Олена Гречишкіна, Пчілка маркет: В березні ми втратили 30% бізнесу

Олена Гречишкіна, Пчілка маркет: В березні ми втратили 30% бізнесу

16.12.2022 09:00
  1886
Микола Маранчак

Керівник мережі Пчілка маркет про втрати та досягнення за рік, ребрендинг, новий формат City Market та розширення мережі.

Мережа продуктових магазинів Пчілка маркет заснована у 2015 році та наразі налічує понад 30 магазинів у Києві та Київській області, Чернігові, Житомирі. Також до складу компанії входить один супермаркет великого формату City Market, що знаходиться у Гостомелі Київської області. В інтерв’ю RAU керівник мережі Пчілка маркет Олена Гречишкіна розповіла, як мережа працює в умовах відключення електроенергії, чи планує розширювати географію присутності та як скорочує другорядні витрати.

– З якими результатами завершуєте поточний рік – чого вдалося досягти?

– Наше головне досягнення цього року – це збереження мережі. В березні ми втратили 30% бізнесу. Понесли колосальні збитки, разом з тим, в період активних бойових дій, всі наші вцілілі магазини працювали незалежно від економічної доцільності. Як говорили наші покупці: «коли ви відчиняєте для нас двері – ви даєте нам надію, що життя продовжується». А також в 2022 році ми відкрили два нових магазини в селі Гора Бориспільського району та селі Боярка Бучанського району.

– У вересні ви відновили магазин в Ірпені, який сильно постраждав від обстрілів. Скільки всього магазинів оновлено, очікують відновлення або втрачено?

– Під час бойових дій в Київській області вісім магазинів постраждали: частина була зруйнована, частина пошкоджена та розграбована. Ми відновили роботу двох магазинів в Ірпені, одного магазину в Бучі, та очікуємо на відбудову нашого City Мarket в Гостомелі.

– Як мережа працює в умовах відключення електроенергії? Скільки магазинів вже приєднано до генераторів і з якими проблемами у зв’язку із цим стикаєтеся?

– Для нас дуже болючим виявилися відключення світла та відсутність можливості придбати потрібну кількість генераторів, тож зараз маємо на меті забезпечити усі наші магазини цими пристроями для безперебійної роботи.

З 35 магазинів наразі 24 вже приєднані до генераторів та один має альтернативне джерело живлення – акумуляторні батареї та інвертори. Не зважаючи на те, що є додаткові питання, які вирішуємо – це своєчасні поставки палива та обслуговування обладнання, навчання персоналу магазину алгоритму дій у разі відключення електроенергії – ми плануємо всі наші магазини забезпечити додатковим джерелом енергопостачання.

– Магазини мережі працюють у Києві та Київській області, Чернігові, Житомирі. Чи плануєте розширювати географію присутності?

– В планах відкриття в першу чергу в цих областях, але я не виключаю можливості розширення географії для Пчілка маркет та City Мarket, якщо будуть цікаві пропозиції по об’єктам в інших областях.

– Розкажіть про формат City Market: чому вирішили запустити, в чому особливості, і чи плануєте відкривати ще подібного формату магазину?

– Так, плануємо ще відкривати City Мarket, цей формат полюбили не тільки наші співробітники, а й покупці. Ми отримуємо багато звернень від мешканців Ірпеня, Бучі, Гостомеля, всі задають питання, коли ми відновимо їх улюблений заклад, розташований в Гостомелі, вул. Чкалова, 2. Наш перший City Мarket був нашим флагманом, навіть будівля була схожа на корабель. Телевізійники знімали його в багатьох сюжетах та художніх фільмах. Цей супермаркет був сучасним, де були використані новітні технології,  та у той же час – затишним. На вулицях нашого продуктового «міста» росли живі дерева та квіти, були міста відпочинку та «цегляні» стіни прикрашені графіті.

– Як змінюється споживчий кошик та середній чек протягом останніх місяців?

– Покупець в кожній групі товару став вибирати більш дешеві продукти, при цьому середній чек не зазнав значних змін за рахунок інфляційних процесів в нашій країні.

– Чи готові ви відкривати нові магазини, якщо будуть локації, які для цього підходять? Які умови ви розглядаєте?

– На цей час у нас в роботі локації в містах Київ та Біла Церква. А також при наявності цікавих пропозицій в Київській, Чернігівській, Житомирській областях готові відкривати нові магазини.

– Чимало українських виробників постраждали від російської агресії. Чи стикаєтеся з ситуацію дефіциту окремих товарів і як її вирішуєте? Яку приблизно долю асортименту довелося скоротити чи змінити за останні девять місяців?

– Дійсно відчули дефіцит в томатній пасті, овочевій консервації, в соках і в снековій групі. Немає Дружківської халви, на що скаржаться наші покупці. В цілому асортимент зменшився на 6-7%, а 30% замінені на аналоги.

– Зараз багато компаній скорочують другорядні витрати аби втримати бізнес. Які антикризові заходи ви вживаєте аби мережа продовжувала працювати?

– Ми відмовились від послуг клінінгових компаній, призупинили діяльність аналітичних програм, змінили структуру центрального офісу з метою оптимізації витрат. Впровадили жорстку економію енерго- і теплоресурсів, а також витратних матеріалів.

– Минулого року ви провели ребрендинг. Розкажіть детальніше, що змінилося і як це вплинула на результати роботи мережі.

– Минулого року ми змінили назву і фірмовий стиль. Зараз, незважаючи на складні часи, продовжуємо змінювати вивіски та оформлення наших магазинів. Загалом маємо вже 20 магазинів з новою назвою «Пчілка маркет», ще 15 магазинів плануємо оновити до квітня 2023 року.

Оцінити вплив ребрендингу на результати мережі поки складно, оскільки війна змінила абсолютно все. Загалом ми бачимо лояльність наших покупців до зміни назви, нас відмічають у сторіз після ребрендингу, дізнаються коли будуть зміни у найближчому до них магазині, жваво коментують усі публікації з назвою, навіть бачимо справжніх амбасадорів бренду, які шукають інформацію про слово «пчілка» і доводять його приналежність до української мови дописувачам, які мають сумніви.

– Які пріоритети та плани зараз у компанії?

– Зараз напевне у всіх нас в Україні один пріоритетний план – вистояти!

Читайте також

Місто в місті: як виглядає магазин нового формату City market від мережі Пчелка маркет (фотоогляд)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку