Лев Жиденко, Аврора: До кінця 2023 року ми орієнтуємося на виторг 25 млрд грн

Лев Жиденко, Аврора: До кінця 2023 року ми орієнтуємося на виторг 25 млрд грн

09.06.2023 12:15
  2035
rau

Співзасновник мережі магазинів Аврора Лев Жиденко ро розвиток магазинів one dollar store, полтавський підхід до бізнесу та відкриття в Румунії.

За воєнний 2022 рік в мережі магазинів Аврора відкрили з нуля або відновили 125 магазинів. Всього ж кількість магазинів рітейлера недорогих побутових товарів сягнула 880. Виторг мережі зріс більш ніж удвічі: з 5,8 млрд грн до 13,9 млрд грн. Плани у компанії масштабні – відкрити за три роки до 2400 магазинів та вийти на одну з європейських бірж. В ефірі YouTube-проекту Forbes співзасновник мережі магазинів Аврора Лев Жиденко розповів, як влаштована команда Аврора, про цінності компанії та плани на найбутнє. RAU пропонує ключове з його тез.

Про ринок товарів one dollar store

Виміряти цей ринок окремим сегментом важко. Завдяки швидкій ротації асортименту він може розширюватися в різних напрямках. Влітку фактично ми працюємо на ринку канцтоварів, а взимку це буде ринок ялинкових прикрас.

Я можу привести такий приклад, який для киян буде показовим. Пʼять років тому такі продукти, як устриця, були скоріше класу «преміум» і, наскільки я памʼятаю, коштували 120 грн. І в якийсь момент ресторатор Дмитро Борисов відкрив заклад, який продавав устриці приблизно по 26 грн. Це змінило ринок, там вишикувалися черги, обʼєм ринку одразу виріс, і це за собою підтягнуло виробництво. Це не наш ринок, але приклад того, як змінюється парадигма. На прикладі Аврора товар, який був дорогим і став дешевшим, це папір А4. Преміум-продукт стає звичайним і доступним для всіх. Майбутнє нашого ринку можна виміряти в тому, що є, і в тому, що може бути. Все завдяки концепції, за якою товар став доступнішим.

Наразі доля китайської продукції в магазинах Аврора – до 40%. Але ми постійно працюємо, щоби було якомога більше українських виробників. Зараз доходимо до того, що це 50–60%.

Даємо можливість повертати покупцям товар упродовж 30 днів. Якщо вимірювати короткостроково, то ми втрачаємо через це менше відсотка, але я вважаю, що й виграємо. Бо покупці більше нам довіряють, бачать, що вони можуть замінити товар. На цьому не зупинимось. Будемо покращувати стандарти й збільшувати терміни повернення, щоб підвищити внутрішній стандарт вимог до якості й дати покупцям більше надійності.

Про людський капітал

Ми підтримуємо ініціативність людей. Таким чином, даємо право на помилку. Через помилку ти не будеш покараний – на помилках вчаться. Водночас у нас є «культура антикумівства». Ми не погоджуємося на те, щоби хтось був обраний постачальник тільки тому, що він чийсь знайомий чи кум. Ми хочемо, щоби відбір відбувався прозоро.

В Аврора є великий департамент Human Capital. Бо ми до людей ставимося не як до ресурсу, а як до капіталу, в який інвестуємо і який є центром нашого бізнесу. Це достатньо велика команда, в якій є різні функції, напрямки, в тому числі, наприклад, корпоративна соціальна відповідальність. Компанія має навчальний центр, який веде понад 40 різних тренінгів. Ми вже маємо більше 10 різних тренерів. Наприклад, коли вийшов ChatGPT, уже через місяць у нас відбувся тренінг по ньому.

Про втрати товару

Відсоток вкраденого, на жаль, існує. Особливо для нас це проблема через те, що багато товарів маленькі за розмірами. Ми за замовчуванням віримо людям. Переважна більшість клієнтів не хочуть нічого красти. Виходимо з того, що краще не обмежувати всіх через якийсь невеликий відсоток тих, хто хоче вкрасти. Тому таких обмежень і суперконтролю немає. Втрати прийнятні.

Про Полтавщину як свій базовий регіон

Щоб з одного місця Полтави дістатися до іншого, потрібно до 10 хвилин. Заторів тут не буває. Для нас, полтавців, Київ здається дивним і складним. Весь топ-менеджмент Аврора живе і працює в Полтаві. Є певні труднощі для людей, які приїжджають до міста, але вони більше побутові. Наприклад, менший вибір шкіл, ніж у Києві.

Наша юридична особа зареєстрована у смт Опішня Полтавського району. Це пішло ще з 2011 року. Тоді нинішній CEO Аврора Тарас Панасенко повернувся зі США, де був за програмою Work and Travel. Він запропонував створити на ринку в Опішні торгову точку, в якій всі товари продавалися б за «5-10-15» грн. Уже через місяць він відкрив перший магазин у Полтаві.

Про плани Аврора

До кінця 2023 року ми орієнтуємося на 25 млрд грн виторгу, але намагаємося перевиконати. У 2022 році ми зростали, тому що у 2021-му добре попрацювали, щоб підготуватися до цього зростання. Це відбулося у тому числі завдяки залученню інвестицій з Horizon Capital. Три основні складові зростання: інфляція, масштабування і відкриття нових торгових точок. Ми робимо так, щоб кожна торгова точка була ефективною і більш цікавою споживачам.

Зараз ми впроваджуємо каси самообслуговування власного виробництва. Працюючі точки ремонтуємо і розширюємо їхню площу. За три роки плануємо збільшити кількість торгових точок до 2400 по всій Україні. Всього у нас зараз працює близько 8000 людей.

У вересні 2023 року відкриваємо перший магазин за кордоном – у Румунії. Вже створена румунська команда і є CEO цього підрозділу. Обрали Румунію через те, що вона більш схожа на Україну з точки зору поведінки споживача. Паралельно плануємо вийти на біржу приблизно у 2026 році. Серед майданчиків розглядаємо Лондон, Бухарест або Варшаву.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку