Маркетинг-директор Цитрус: Ми будемо збільшувати площі магазинів

Маркетинг-директор Цитрус: Ми будемо збільшувати площі магазинів

28.08.2017 09:00
  749
Іван Зайцев

Перше інтерв’ю з новим маркетинг-директор мережі Цитрус Денисом Лущишиним про найбільший в Європі магазині гаджетів і аксесуарів, новий формат об’єктів і плани на майбутнє.

В середині серпня – 17 числа – мережа Цитрус відкрила в Одесі найбільший в Європі магазин гаджетів і аксесуарів. Площа двоповерхової торговельної точки становить 2000 кв. м – цілком гідний розмір навіть для продуктового супермаркету. Це не перший великий об’єкт мережі в Україні: в квітні компанія відкрила двоповерховий магазин в Києві на Хрещатику загальною площею 1500 кв. м і торговою – 1000 кв. м. При цьому на ринку спостерігається прямо протилежна тенденція: більшість мереж техніки і електроніки зменшують площі своїх магазинів, віддаючи перевагу віртуальним полкам і скороченому фізичному асортименту в торгових точках. Цитрус ж постійно експериментує з форматами (досить згадати відкритий в столичному ТРЦ Lavina Mall магазин формату 7.0), пропонуючи клієнтам все більше новинок і даючи можливість їх детально вивчити і протестувати.

Чому Цитрус вирішив розвивати великі формати, що унікального рітейлер пропонує в новому одеському магазині і яких ще несподіванок можна очікувати від мережі, RAU розповів директор з маркетингу компанії Денис Лущишин.

– У прес-релізі ви повідомили, що відкрили найбільший магазин гаджетів в Європі. А де знаходиться другий за площею?

– Друге місце теж за нашою компанією – це магазин в Києві на Хрещатику.

– Але ж в Європі дуже багато гігантських супермаркетів техніки…

– Ми спеціально уточнили, що мова не йде про супермаркети електроніки і побутової техніки – такі торгові точки дійсно є, а саме – про магазини гаджетів і аксесуарів. У цій категорії в Європі немає проектів, які можна порівняти з нами за масштабами.

– Тобто в асортименті нового магазину представлені тільки гаджети?

– Як максимум – телевізори, які є невід’ємною частиною екосистеми ігрових приставок, віртуальної реальності і так далі. Побутової техніки – пральних машин, холодильників та іншого – в асортименті магазину дійсно немає. Як її немає і в інтернет-магазині.

– Скільки всього SKU представлено в торговій точці?

– Близько 1500 унікальних товарів в магазині, плюс весь асортимент нашого онлайн-магазина на віртуальних полицях.

– Є якісь унікальні товари, представлені тільки в цьому Цитрусі?

– Само собою, в залежності від розміру магазину відрізняється і асортимент: чим більше місця для комфортного знайомства з товаром, тим більше гаджетів ми можемо виставити. Що стосується саме цього об’єкта, то відрізняється асортимент електротранспорту – він ширший, ніж в більшості інших торгових точок. Але хочу звернути увагу, що Цитрус – мультіканальний рітейлер, і немає жодного товару, що продається в торгових точках, який не можна було б купити в інтернет-магазині.

– Чи не боїтеся, що нові магазини великого формату перетягнуть частину покупців з вашого ж інтернет-магазину?

– Навпаки, у нас позитивний досвід взаємодії фізичних і онлайн-магазину. Позитивний клієнтський досвід, отриманий в традиційній торговій точці, підвищує лояльність клієнтів до бренду Цитрус в цілому, а значить, збільшує продажі в тому числі і в інтернет-магазині. Це одна екосистема.

– Чому вирішили розвивати такі великі амбітні формати, як магазин в Одесі на Грецькій або в Києві на Хрещатику? Більшість ваших конкурентів навпаки, скорочують площі.

– Ми віримо, що офлайнові магазини – хороша можливість для покупця відчути душу і характер компанії. Так що прагнемо до того, щоб було більше простору, який не зайнятий полками і товаром, щоб покупець отримав можливість комфортно знайомитися з технікою, розслабитися, випити чашку кави. Щоб він міг вибрати гаджет і не поспішаючи познайомитися з ним, протестувати, дізнатися функціонал.

Це дуже важливий елемент контакту з покупцем, якого не можна досягти через інтернет або віртуальні полиці. Маленький формат магазину передбачає якомога більше одиниць товару на квадратний метр і невеликий час перебування клієнта в торговій точці. У нових магазинах Цитрус можна не поспішати з вибором, комфортно провести час.

– Що нового запропонували покупцям в найбільшому Цитрусі?

– Якщо двома словами – атмосферу лаунж. Тут створені простори для відпочинку, для знайомства з товаром, для розваг. Облаштовано кафе, де можна купити чашку кави, освіжаючі напої, легкі закуски та кондитерські вироби.

Перший поверх умовно розділений на групи гаджетів: є зони смартфонів, планшетів, електротранспорту, портативної акустики, зона «розумний будинок», зона гаджетів для фітнесу і здоров’я. Є не приваблює зайвої уваги, але вельми цікава вітрина сучасних інтим-гаджетів. І дуже комфортна окрема зона тестування навушників, де можна спокійно посидіти і послухати як звучить та чи інша модель.

Другий поверх – зони розважальних і навчальних просторів: зона віртуальної реальності, де кожен бажаючий може спробувати різні моделі окуляр віртуальної реальності і випробувати останні технології ігрових приставок і контролерів. Є зона релаксу, щоб випити безкоштовну чашку кави і помедитувати в інтернеті. Є чудова зона для дітей, в якій можна креативити і без обмежень гратися з планшетами. Діти не заважають батькам, а батьки дітям.

Багато місця виділено під навчальні простору. Їх аж три:

  1. Школа робототехніки, де кожен бажаючий може просто погратися з роботами або записатися на навчальні курси по конструюванню і програмуванню;
  2. ЦеХаб – простір для проведення лекцій, тренінгів, презентацій;
  3. Цитрус-Академія. Тут складно все описати коротко. Це ціла школа з цікавими курсами. Робототехніка, Інста-фото, саунд-продакшн, режисер відео монтажу – це тільки маленька частина курсів, з яких можна буде вибирати цікаве для себе в Цитрус-Академії.

Є і щось не піддається простій класифікації (посміхається). Це YouTube-кімната: спеціальне приміщення, обладнане всім, що потрібно для професійного YouTube блогера.

– Виходить, що це вже не стільки магазин, скільки центр сімейного дозвілля з елементами магазину…

– Так, можна назвати це і так (сміється). Ми хочемо, щоб клієнтам було комфортно, зручно, здорово.

– Кафе буде ваше або залучаєте стороннього оператора?

– Ми – експерти в гаджетах, а не в громадському харчуванні (сміється). Тому кафе займатися будемо не самі, а вибираємо одного з двох дуже відомих одеських рестораторів; один з них і буде розвиватися кафе. Так що вже у вересні відвідувачі нашого магазину зможуть пригоститися смачними стравами, приготованими досвідченими кухарями.

– Магазини великого формату рідко виправдовують себе з точки зору виторгу на квадратний метр. Це більше іміджевий проект?

– Безумовно, це частина іміджевого проекту, тому що тільки в офлайн можна створити правильний, позитивний customer experience, коли людина звикає здійснювати комфортні покупки. Але разом з тим, це нова планка, новий рівень клієнтоорієнтованості і сервісу, до якого ми прагнемо.

– Більш старі магазини будете підтягувати до цього рівня?

– Це друга частина проекту, і вона вже реалізується. Раніше відкриті магазини реконструюються і переформатуються. Закриваємо маленькі незручні магазини, відкриваємо торгові точки великого формату, де можна і протестувати товар, і залишити дитину в дитячій зоні. Наприклад, недавно кардинально оновили магазин в Миколаєві.

Наша довгострокова стратегія – розвиватися саме в таких форматах. Звичайно, не кожен магазин буде 1500 «квадратів», але в перспективі будемо збільшувати площу торгових точок.

Читайте також –

Директором з маркетингу мережи Цитрус призначений Денис Лущишин

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку