Марина Павлюк, Glovo: Майбутнє рітейлу – за онлайном і партнерствами

Марина Павлюк, Glovo: Майбутнє рітейлу – за онлайном і партнерствами

20.04.2023 08:30
  1549
Дарія Осіїк

Бізнеси, які адаптувались до нових умов, змогли не лише відновити свої позиції на ринку, а й зростати. Перш за все, рітейлери йшли за споживачами – в онлайн. Але бути представленим в мережі не досить. У пошуках шляхів, як не втратити клієнтів, багато рітейлерів підключали власну доставку або ж доставку за допомогою агрегаторів. 

Війна змінила пріоритети та потреби українців й підсилила світові тренди в рітейлі. Спільне дослідження RAU, NielsenIQ та Ukraine Economic Outlook “Основні тренди рітейлу 2022” показало, що 96% споживачів тим чи іншим чином змінили свої стратегії споживання. Зокрема закриття магазинів через брак електроенергії та повітряні тривоги збільшили середній чек та зменшили число походів до магазину. 

За дослідженням Deloitte “Споживацькі настрої українців після повномасштабного вторгнення”, частка покупців, що надають перевагу офлайн-магазинам, скоротилась на 28%. Дослідження Kantar говорять, що 14% опитуваних здійснили свою першу онлайн-покупку вже під час війни.

На відстані 30 хвилин

За даними дослідження Elavon Future Now, до 2025 року онлайн-сегмент становитиме майже чверть від загального обсягу світового роздрібного продажу. А швидка комерція – q-commerce – це наступний етап розвитку онлайн-покупок. Причому ключове слово тут – “швидка”. 

У багатьох рітейлерів є власна доставка, проте мало хто здатний забезпечити швидкість у 30 хвилин. Зараз споживачі хочуть отримувати все й одразу, бо швидкість життя постійно зростає.  Якщо раніше, приміром,  нормою була доставка товарів з магазинів впродовж доби чи навіть декількох днів, то зараз споживачі цінують швидкість більше, ніж будь-коли. 

У додатку Glovo ми спостерігаємо зростання попиту на доставку з супермаркетів, аптек та непродовольчих магазинів. Користувачі очікують отримати замовлення з цих магазинів за той самий час, що і їжу з ресторану. Тепер рітейлерам недостатньо бути присутнім онлайн – потрібно забезпечити можливість швидкої покупки та отримання товару у найкоротший час.

Українські рітейлери усвідомлюють тренд швидкості, й прагнуть використовувати нові канали та можливості, щоб дати це споживачам. У додатку ми активно підключаємо нові категорії: товари для домашніх тварин від найбільшої мережі зоомагазинів MasterZoo, дитячі іграшки від мережі магазинів Будинок Іграшок, можливість замовити картку Monobank та іграшки для дорослих. 

Колаборації – це стратегія успіху

Темою цьогорічного Всесвітнього економічного форуму у Давосі стала “Співпраця у фрагментованому світі”. Колаборації та партнерства – це всесвітній тренд і дієвий спосіб для компаній підсилювати одна одну. 

Одним із найбільших викликів у війну стало скорочення бюджетів та витрат, тому бренди шукали взаємовигідні шляхи колаборацій з торговельними мережами та іншими партнерами. 

Співпраця – це завжди історія win-win. З усвідомленням того, що бізнес працює в екосистемі, де має бути багато взаємозв’язків і можливостей, а не у власній бульбашці, ми зробили власний e-commerce-майданчик для реалізації різних можливостей. Для партнерів це додаткова візуалізація, просування та більші продажі своєї продукції, тобто саме те, на чому бренди змушені економити. Водночас це якраз ті речі, з якими розвивається бізнес і близькість до споживачів.

Наприклад, з брендом Baileys ми здійснили просування новинки за допомогою віртуального магазину. В нашому додатку серед інших категорій ми створили окремий “бабл” (категорію) для цього одного бренду як окремий магазин. З брендом Grimbergen ми підсвітили День святого Патрика, який набуває популярності в Україні, та таким чином збільшили обсяги продажів пива під їхньою торговельною маркою.

Після введення часових обмежень для продажу алкоголю зріс попит у монобрендових алкогольних магазинах, а частка замовлень збільшилась з 7% до 13%. Для регіонального партнера Таврія В у нашому додатку ми також створили віртуальний магазин на базі їх асортименту алкоголю, безалкогольних напоїв та снеків, який показав позитивну динаміку та за два місяці приніс 15% додаткових замовлень. 

Турбота один про одного

Українці й до війни любили українське, й тому активно підтримали локальні бізнеси, яким було важко пережити минулий рік. Так, за дослідженням Kantar, 53% опитуваних надають перевагу саме місцевим брендам. 

Війна вплинула на логістику та спричинила значну інфляцію, тож багато міжнародних компаній призупинили свою діяльність в Україні, що  відкрило більше простору для українських компаній. Це саме час для того, щоб віддячити – створити додаткову цінність власного продукту та виявити турботу до споживача.

З травня 2022 року разом з рітейлерами ми виділяємо українські товари у додатку Glovo: створюємо для них окремі “бабли”, піднімаємо їх вище в категорії, робимо спільні промоакції. Ми активно підключаємо українських виробників з фірмовими магазинами. В наших магазинах Glovo Express наразі представлені 50 локальних брендів. Це втричі більше, ніж рік тому.

Минулий рік нас у Glovo навчив ще більшій гнучкості та максимальній ефективності короткострокового планування. Сьогодні бізнесу необхідно користуватись можливостями, що надають обставини, бути сміливим, сучасним, відповідальним і турботливим. Саме ці якості допоможуть українському рітейлу вийти з кризи, в яку нас затягла війна, та зростати.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку