Юлія Бадрітдінова, McDonald’s: Як працює McDonald’s у повномасштабне вторгнення

Юлія Бадрітдінова, McDonald’s: Як працює McDonald’s у повномасштабне вторгнення

01.05.2024 08:45
  785
rau

Чому McDonald’s об’єднав три ринки – Україну, Чехію та Словаччину, як розвиває новий напрям – ресторани на трасах, обирає постачальників, а також цьогоріч інвестує приблизно 1 млрд грн.

Юлія Бадрітдінова, гендиректорка McDonald’s в України, Чехії та Словаччині в інтерв’ю Forbes розповіла про те, як компанія зберегла половину своїх співробітників у війну, продовжувала виплачувати їм повну заробітну плату, а також про те, які суми інвестують у відкриття нових закладів у війну та що 60% постачальників McDonald’s в Україні є локальними. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами. 

За минулий рік компанія McDonald’s відкрила 10 нових ресторанів в Україні та наразі налічує 101 заклад. Кількість відвідувачів все ще менше на 30%? ніж була до війни. Проте в 2023 році McDonald’s в Україні отримав виторг 12,9 млрд грн і 1 млрд грн прибутку. Для порівняння показники 2022-го – 3,2 млрд грн виторгу і 2 млрд грн збитку.

Про стратегію McDonalds

Стратегія McDonald’s незмінна: компанія прагне зростати в Україні, робить фокус на розвитку мережі, клієнтському досвіді, а також підтримці та розвитку людей. Якби не було повномасштабної війни, то компанія б зростала на 20 закладів щорічно, проте наразі є безліч обмежень.

Коли ресторани були зачинені, компанія продовжувала виплачувати повні заробітні плати, надавати медичне страхування, тому і зберегла половину команди. Ключовий запуск в 2024 році – курячий бургер – глобальний продукт, який нещодавно ввели в багатьох країнах. А в Україні минулого року додати Чікен Джуніор в постійне меню.

Про об’єднання ринків

На початку 2022 року було прийнято рішення про об’єднання ринків задля того, щоб зробити бізнес ефективнішим та оптимізувати ресурси для росту. І це не пов’язано з повномасштабним вторгненням.  В Україні 117 ресторанів (працює 101), в Чехії – 121, у Словаччині – 43. Окремо – це маленькі ринки для компанії порівняно з Польщею (550), Італією (700) чи Францією (1500). Але разом – майже 300 ресторанів, і це ефективніше для McDonald’s.

Коли ринки працюють разом, відповідно не має потреби  створювати для кожної країни свою лідерську команду. Наразі вона одна та об’єднує українців, чехів та словаків. До прикладу, керівник з корпоративного HR бізнес-партнерства – українець, якому підпорядковуються корпоративні HR у трьох країнах, і він працює над ініціативами на Чехію, Словаччину та Україну.

У багатьох співробітників змінилися ролі, розширилися відповідальність та обов’язки, змінилося підпорядкування. Також було найнято багато нових людей і загалом команда оновилася на 15%.

Ділитися та використовувати найкращі практики – це глобальний підхід McDonald’s, тому команди постійно діляться досвідом. Якщо одна країна вже щось зробила, ефективніше взяти її сценарій та адаптувати, ніж створювати з нуля. До прикладу, в Україні провели комплексну модернізацію закладів трохи раніше, ніж чехи та словаки. Змінили дизайн у залах, повністю переробили внутрішні приміщення. Завдяки цьому мають  досвід, як тепер планувати модернізацію закладів у Чехії та Словаччині.

Глобальна лідерська команда за підтримки ради директорів компанії самостійно і швидко прийняла рішення про вихід з росії – 8 березня 2022 року ресторани McDonald’s припинили там роботу, а вже за два місяці оголосили про повний вихід з ринку.

Про новий напрям – ресторани на трасах

В 2022 році McDonald’s інвестував у відкриття нових закладів 170 млн грн. У 2023 році ця сума – 1 млрд грн та цьогоріч буде приблизно такою ж.

У McDonald’s є потенціал відкриватися у містах, де вже присутні. До прикладу, у Житомирі можуть відкрити ще п’ять закладів. Щодо ресторанів на трасах, тут менше відвідувачів, але більший середній чек, бо люди частіше подорожують сім’ями чи компаніями. Також на трасах менше користуються McDrive, ніж у містах, де люди заїжджають на авто дорогою на роботу або додому. На трасі – інший сценарій, адже після тривалого часу в дорозі люди хочуть відпочити, нормально поїсти. Тому там важливішим є зал. Ще одна особливість закладів на трасах полягає у більших витратах на працівників, адже для них треба організувати трансфер на роботу і з роботи. І зазвичай у ресторанах на трасі немає Delivery.

Про постачальників

Понад 60% постачальників McDonald’s в Україні є локальними. А коли їх обирають, користуються принципом ефективності. До прикладу, якщо польська компанія, яка виробляє картоплю фрі, має потужності, щоб забезпечити більше півтисячі ресторанів у Польщі, а також Чехію, Словаччину, Угорщину, Румунію та Україну, то, вочевидь, ціна на цю картоплю буде меншою, ніж у випадку, якщо ми будували подібний завод тут. Проте коли в Україні буде 500 ресторанів, найімовірніше, локалізація виробництва буде цікавою.

Також розпочато партнерство з МХП. З 2021 року компанія постачає стріпси, а цьогоріч змогли повторити стандартну курячу котлету, яка входить у МакЧікен.

Також досі в меню не повернулися салати та сніданки. Річ в тому, що через регулярні повітряні тривоги ці позиції не будуть встигати продаватися і багато доведеться відправляти на списання. Проте в McDonald’s обіцяють щось вигадати.

Джерело та головне фото Forbes.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку