнату. На той час місце, про яке я мріяла, було зайняте. Я була переконливою, мені пішли назустріч і так народилась перша Ухтишка. Це була моя перемога.

І можу з упевненістю сказати, що я була перша, хто в Україні поставив надувні атракціони у приміщенні.

Тоді ми заводили людей майже за руку, щоб показати, що в ТЦ Гулівер є дитячий комплекс. Саме діти підштовхнули до розвитку. У нас немає шаблонів – і в цьому наша перевага. До прикладу, по вечорах наші маленькі відвідувачі просили дискотеку, – ми її робили. Спостерігала, в які ігри вони грають, що їм цікаво, – так з’явилась організація свят Ухтишка (послуга, що наразі входить у пакет франшизи).

Як з’явилася назва – Ухтишка?

Зазвичай, словом «ухтишка» я висловлюю позитивні емоції або здивування. Тому, щодо назви мережі роздумів не було, вона була в моєму постійному лексиконі. Був момент, як тільки ми почали зростати кількісно, я вирішила, що невеликі дитячі кімнати – це будуть Ухтишка, а для великих, як, наприклад, в Запоріжжі на 3000 кв. м чи в Павлограді на 1500 кв. м, потрібна інша назва. І я ввела новий бренд – Friends&Family Space. Та серед гостей ця назва не прижилась. Нас продовжували називати Ухтишкою. Тому було прийнято рішення, що Ухтишка може бути як на 100 кв. м, так і на 3000 кв. м. 

Ви не надаєте батькам доступ до Wi-Fi. Чому та які маєте відгуки?

Місією компанії є відродження сімейних традицій та цінностей. А це про спільний час дітей і батьків, про спілкування та сумісні ігри. Тому вирішили, що інтернету батькам вистачає вдома і на роботі. А Ухтишка це місце, де ми робимо щасливими дітей. Це місце, де батьки мають можливість зупинитись і насолодитися моментами без роботи, тривог, поспіху… Ухтишка це простір щасливих людей. Коли я була в столиці на ВДНХ, побачила статут, в якому були описані цінності. Тож ми взяли цю ідею собі. Пишемо статут і будемо робити фотозону.

І одне з ключових, що наші ДРЦ – це про проведення часу всією сім’єю.

Тож доступ до Wi-Fi є лише у працівників, а гостям ми його не надаємо. Не можу сказати, що всім дорослим гостям це довподоби, та співробітники постійно спілкуються з клієнтами, розповідаючи про наші цінності, що Ухтишка – це про спільний час з родиною. 

Де купували перші атракціони та за якими критеріями їх обирали?

На великих святах у місті я дивилася, які атракціони мають найбільший попит серед дітей – такі й замовляла. Це були новинки з Китаю, звичайно, зі всіма сертифікатами.

Я не можу не спитати, яка у вас освіта?

Закінчивши 9 класів, я вступила до коледжу Академії митної служби України в місті Дніпро, проте провчилася там всього рік. Система мені нудна і не цікава. Через деякий час закінчила вечірню школу та вступила в університет Альфреда Нобеля на програму MBA. І я постійно навчаюся. Наприклад, маю дипломи НЛП-практик, майстер, тренер школи НЛП Одеса.

Яку посаду в компанії ви обіймаєте?

Я власниця та CEO. Я за те, щоб наймати людей, які гарно виконують свою роботу та не тягнути все на своїх плечах. Чого і навчаю наших франчайзі.

Скільки зараз розважальних центрів працює?

Наразі працює два дитячі центри в Павлограді – у ТРЦ Олімпія площею близько 300 кв. м та в ТК Сiti-центр площею 1500 кв. м. Також чотири вуличні парки з атракціонами – у столиці, два у Дніпрі та один у Павлограді.

До пандемії коронавірусу було три ДРЦ в Павлограді, п’ять у Запоріжжі та два в Миколаєві. Тоді майже п’ять місяців ми не працювали, але продовжували платити оренду, охорону, комунальні послуги тощо. Борг був 1,7 млн грн. І було прийнято рішення зачинитися. Проте для себе я винесла важливий урок.

ДРЦ – це бізнес, де має бути душа, складно повністю віддаватися та контролювати, якщо центри знаходяться в різних містах.

Тому було прийнято рішення масштабуватися шляхом франшизи та франчайзі, які також полюблять цей бізнес. І в 2024 році, коли всі казали, що «це не на часі», ми починаємо активно займатися цим напрямком: реєструємо ТМ, прораховуємо всі бізнес-моделі, даємо рекламу в соціальних мережах та Google. У середньому окупність проєкту в теперішніх реаліях – два роки.

Ви позиціонуєте свої ДРЦ як формат «біля дому». Поясніть, що це означає.

Здебільшого ДРЦ відомих мереж розташовуються у великих ТРЦ та великих містах. Але, щоб туди потрапити, сім’я має планувати візит. Тому здебільшого це трапляється у вихідні та святкові дні. А наші діючі ДРЦ у Павлограді і те що ми пропонуємо франчайзі, територіально розташовуються так, щоб відвідування їх було зручним для сімей як у свята, так і щодня «дорогою додому». Умовно, батьки після роботи забрали дитину з садка чи школи і дорогою зайшли на півгодини-годину провести час разом. Саме тому у нас оплата гнучка: можна оплатити за 30 хвилин перебування, а якщо передумали, залишилися, то потім доплатити. Ми не маємо фіксованого часу, як великі мережі. Через це батькам легше і зручніше планувати свій час.

Павлоград – прифронтове місто, яка відвідуваність ДРЦ щомісяця?

Насправді все залежить від сезонності. І так, тут теж є сезонністьТакож коли трапляються сильні обстріли, після них відвідувачі масово повертаються в ДРЦ через 2-3 дні.

Прораховуючи інвестиції під різні бізнесмоделі за основу ми беремо реальні цифри сьогодення, як трафік відвідуваності, так і середній чек. Тому з впевненістю можу сказати, що окупність інвестицій 2 роки – це ще з хорошим запасом.

І розкажіть про плани.

Будемо максимально активно розвивати франшизу. Плани включають впровадження нових форматів центрів, зокрема невеликих мобільних розважальних станцій, які можна адаптувати під різні приміщення та локації. Це дасть можливість партнерам швидше стартувати з меншими інвестиціями. Я бачу як Ухтишка стали ДРЦ впізнаваними як McDonald’s, та доступними в кожному місті України та по всьому світу. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  125
Усі новини ринку