Інна Печериця, Eva: Ми хочемо, щоб якомога більше людей змогли розкрити себе в Eva
Як в компанії Eva у повномасштабне вторгнення не скорочували штат співробітників, а навпаки, розширювали, розробляють програми з реінтеграції ветеранів та психологічної підтримки, а також підвищують зарплати та створили окремий тип вакансій Eva Tech.
HR-директорка ТОВ «РУШ» (Лінія магазинів Еva та еva.ua) Інна Печериця в інтерв’ю виданню Ділова столиця розповіла, як ще за ковідних часів підготувалися до змішаного формату роботи, про реінтеграцію ветеранів та ініціативи з психологічної підтримки співробітників. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами статті.
Про команду
Наразі в штаті компанії Eva понад 14 000 людей. Основною для мережі завжди була і залишається команда, які роблять компанію лідером, драйвером інновацій та найбільшим гравцем у своєму сегменті. Проте після початку повномасштабного вторгнення треба було докласти зусиль, щоб зберегти колектив, зокрема, запровадили програму з працевлаштування співробітників, які вимушено переїхали в інші міста та регіони. І цим скористалося приблизно 500 людей.
Eva – технологічна компанія, яка не тільки впроваджує готові рішення, але й вкладає ресурси у власні розробки. А такий підхід вимагає залучення професіоналів з ІТ-сфери. Тому в компанії навіть створили окремий тип вакансій Eva Tech.
І з початку повномасштабного вторгнення було відкрито близько 100 нових магазинів, запускаються нові проєкти, – а це все нові команди людей.
У зв’язку з розширенням 2022 року закрито 59 вакансій в IT і ще 43 – інших офісних вакансій. Тоді в компанії суттєво збільшився штат управління з обробки даних та команда інтернет-магазину. У 2023 році долучили до колективу ще 65 айтівців та 90 спеціалістів інших напрямів. А найбільше розширення було пов’язане з розвитком e-commerce.
Також на початку 2024 року продовжували активно збільшувати команду операційних, категорійних та бренд-менеджерів у зв’язку зі зростанням асортименту, розвитком нових категорій та, зокрема, підкоренням еліт-сегменту. Наразі закрито 11 вакансій в IT та ще 37 – інших офісних.
Про брак людей
Наразі по ринку України є брак кадрів, а через повномасштабне вторгнення посилився дефіцит людей на «чоловічі» спеціальності. Також є дефіцит на не розвиненні в країні спеціальності, як-то: розробники та спеціалісти data science.
Проте в Eva поки немає гострих проблем з персоналом, а укомплектованність роздрібних мереж тримається на рівні попередніх років.
Зарплати передбачувано зростають. У роздрібній мережі підвищення відбувається раз на рік на 10-15%, проте діємо також з урахуванням актуальної ситуації на ринку. В офісах застосовують індивідуальний підхід через різноманітність функцій працівників.
Про організацію роботи
В Eva більшість процесів діджиталізовані, зокрема навчання та документообіг. Тому офіси ще з ковідних часів працюють у змішаному форматі: частина днів віддалено, частина – на робочому місці. І як показують усі опитування eNPS, це один з дуже важливих чинників задоволеності працівників своїм місцем роботи. А в нинішніх умовах це питання не лише комфорту, а й безпеки.
Також в компанії приділяють велику увагу внутрішнім комунікаціям. Через корпоративний портал та телеграм-бот інформують працівників про всі події в житті бізнесу та залучають до конкурсів та активностей, щоб контакти з компанією не зводилися лише до робочих питань.
До того ж кілька років тому було запроваджено курс для керівників «Котоменеджмент», щоб мати інструменти управляти командою на відстані з дому, з-під власної ковдри, як котик. І ті, хто зараз обіймають керівні посади, теж проходять цей курс.
Про співробітників, які служать в ЗСУ та проєкти з реінтеграції ветеранів
В Eva переважно жіноча команда, проте 339 працівників, з них 17 жінок, зараз служать в ЗСУ. Компанія відгукується на їх запити та допомагає обладнанням та амуніцією за потреби.
В Eva працюють над проєктами реінтеграції ветеранів та розширенням інклюзивних можливостей для роботи в компанії. До прикладу, логістичний напрям веде перемовини з виробниками складської техніки, щоб адаптувати її для роботи людей з інвалідністю. Також вносяться відповідні зміни в плани побудови складів. Проте масового попиту на це немає.
Що зараз актуально, так це психологічна підтримка та навчання персоналу основ взаємодії з людьми, які перебувають у стресовому стані, підвищеній тривожності, переживають тяжку втрату. До того ж дбайливого ставлення потребують не лише безпосередні учасники бойових дій, а й ті, хто чекають їх удома або, ще гірше, вже не чекають.
Ще на початку повномасштабного вторгнення Eva запустила вебінари підтримки для співробітників. Надали доступ до корисних матеріалів з психологічної допомоги та самодопомоги. Створили лінії, за якими можна було отримати підтримку корпоративних психологів. Наразі це не просто окремі ініціативи, а комплексний проєкт «Ми разом». Перший його блок присвячений заходам з підтримки ветеранів, порадники для керівників та команд магазинів із взаємодії з ветеранами, групи підтримки для жінок, які пережили втрату. Другий блок присвячений навчанню. Наприклад, для торгового персоналу – як підтримувати себе, як спілкуватися з клієнтами та взаємодіяти з колегами, що також переживають різні стани. Для керівників акцент робиться на управлінні командою. Третій блок – психологічна допомога. Це матеріали для самостійного вивчення, тренінги, які можна замовити для команд в окремому регіоні та можливість попрацювати з корпоративним психологом за потреби.
Також у планах реалізувати ініціативу «Жіноче коло», щоб підтримати працівниць, які переживають важкі моменти, могли не тільки психологи компанії, а й колеги, які мали схожий досвід, пройшли або проходять схожий шлях. Психолог на таких зустрічах буде залучений як модератор.
Ще у планах запровадити регулярні онлайн-зустрічі, де охочі зможуть послухати лекції на актуальні теми. А щоб сформувати програму, провели опитування, яке дозволяє визначити загальний стан, що панує в колективі, а також пул цікавих людям питань та запитів.