Товар обличчям: як контрактна упаковка впливає на просування товару
Колонка генерального директора FM Logistic у Центральній та Східній Європі Крістофа Менивара.
Останнім часом на українському логістичному ринку все більш популярним методом просування товару стає co-packing, або ж перепакування товару по замовленню клієнта. На зарубіжному ринку дані послуги є невід’ємною складовою ведення продажів. Слідом за розвитком технологій, компанії-виробники не зупиняються на успішних варіантах того чи іншого типу упаковки, але пробують все нові методи для залучення покупця до продукту, організовуючи виробництво як своїми силами, так і віддаючи формування промо-продукції на аутсорсинг.
Що ж таке co-packing, як він впливає на просування товару і наскільки популярний цей вид послуг в Україні, rau.ua розповів генеральний директор FM Logistic у Центральній та Східній Європі Крістоф Менивар.
Co-packing, як і більшість успішних бізнес-технологій, прийшов в Україну з західних ринків. Термін має кілька версій походження, обидва з яких мають на увазі результат комбінації англійських слів. Перша: “contract” (договір, угода) і “packing” (упаковка), що дослівно означає “упаковка за контрактом”. Згідно другої версії (розглядається з погляду маркетингу) co-packing походить від слів “complect” (з’єднувати, поєднувати) і “packing”, і перекладається як “з’єднання упаковок”, тобто формування і упаковка близьких по асортименту товарів в комплекти. На логістичному ринку дана технологія являє собою ряд рішень для передпродажної підготовки товару за допомогою витратних матеріалів.
Чому так гарний co-packing?
Co-packing (контрактна упаковка) – один з найбільш ефективних і економічних способів збільшення оборотності товару, а також незамінним при старті продажів нового продукту. Специфіка контрактної упаковки полягає в її адресний характер, а вся технологія процесу прив’язана до певного набору вимог споживача логістичних послуг. Co-packing дає можливість споживачу отримати вигоду від дрібнооптової покупки, а виробнику – збільшити швидкість продажу своєї продукції.
При визначенні параметрів замовлення торговельних мереж, виробник бере до уваги кілька чинників: зручність транспортування, зберігання, розміщення продукції на торгових площах, і, що немало важливо, маркетингове просування свого товарного асортименту. Яскрава, оригінальна упаковка товару з фірмовими логотипами, символікою, помітні слоганами та іншої корпоративної інформацією, безумовно, привертає увагу покупців, стимулюючи зростання продажів. Чим більше новинок з’являється на прилавках сучасних супермаркетів, тим більшим стає попит на загальну упаковку різних товарів.
Одним з яскравих прикладів використання контрактної упаковки для збільшення продажів є його задіяння в конкурентній гонці. Наприклад, для відволікання уваги покупців від старту нового продукту конкурента, деякі виробники одночасно (а краще – раніше!) запускають глобальну промо-кампанію з продукцією «в подарунок». Такі дії призводять до зниження продажів нового продукту компанії-конкурента.
У чому переваги передачі операцій контрактної упаковки на аутсорсинг?
Co-packing також може служити в якості рекламного інструменту при забезпеченні просування товарів. Мова йде про широко поширені в українській і зарубіжній практиці промо-методи, при яких використовуються дрібнооптові упаковки у вигляді комплектів подарункового або акційного характеру, оформлені у відповідності з тим чи іншим маркетинговим рішенням.
При цьому клієнт не тільки скорочує власні витрати на передпродажну підготовку продукції, але і отримує додаткову оптимізацію витрат з точки зору гнучкості логістичних операцій. Провайдер виробляє обсяг промо-продукції, необхідний під замовлення для певної торгової мережі, що дозволяє найбільш оптимально планувати обсяг готової продукції в стоці, персонал та техніку, а також логістичну схему по дистрибуції продукції.
Автор: Крістоф Менивар – генеральний директор FM Logistic у Центральній та Східній Європі
Читайте також –