Меблі в ДЕКОраціях: Епіцентр відкрив перший концепт з готовими рішеннями для дому
Топ-менеджери мережі Епіцентр про те, як колаборація Центр Меблів та Галереї Деко допомогла створити абсолютно новий торговельний концепт з фокусом на потреби сучасного споживача.
Цей матеріал доступний російською мовою
Коли мережа Епіцентр вийшла за межі класичного будівельно-господарського гіпермаркету, то відкрила для себе величезне поле для експериментів та вдосконалень. З того часу компанія реалізувала більше 20-ти різних форматів shop in shop. Нещодавно Епіцентр представив формат, який став результатом колаборації двох торгових відділів – Центр Меблів та Галереї Деко.
У новому концепті ці відділи не об’єдналися повністю, проте тісно сплелися асортиментом. Вони були реалізовані в єдиному візуальному стилі та запропонували клієнту абсолютно новий споживацький досвід купівлі товарів для дому. Про те, як саме проходила колаборація, що змінилося після реформатування та яких результатів очікує компанія від цього проекту в ексклюзивному інтерв’ю для RAU розповіли керівник Центр меблів Олександр Лук’янченко і директор напряму Деко Анна Бондарєва.
– Як саме виникла ідея реформату та чому компанія зважилася на колаборацію і без того успішних відділів?
О.Л. Світ не стоїть на місці. Сучасний споживач не схожий на клієнта, який був у нас п’ять чи десять років тому. Його потреби та вподобання постійно змінюються. Відповідно оновлюється й Епіцентр. Ми постійно аналізуємо, як люди здійснюють покупки, на що звертають увагу, що для них важливіше. І використовуємо цю інформацію при розробці нових концептів. Нинішня колаборація Центр Меблів та Галереї Деко – це якраз результат нашої спільної роботи з вивчення потреб покупця.
А.Б. Наша місія – це створення простору для мрій, натхнення та естетичного задоволення покупців. Надання клієнтам стильних та сучасних рішень для оформлення й декорування оселі. Головна ідея колаборації – створити максимально зручний та естетично привабливий торговий простір для покупця. Простір, в якому асортимент Центр Меблів і Галереї Деко тісно переплітається та гармонічно доповнює один одного, створюючи затишну домашню атмосферу.
– Розкажіть детальніше про оновлені формати Центр Меблів та Галереї Деко. Яку площу вони займають та який асортимент пропонують покупцям?
О.Л. Оновлений Центр Меблів розмістився на площі в 6000 кв. м, а пропозиція товарів налічує понад 4000 артикулів. В асортименті традиційно представлені кухні, столи та стільці, а також житлові й офісні меблі. В той же час, в новому форматі ми зменшили пропозицію економ-товарів на користь більш якісної продукції середнього цінового сегменту. Це пов’язано з тим, що столичний покупець вимогливіший до продукції та не готовий економити на якості меблів. Також у нас з’явилися абсолютно нові game-зона та kid-зона, які пропонують великий вибір ігрових та дитячих крісел відповідно.
А.Б. Галереї Деко зайняли 6400 кв. м, запропонувавши покупцю 85 000 артикулів товару. Із них близько 24 000 найменувань товару представлені в групі “текстиль”, майже 16 000 товарів – у групі “посуд” і понад 12 000 – в подарунках. Ще частина асортименту розмістилася в канцтоварах, які реалізовані у форматі окремого shop in shop “Пиши Малюй” на першому поверсі ТЦ. В оновленій Галереї Деко, як і в Центр Меблів, було збільшено вибір товарів сегментів «середній-середній+».
З нового асортименту в подарунках з’явилися стабілізовані квіти, що можуть стояти до декількох років, вироблені в Португалії вази, а також картини ручної роботи від українського постачальника. В текстилі представлені всесвітньо відомі бренди Zucchi, Guy Laroche, Lameirinho, Mundo Textil та інші. А в посуді особливої уваги заслуговує зона вишуканої порцеляни провідних виробників світу, в тому числі з Японії. До традиційно представлених в цій групі торгових марок Narumi, Luigi Bormioli, Bohemia, BergHoff, Tefal, Luminarc, Vinzer ми додали ще й турецькі бренди Bonna та Lava, німецькі Stölzle та Amefa, бельгійський Demeyere тощо.
– Які зміни в процесі реформату відбулися в концепті, торговому обладнанні та зонуванні відділів?
А.Б. З огляду на те, що ми пропонуємо найбільший в Україні асортимент посуду, текстилю та декору для дому, для нас було важливо максимально спростити процес пошуку необхідного споживачеві товару. Тому ми систематизували відділ так, щоб наш клієнт міг бачити максимальну кількість товарних категорій Галереї Деко з будь-якої точки торгової зали. У нас змінився не лише концепт та зонування, але й викладка товару та навігація. Наприклад, в зоні текстилю вперше були реалізовані окремі зони з товарами, що розділені за географічним принципом: Іспанія, Португалія, Італія, Туреччина, Україна. Таке рішення є логічним для постільної білизни, простирадл, махрових виробів та інших товарів, країна виробництва яких вкрай важлива для покупця.
До речі, на вході в наш спільний з Центр Меблів торговий простір розташована зона комплексних рішень. Це найбільш емоційна зона, яка збуджує інтерес покупця до меблів і товарів для дому за рахунок вдалої синергії цих товарних груп. Тут дивани з Центр Меблів поєднуються з подушками Галереї Деко, а стільці та столи доповнюються свічками та посудом. Поруч знаходиться і зона декору для дому – красивого та естетичного товару, що також створює настрій та надихає людей на шопінг. Якщо рішення подобається покупцю, то поряд зручно розташований товарний запас. Це дозволяє клієнту миттєво зробити покупку.
О.Л. В реформатованому Центр Меблів ми намагалися врахувати всі сучасні тенденції, що існують в організації торговельного простору: як з точки зору дизайну інтер’єра, так і в плані дизайну обладнання та презентації товару. Мета, яку ми переслідували – це викликати у покупця емоційних вибух, перевести його у стан “мені це подобається і я дуже хочу придбати ці меблі”. Іншими словами, вивести його на рівень здійснення емоційної покупки. Врешті-решт ми повністю змінили філософію використання простору. Більше акцентували увагу покупця на готових рішеннях і перенесли шоу-руми до центральної частини торгового залу. Завдяки цьому покупець бачить, як меблі та елементи декору виглядають в комбінації з певним покриттям для підлоги, шпалерами чи освітленням. Таким чином ми максимально спрощуємо процес вибору та придбання товарів для дому. В торговому обладнанні використовуємо більше висотних стелажів, які дозволяють нам ефективніше використовувати наявний простір і краще представляти продукт покупцю.
– Які нові формати та додаткові сервіси з’явилися у Центр Меблів та Галереї Деко після реформату?
А.Б. В ТЦ на Берковецькій ми вперше реалізували унікальну аромастудію у форматі shop in shop, де зібрано найкращий асортимент аромодифузорів: 350 унікальних ароматів, свічок та підсвічників. Тут з’явилася нова, трендова кольорова гама в свічках, а також VIP-дифузори італійських та американських брендів. Також у цьому проекті ми вперше представили sleep-студію в Центр Меблів. Таке розташування зручніше для покупця, який після придбання ліжка може одразу ж обрати до нього матрац, подушку, ковдру чи постільну білизну. Нова sleep-студія зайняла понад 250 кв. м, ставши найбільшою у мережі. До того ж ми розширили асортимент, додавши як бренди вітчизняних виробників, так і всесвітньо відомих.
О.Л. Серед додаткових сервісів можна відзначити суттєве розширення зони меблів під замовлення, а також відкриття масштабної зони проектування меблів. У ній реалізували ергономічний простір з розширеним вибором зразків продукції та новим програмним забезпеченням, що дозволить істотно прискорити процес проектування – з 2-3 годин до 30 хвилин. До того ж тут можна запроектувати не тільки кухні, як це було раніше, але й гардеробні системи чи шафи-купе. Зона проектування має стати своєрідним центральним хабом відділу, основним ядром торговельного простору.
Окрім того, ми впровадили цілу низку нових digital-сервісів. Зокрема, встановили екрани, за допомогою яких покупець зможе переглядати і візуалізувати різні меблі з елементами декору. Поряд розташувалися точки для онлайн-замовлень, які дозволять відвідувачам ознайомитися з повним асортиментом меблів та зробити замовлення товару, не представленого у фізичному магазині. Всі ці рішення дуже важливі, враховуючи динамічний розвиток e-commerce. Продажі меблів через інтернет-магазин epicentrk.ua в 2021 році стабільно зростають на 30%, а частка онлайн-продажів сягає 15-20% в залежності від сезону. Ця доля – одна з найбільших серед усіх груп товарів, що представлені в мережі Епіцентр.
– Які у вас очікування від нового проекту? Наскільки суттєво розраховуєте збільшити продажі відділів за рахунок реформату та колаборації?
А.Б. Досвід роботи наших відділів свідчить про те, що симбіоз суміжних товарних категорій дозволяє суттєво збільшувати продажі за рахунок ефекту синергії. Саме цю унікальність цінує покупець в торговельних центрах Епіцентр. Завдяки аналізу продажів ми бачимо, що значна кількість речей для дому купується не окремо, а комплексно. Тому колаборація дозволяє нам розраховувати на збільшення продажів усіх товарних категорій. Окрім фінансового результату для нас дуже важливий ефект емоційного включення покупця та зручність здійснення покупки. Ми завжди думаємо про довготривалий ефект та намагаємось зробити все, щоб покупець знову повертався до нас за покупками.
О.Л. Зрозуміло, що головна мета рітейл-бізнесу – продавати, тож за рахунок оновлення ми прагнемо збільшити як середній чек, так і кількість чеків. Загалом завдяки реформату розраховуємо збільшити продажі на 30-35%. До того ж, побудова сучасного і зручнішого торговельного простору, використання нових digital-рішень та оновлення рекламних комунікацій дозволить нам залучити нову, більш молоду аудиторію, яка в майбутньому може стати ядром нашої клієнтської бази.
Читайте також –
Епіцентр запускає колаборацію Центру Меблів та Галерей Деко (+фотоогляд)