Євгенія Божко, Е-Чек: Зараз ідеальний час для переходу на ПРРО та проходження процесу адаптації
Співзасновниця та директор компанії Е-Чек про переваги каси в телефоні, умови переходу на ПРРО, роботу в умовах війни та плани на майбутнє.
Компанія Е-ЧЕК – розробник програмного РРО, який є повноцінною заміною касовому апарату. Програмна каса працює на всіх пристроях – смартфони (iOS, Android), планшети, комп’ютери та POS-термінали. Е-ЧЕК представлена на ринку України з 2020 року. Засновниками виступили одразу дві команди розробників – Національна Електронна Біржа (НЕБ) – оператор системи електронних аукціонів “Prozorro.Продажі” та ASTA.MOBI – команда професіоналів по розробці програмного забезпечення по всьому світу.
Компанія Е-ЧЕК постійно розвивається. Після 24 лютого 2022 року команда Е-ЧЕК продовжує підтримувати стабільну роботу програми, оновлення та нові розробки. Функціонал каси Е-ЧЕК постійно розширюється для полегшення роботи всіх видів бізнесу. Співзасновниця та директор компанії Е-Чек Євгенія Божко в інтерв’ю RAU розповіла про основні продукти компанії, переваги використання ПРРО, діяльність компанії в умовах війни та плани на майбутнє.
– Розкажіть, як з’явилась ідея створення компанії Е-Чек?
– Ми зібрали команду та створили наш основний продукт у 2019 році, а наступного року вже офіційно зареєстрували ТОВ “Е-ЧЕК”. Наша головна ідея полягала у створенні зручного електронного інструменту для реєстрації розрахункових операцій, оскільки вже тоді ми спостерігали законодавчі ініціативи щодо обов’язкового користування РРО/ПРРО для більшості підприємців.
Загалом використання каси всіма підприємцями по країні є звичайною практикою для США країн Європи, але для українських підприємців це все ж новинка. Тому наші вмілі розробники створили дуже зручний і простий інструмент, який дозволяє виконувати вимогу закону щодо обов’язкової реєстрації розрахункових операцій буквально в один клік. Про це, до речі, говорить і наш слоган – ““Бізнес в один клік”. Тут треба відзначити, що загальний досвід роботи нашої команди у фінансовому секторі та продажі фінансових і ІТ послуг становить 10 років. Я та мої колеги вже маємо досвід розробки сервісів на перетині державних послуг та приватного сектору. Зокрема, ми займались створенням електронного майданчика у системі Prozorro.
– Які основні послуги та продукти ви пропонуєте? Розкажіть про свою послугу каса в смартфоні?
– Ми є розробником програмного РРО, який є повноцінною заміною касовому апарату. Якщо дуже коротко – це програмна каса та еквайринг, які завжди під рукою. Наш додаток представлений на смартфонах (iOS, Android), також є веб-версія, у яку користувач може увійти через планшет, комп’ютер чи ноутбук. Якщо у підприємця, все ж таки, є потреба інколи друкувати паперові чеки, він може орендувати наш POS-термінал з вбудованою касою Е-ЧЕК, або ж скористатися своїм терміналом, просто підключивши нашу касу.
Щодо еквайрингу – це серйозна конкурента перевага, оскільки з Е-ЧЕК підприємець може приймати всі види оплат навіть у смартфоні (готівка, банківська картка, Apple pay, Google pay), а кошти отримувати на рахунок будь-якого банку в Україні. Якщо телефон більш сучасний – списання коштів відбувається за допомогою NFC-чіпу, якщо стара модель – за допомогою QR-коду.
Таким чином, підприємець отримує:
- приємну економію часу (реєстрація та відправка звітності в Податкову відбувається онлайн);
- можливість поєднати в собі кілька інструментів для ведення бізнесу: касу, еквайринг, аналітику, ведення обліку, роботу з клієнтами, з персоналом. Це не просто каса – це міні СRM для підприємців на власному пристрої, що суттєво економить кошти;
- колосальну економія витрат на обладнанні, його обслуговуванні та зменшенні об’єму термо-стрічки;
- користування зниженими комісіями та найвигіднішими тарифними умовами;
- роботу з сучасними системами, які регулярно покращуються та оновлюються.
Зараз великий та середній бізнес зустрічає багато викликів у роботі, зниження виручки, попиту, відсутність електроенергії. І в цей момент бізнесу особливо потрібна оптимізація, а використання ПРРО Е-ЧЕК – одна з них.
– А яка вартість ваших послуг?
– Ми маємо єдиний тариф, який розраховується наступним чином: для підприємства, що має менше десяти кас – 125 грн на місяць за одного підприємця, незалежно від кількості кас, касирів, торгових точок та виданих чеків. Для середнього та великого бізнесу з більш ніж десятьма касами – 125 грн на місяць за кожну касу.
– Хто може стати вашим клієнтом?
– Загалом це всі підприємці, які за законом мають користуватися касою та платіжними інструментами для для прийому безготівкових оплат. Виключення становлять лише оптові продавці, роздрібні продавці пального та ФОП 1-ї групи.
– А чи є якісь умови або вимоги, за яких компанія може переходити на мобільний еквайринг?
– Еквайринг – це послуга банків та фінансових компаній, що інтегрована в наш продукт. Щоб отримати цю послугу за допомогою нашого продукту Е-ЧЕК, потрібно пройти процедуру веріфікації та ідентифікації, та отримати дозвіл на підключення послуги. Взагалі це дуже проста процедура. Готуєш пакет документів, подаєш онлайн і очікуєш один-два дні на доступ. При цьому рахунок новий відкривати не треба, а можна користуватись вже існуючим.
– Які компанії вже користуються вашими послугами?
– Нашим продуктом користується вже більше 20 000 підприємців з усієї України, з яких 46% це роздрібна торгівля, 38% – інші види бізнесу (надання в оренду майна, стоматологічні клініки, туристичні агентства, послуги освіти), 4,7% – салони краси, 3,9% – ресторани, 2,6% – технічне обслуговування автомобілів (СТО). Крім того, за короткий термін ми перемогли в шести крупних тендерах на ексклюзивну поставку ПРРО для: Банку ПУМБ, ОТП Банку, АТ Укртелеком, Ощадбанку та великого виробника напоїв в Україні.
– Зараз послуги ПРРО починають активно розвиватись в Україні. Які конкурентні переваги ви маєте?
– Наш продукт успішно працює вже два роки і наразі ним користуються вже більше 20 000 клієнтів. Особливості нашого продукту ПРРО Е-ЧЕК, які вирізняють саме нас і дозволяють претендувати на лідерство на ринку ПРРО:
- доступність на усіх пристроях, а головне на IOS. Розробки на IOS у серйозних гравців відсутня;
- наявність вбудованого еквайрингу на будь-якому пристрої, на якому б ви не користувалися продуктом;
- легкий, зручний і продуманий інтерфейс;
- наявність великої кількості фішок для зручності роботи;
- наявність сильної команди розробників, яка робить продукти по всьому світу
- клієнтоорієнтованість, готовність створювати індивідуальні рішення під наших великих замовників;
- сучасне рішення, яке постійно покращується, а функціонал регулярно доповнюється новими опціями;
- оперативна підтримка, яка супроводжує під час реєстрації та допомагає розібратися з найскладнішими питання під час роботи з касою.
– Як змінилась ваша діяльність після початку війни?
– По-перше, це шок для кожного з нас. Факт усвідомлення того, що це не страшний сон, а реальність прийшов лише з часом, через кілька тижнів після повномасштабного вторгнення. По-друге, ми вже звикли працювати віддалено, тому більша частина нашої команди працювала та працює по різних містах України. По-третє, наша робота не зупинялася ні на день. Ми розуміємо об’єм відповідальності, який покладений на нас, тому працювали та працюємо щодня.
Наші підприємці – найвідважніжі бізнесмени у світі. Ми бачили об’єми продажів та проведених чеків 24 лютого, бачили бажання працювати й далі. Саме це надихає нас працювати. Тому після 24 лютого ми встигли випустити два оновлення нашого продукту та готуємо ще два до кінця цього року.
Крім того, з липня ми збільшили штат працівників підтримки на 23%, щоб підприємцям було простіше пройти реєстрацію та адаптуватися до нового продукту. Ми віримо в процвітаючу та мирну Україну, тому щодня намагаємось вносити свій посильний вклад в її розвиток.
– Чи вплинула війна на перехід компаній на електронні чеки, за вашими спостереженнями?
– Зараз підприємці зіткнулися з новими випробуваннями. Одне з них – оптимізація та економія всіх витрат. Здавалося б, рулон термострічки коштує 20-60 грн, але при активній торгівлі витрати часто перевищують 20000 грн на рік. До того ж, термострічка часто застряє, закінчується, що призводить до призупинення роботи каси. Тому, ми спостерігаємо, активне бажання підприємців спробувати щось нове для оптимізації часу та витрат. До того ж є певні податкові послаблення, які дозволяють допускати помилки без сплати штрафів. Тому зараз ідеальний час для переходу на ПРРО та проходження процесу адаптації, навчання своїх співробітників новій програмі.
Відсутність електроенергії провокує використання ПРРО, в умовах відключення світла підприємець не зможе користуватися касою, яка працює від розетки. Так само і щодо прийому оплат – якщо в банківському терміналі є sim-карта та вистачає заряду акумулятора, то ви зможете прийняти оплату, але не зможете провести продаж через систему обліку та видати фіскальний чек.
З програмним РРО ви не залежите від пристрою та струму, можете використовувати будь-який підзаряджений гаджет – смартфон, комп’ютер, планшет. Я переконана, що використання друкованих чеків поступово зовсім зникне і якщо зараз пропорція 50/50, то з часом усі підприємці повністю перейдуть виключно на ПРРО. Це вимога часу.
– Над якими продуктами та послугами ви зараз працюєте?
– Ми плануємо, що для підприємця це буде не просто каса, а можливість отримати в одному продукті кілька інструментів для ведення бізнесу: касу, еквайринг, аналітику, ведення обліку, роботу з клієнтами та персоналом. Це буде не просто каса – це міні СRM для підприємців на власному чи будь-якому доступному пристрої, що суттєво економить кошти.
Одночасно з цим ми створюємо індивідуальні рішення для корпоративного сегменту. Якісний та функціональний продукт ПРРО – це серйозна розробка, бо складається з кількох важливих складових: коректна взаємодія з податковою, коректна архітектура продукта для максимальної швидкості фіскалізації, безперебойності та безпечності роботи каси, та виконання всіх норм законодавства в касовій дисципліні та суміжних до неї галузей права. А отже з якісним продуктом ПРРО клієнт повинен бути повністю захищеним від будь-яких штрафів та усіх ризиків.
– Розкажіть про свої плани на наступний рік?
– Окрім пришвидшення роботи програми та базових оновлень, ми плануємо охопити нові сегменти бізнесу завдяки інтеграціям з інтернет-магазинами, з торгівельним обладнанням та системами обліку.
Читайте також –
Петро Пуняк, WR Group: Плануємо відкрити два нових ТРЦ на Львівщині у 2023 році