Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Яким буде новий запорізький ТРЦ Khortitsa Mall

Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Яким буде новий запорізький ТРЦ Khortitsa Mall

04.10.2021 08:30
  2213
Іван Зайцев

Операційний директор однієї з провідних девелоперських компаній України розкриває особливості концепції майбутнього ТРЦ, суму інвестицій, приблизні терміни початку робіт і якірних орендарів, з якими вже почали переговори.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Перша інформація про плановане будівництво великого торгово-розважального центру в Запоріжжі – під робочою назвою Fabrika-2 – з’явилася ще у 2013 році. Перший заявлений термін відкриття об’єкта – 2015 рік. Але Революція Гідності, анексія Криму, вторгнення проросійських бойовиків на Донбас, політична та економічна кризи змусили девелопера – компанію Budhouse Group – заморозити реалізацію проекту.

Наступний виток чуток про швидке відновлення робіт над ТРЦ припав на 2018-19 роки, але теж закінчився нічим, оскільки девелопер був зайнятий завершенням будівництва ТРЦ Nikolsky.

Новий термін реалізації проекту: весна 2024 року, з початком активної фази будівництва вже восени 2021 року. За цей час концепція ТРЦ була кардинально переглянута, враховані найактуальніші тренди в девелопменті торгової нерухомості, перероблена архітектурна та технічна складові. Змінилося і назва – тепер комплекс називається Khortitsa Mall. Про деталі проекту, його особливості та терміни реалізації в інтерв’ю RAU розповів операційний директор Budhouse Group Максим Гаврюшин.

– Ви кардинально змінили концепцію свого ТРЦ?

– Повністю змінили: він зараз виглядає зовсім по-іншому, ніж раніше.

– А коли зможете представити новий концепт ТРЦ і почати роботу?

– Роботи ми вже почали. Концепт представимо десь в жовтні. Відносно фінансування, то ми очікуємо підписання з банком BGK (той же банк, що фінансував Nikolsky) кредитного договору. Фактично, залишилися тільки формальності, всі комерційні умови з банком вже узгоджені. Кредитний договір плануємо підписати до кінця жовтня. Питання фінансування цього проекту вже вирішене, тож нас нічого не зупиняє, щоб почати його реалізацію.

– Яка сума реалізації проекту?

– Приблизно 110 млн євро. Загальна площа у нас зараз виходить 91 000 кв. м. Орендна площа – 69 000 кв. м. Склад орендарів буде дуже схожим на ТРЦ Nikolsky. Звичайно, будуть і нові орендарі, оскільки в Запоріжжі об’єкт крупніше, ніж у Харкові. Ми зараз активно підписуємо листа при наміри, у нас є певні зобов’язання перед банком в узгоджені терміни підписати обумовлену кількість площ.

– Скільки площі буде відведено під розважальну складову і під фуд-корт?

– Під розважальну складову – приблизно 15 000 кв. м. Це великий 9-зальний кінотеатр Multiplex, дитячий розважальний центр Smile Park площею 5000 кв. м, боулінг-клуб Lucky Strike, public space площею 2000 кв. м для проведення громадських заходів. Фуд-корт буде складатися з 5-6 кухонь і 3-4 ресторанів. Я не прихильник великої кількості кухонь на фуд-корті.

Для нас зараз великий виклик – створити проект, який буде виглядати не гірше ТРЦ Nikolsky, як з точки зору наповнення орендарями, так і архітектури. Питання наповнення в принципі вирішується просто, враховуючи успішну роботу всіх наших проектів і особливо Nikolsky.

А ось з архітектурою нам довелося подумати, як зробити так, щоб ефект і враження від відвідування Khortitsa Mall були не слабкіше, ніж від відвідування Nikolsky. У Запоріжжі буде всього два поверхи, тому використовувати терасування не вийде. Як на мене, ми знайшли дуже ефектне рішення. Дивувати будемо величезним суцільним світловим ліхтарем площею 10 000 кв. м, який накриє повністю все галереї ТРЦ і стане найбільшим в Україні. Вид виходить дуже ефектний.

Уявіть собі купол Nikolsky – поки що найбільший в Україні. У Khortitsa Mall світопрозора конструкція буде в три рази більше за площею! Це, звичайно, великі фінансові витрати, але ми готові до цього заради створення чергового архітектурного шедевру на ринку торговельної нерухомості в Україні. Щодо інтер’єру, то ми будемо використовувати багато фішок, які успішно були реалізовані в ТРЦ Nikolsky. Звичайно, новий центр буде відрізнятися, але також будемо тематичним ТРЦ: він присвячений історії Запоріжжя та острова Хортиця в сучасному виконанні без «шароварщини». Плануємо використовувати багато різних інсталяцій, скульптур, панно на фасадах, мегаекрани, тераццо на підлозі.

– Коли ТРЦ буде введено в експлуатацію?

– У 2024 році. Ми закладаємо 2,5 року на реалізацію такого великого проекту в Україні.

– Яка конкуренція на ринку торговельної нерухомості в Запоріжжі і наскільки цей ТРЦ буде затребуваний?

– Запоріжжя залишається одним з найбільш недооцінених міст України в плані насиченості торговельними центрами. Насиченість становить до 100 кв. м на 1000 жителів, і це дуже мало, враховуючи середній показник по обласним центрам в Україні – 275 кв. м, а в Києві – 600 кв. м. У Запоріжжі немає жодного великого сучасного ТРЦ. Місто, по суті, порожнє. І наш об’єкт є довгоочікуваним: орендарі постійно запитують про нього.

– Це буде міський або обласний об’єкт?

– Звичайно, ми очікуємо відвідувачів з області, оскільки навколо Запоріжжя є ряд відносно великих міст-супутників із населенням від 50 000 до 100 000 осіб. Якщо населення Запоріжжя становить 730 000 осіб, то з огляду на всі ці міста-супутники і Запорізьку область, загальна кількість складе 1,7 млн. Якщо об’єкт стає головним в регіоні, то, звичайно, 10-15% відвідувачів складають жителі довколишніх районів і міст. Можливо, нам навіть вдасться залучити відвідувачів з Дніпра. Якщо в Дніпрі за ці два роки нічого великого і сучасного не з’явиться, а там давно вже такого не було. А з Дніпра в Запоріжжі доїхати на автомобілі можна за 40 хвилин. Чому б не витратити годину часу на вихідних, щоб відвідати об’єкт столичного рівня?

– Яка кількість магазинів заплановано в ТРЦ?

– Близько 250-ти.

– Розкажіть про місце під комплекс.

– Місцезнаходження ТРЦ досить цікаве, він знаходиться на розв’язці, де вулиця Набережна – одна з найбільш насичених транспортних магістралей міста – майже зливається з головною вулицею міста: Соборній. Ще одна особливість – вид на Дніпро, що дозволяє нам зробити терасу для багатьох закладів – кінотеатру, ресторанів і фуд-корту. Крім того, поруч з нами знаходиться величезний центральний міський парк Дубки площею 60 га і зараз міська влада розробляє проект його реконструкції, на кшталт парку Горького в Харкові. Навколо дуже багато житла, оскільки по Набережній розташовані основні спальні райони Запоріжжя.

– Прилеглу територію облаштовувати будете?

– Плануємо перед головним входом зробити амфітеатр, як в ТРЦ Nikolsky: для проведення масових заходів. Також плануємо розмістити парковку і літню аквазону, як в Херсоні. Вдень це виглядає, як пляж для сімейного відпочинку, а ввечері, як місце для дискотек. Паркінг буде відкритим на 1500 машиномісць.

– Наскільки у вас налагоджена співпраця з місцевою владою в Запоріжжі?

– Ми в Запоріжжі працюємо вже давно. В цьому році виповнюється 10 років з тих пір, як відкрився готель Khortitsa Palace. У місті нас вже знають, як серйозного забудовника. Запоріжжя має величезний потенціал – туристичний і економічний. Потрібно чимось залучати людей. Потрібно створювати нову сучасну інфраструктуру.

– Яка планова відвідуваність майбутнього ТРЦ?

– Ми сподіваємося на 12 млн осіб на рік. Ми аналогічну планку ставили і для ТРЦ Nikolsky, але він уже перетнув цю межу. Незважаючи на те, що Запоріжжя менше місто, ніж Харків, але й об’єкт в Запоріжжі буде більше, тому сподіваємося на аналогічну відвідуваність, як в Nikolsky.

– Які орендарі будуть в комплексі?

– Практично всі ті ж, що і в Nikolsky – Сільпо, Фокстрот, New Yorker, група LPP, LC Waikiki, група MTI, MD Group, Argo, міжнародні оператори, яких традиційно поки не можна називати, і багато інших.

– Які результати роботи ТРЦ Nikolsky за чотири перші місяці його роботи?

– Очікування все виправдалися і навіть більше, адже ми очікували їх досягти на другий-третій рік роботи. Дуже хороші показники по відвідуваності, прибутковості й обороту. Зараз тут спостерігається осіннє зростання відвідуваності: на вихідних ми фіксуємо до 45 000 гостей, а в будні – 30-35 000 відвідувачів. Це – дуже непогані показники для об’єкта площею 50 00 кв. м. Інші наші об’єкти також дуже добре працюють: вони все перевищили показники роботи за 2019 рік за оборотом і прибутковості. За показниками відвідуваності ще не всі об’єкти досягли рівня 2019 року.

– Коли плануєте відновити роботи по об’єкту в Одесі?

– В Одесі плануємо нову концепцію і формат. Це буде невеликий торговий центр, але дуже зручний і зі своїми архітектурними особливостями. Його реалізація буде відбуватися паралельно з роботою в Запоріжжі. Каркас там вже наполовину готовий. Там не потрібно докладати великих зусиль, щоб його розморозити. Він набагато менше за обсягом інвестицій. Будемо там співпрацювати з іншим банком. Одним словом, восени 2021 року стартує його відновлення. Нас трохи стримує процес перепроектування даного об’єкта.

Читайте також –

Shopping Centre Awards 2021: рейтинг лучших ТРЦ Украины


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку