Співзасновник мережі Кібернетики: Використовуємо правило золотої середини

Співзасновник мережі Кібернетики: Використовуємо правило золотої середини

22.11.2017 08:30
  770
Микола Маранчак

Співзасновник локальної мережі магазинів електроніки кібернетики про тенденції на ринку, складнощі заходу в ТРЦ і роль лінійного персоналу в успіху роздрібної компанії.

Перший магазин кібернетики з’явився в 2005 році з невеликого відділу з продажу мобільних телефонів в одному з херсонських ТРЦ. З тих пір мережа зросла до 28 торгових точок, представлених переважно в Південній Україні. Про «смартизацію», відмінності роботи в форматі ТРЦ і в street-retail та тих, хто є обличчям компанії, RAU розповів співзасновник мережі магазинів електроніки Сергій Потьомкін.

– Сергій, розкажіть про розвиток компанії.

– Історія розвитку компанії Кібернетики налічує більше десяти років. На даний момент роздрібна мережа складається з 28 магазинів і охоплює Одеську, Миколаївську і Херсонську області, ще одна торгова точка розташована в Вінниці. Ми фокусуємося як на великих містах і обласних центрах, так і на менших містах. У багатьох з них ми представлені не одним магазином, а локальною роздрібною мережею.

– Що представлено в ваших магазинах?

– Спочатку, на вітринах нашого магазину були мобільні телефони і всілякі аксесуари до них. З ростом роздрібної мережі значно виріс і асортиментний ряд, представлений в Кібернетики. В період новітньої «смартизаціі», коли звичайна техніка і навіть одяг наділяються елементами штучного інтелекту, утворюють цілу цифрову екосистему, наша компанія стежить за тенденціями на ринку сучасних технологій і прагне, щоб найостанніші новинки оперативно з’являлися у нас в магазинах.

– Чим відрізняється робота в форматі ТРЦ і в street-retail?

– В стріт-рітейлі ми дотримуємося свого стилю і дизайну без потреби вписуватися в концепцію окремо взятого ТРЦ, що є безсумнівним плюсом. У свою чергу, грамотно організований і керований ТРЦ дає щоденне стабільне завантаження на магазини і звільняє від деяких організаційних питань.

– Зараз складно заходити в торгові центри?

– Складність заходу в ТРЦ, безсумнівно, обумовлена ​​декількома факторами, одними з яких є зростання орендних ставок і перетин товарних груп з конкурентами. І якщо ТРЦ – вже усталений «культурний» центр міста або його великого району, то ці два чинники мають найбільшу вагу.

Як правило, під час заходу в торговий центр в новому регіоні доводиться стикатися з жорсткою конкуренцією, особливо з якірними орендарями.

Але наша концепція плідно працює і в таких умовах зі збільшенням числа лояльних нам клієнтів.

– Яка частка онлайн-продажів у вас в порівнянні з фізичними магазинами? Наскільки розвивається сьогодні цей напрямок?

– Онлайн-продажі займають свою частку від загального обороту і цей показник планомірно зростає. Ми дотримуємося мультиканальної системи і рівноцінно фокусуємо увагу як на розвиток роздрібної мережі, так і на посилення нашої онлайн-присутності. Традиційно, магазини є кращими для покупця, оскільки дуже часто їм потрібна допомога у виборі, спілкуючись в живу безпосередньо з консультантом і можливістю відчутно оцінити пропозицію. В інтернет-магазин же звертаються в основному ті, хто на підставі оглядів і тестів вже свідомо визначилися з вибором і знаходяться в пошуку вигідних маркетингових умов.

– Які зараз тенденції на ринку електроніки?

– Ринок телекомунікаційного обладнання (куди входять такі групи товарів, як смартфони і різні смарт-пристрої) і IT (комп’ютери, ноутбуки, планшети) вже оговтався після кризи 2014-2015 років і показує позитивну динаміку.

Ключова товарна група – смартфони – в минулому році показала майже 40% зростання в грошовому вимірі і 20% в кількісному в порівнянні з 2015-м роком.

А відносно нові категорії категорії персональних смарт-девайсів, що розвиваються, показали кількісне зростання за минулий рік в 67%.

Ми ретельно аналізуємо тенденції на ринку електроніки і своєчасно підсилюємо свою присутність в тій чи іншій категорії товарів.

– Чого сьогодні хоче покупець насамперед?

– Все точно так само, що і вчора – якісний продукт, вигідні цінові умови і хороше, гідне обслуговування. Тому в спірних питаннях, які можуть виникати з клієнтами, ми завжди прагнемо йти їм назустріч, навіть якщо за законодавством України ми цього робити не зобов’язані. Більш того, на відміну від ряду інших гравців ринку, до наших співробітників не застосовується ніяких штрафних санкцій в разі повернення товару від покупців, тому продавці та консультанти нашої роздрібної мережі однаково раді будь-якому покупцеві незалежно від ситуації.

Яким повинен бути магазин для міста-мільйонника, для обласного центру і невеликого населеного пункту?

– Логічно, що товарний асортимент в магазинах може трохи варіюватися, однак, всі основні категорії і, тим більше, флагмани представлені абсолютно в кожному магазині.

– Які методи використовуєте для навчання персоналу?

– У нашій компанії є ефективний HR-відділ, який застосовує не шаблонні методи навчання персоналу у вигляді тренінгів, а глибоко аналізує всі слабкі і сильні місця кожного співробітника і допомагає їм у професійній самореалізації для досягнення стратегічних цілей компанії в цілому. Всі прекрасно розуміють, що яка б не була успішна маркетингова політика компанії, покупець спілкується безпосередньо з співробітниками в магазині, а не з менеджерами, і в очах клієнта вони є обличчям компанії.

Престиж всього бренду багато в чому залежить від продавців, касирів, консультантів і співробітників підтримки, тому на розвиток професійних і особистісних якостей наших працівників ми звертаємо особливу увагу.

– Які плани у мережі на майбутнє?

– Використовуючи правило золотої середини між якістю і кількістю, ми збираємося підвищувати темпи розширення географії нашої роздрібної мережі, при цьому не знижуючи рівень клієнтоорієнтованості. Крім цього, в планах планомірне розширення і насичення асортиментного ряду товарів, удосконалення системи продажів і зміцнення присутності компанії в сфері інтернет-маркетингу.

Читайте також –

Сергій Пастушенко, мережа магазинів KTC: Планшети поступово вмирають


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку