Дмитро Борисов: Як відкрити свій ресторан у Києві і не прогоріти. Поради початківцям рестораторам

Дмитро Борисов: Як відкрити свій ресторан у Києві і не прогоріти. Поради початківцям рестораторам

07.11.2018 08:11
  3255
Дарья Златьева

Один з найвідоміших і успішних рестораторів України, герой численних матеріалів і постійний фігурант різноманітних рейтингів попереджає початківців бізнесменів про підводні камені і про те, як їх можна уникнути.

У сім’ї ресторанів Дмитра Борисова – 17 закладів. Їх щодня відвідують до 10 000 чоловік. В популярний «Білий налив» і зовсім, здається, черга ніколи не закінчується. Тут в день продають 700 хот-догів і 1500 устриць, а за тиждень випивають 2,5 т сидру. MC Today розповідає про поради ресторатора, які він дає на курсах для новачків ресторанного бізнесу в його Borysov Academy/Metro Academy. RAU приводить адаптовану версію матеріалу.

У власника ресторану ключова частка, решта – у інвесторів

Партнерство в ресторанному бізнесі – спірне питання. Воно не завжди працює: півроку і розбіглися. Працює модель інвестування, коли у власника частка 50-60%, а решта коштів – акціонерів.

Конкуренція – це драйв, її не варто боятися.

Чітко усвідомлюйте свій формат і вірте в себе. Якщо є віра на 100%, розуміння пазлів, які повинні скластися – вплутуйтеся в бізнес. Якщо немає – потерпіть. Нехай ця історія визріє, щоб ви в неї беззастережно повірили.

Не женіться за трафіковим місцем

У розумних книжках рекомендують шукати місце біля пішохідної зони, поруч з потоком автомобілів і людей. Це дурниця. Подумайте, скільки з тисячного потоку заходить в ці ресторани. Іноді навіть немає і 30-ти осіб за весь день. Місце з точки зору трафіку – не найважливіше.

Краще взяти порожній простір і заповнити його власними ідеями, накачати змістом. Гастрономічний сенс – основоположна штука для закладу. Ресторан повинен стати тим місцем, куди хочеться їхати навіть через все місто, щоб смачно поїсти.

Трафік – чинник, яким важко керувати. Це про спонтанні рішення відвідувачів, без мотиву і лояльності. Важливий показник в ресторанному бізнесі – це лояльність. Гість один раз спробував, потім повертається і рекомендує друзям.

Ключове в ресторані – їжа

Знайти людину, яка втілить вашу ідею, не вийде. Якщо ви не є стовідсотковим професіоналом, який в своєму продукті розбирається краще, ніж команда, ймовірність успіху мінімальна.

Власник бізнесу повинен навчити команду, надихнути, забезпечити, створити умови. Щоб вони зрозуміли – цим цікаво займатися, за це платять гроші.

Перший місяць роботи ресторану – відображення майбутнього бізнесу

Для ресторану важливі всі фактори: приміщення, місце, формат. Кухня повинна бути ідеальною. Щось  одне не спрацює: хороша кухня, але місце погане, або інтер’єр гарний, але кухня не дуже. Така модель не буде працювати. Спрацьовує тільки все разом.

Обов’язково дотримуватися правила 5P:

  • Product (продукт). Він повинен бути крутим і якісним.
  • Place (місце). Воно повинно бути правильним для того продукту, який продаєте, і для тієї аудиторії, яка купує.
  • Price (ціна). Вона повинна бути правильною з точки зору очікування продукту і місця.
  • People (люди). Тут два важливих сегмента. Це ваша команда, яка створює продукт, і люди, для яких вона його створює.
  • Promotion (просування). Воно необов’язкове. З розвитком соцмереж 90% інформації ми дізнаємося від користувачів Instagram. Люди стають бренд-амбасадорами вашого продукту, але тільки в тому випадку, якщо всі 5P дотримані ідеально

Якщо в перший місяць роботи ресторану ви розумієте, що не поцілили, заклад не приваблює гостей, значить, терміново змінюйте щось з 5P.

Рентабельність ресторанного бізнесу – не менше 20%

Перш ніж відкривати заклад, потрібна бізнес-модель. Для цього є універсальна формула. Бізнес-модель краще раскладати на місячні періоди. І в перший місяць роботи модель повинна спрацювати на 90%.

Шукайте інформацію у конкурентів. Про той же товарообіг. Найкоротший шлях – розмістити оголошення про відкриття нового ресторану. Прийдуть співробітники, що працюють в сегменті такого ж ресторану, який ви плануєте відкрити. Вони зіллють всю інформацію, в тому числі і скільки ресторан торгує в день. Множите на 30 і отримуєте свій товарообіг.

Деякі цифри по товарообігу. Кав’ярня в центрі міста в середньому торгує 700 000-800 000 грн в місяць. Ресторан рівня суші-піца-караоке – 1,5-2 млн. Хороший ресторан на 200 посадочних місць в хорошому місці – 3-5 млн грн на місяць.

Є ресторани-феномени типу Milkbar, «Улюблений дядько», «Життя чудових людей». Їхня бізнес-модель повинна приносити 3 млн грн, але вони торгують на 5-6 млн. Правда, такі ресторани вистрілюють рідко.

Отже, у вас місячний оборот – мільйон гривень. Оренда приміщення повинна складати 10% витрат. Якщо 15%, то ви вже працюєте на орендодавця. Продукти харчування й напої – 40%. Комуналка – 5%. Зарплатний фонд – 15-20%. Податки 5%. Господарська частина і дрібнота – 1,5-2%. Промо 1% відсоток. Інші витрати – 1%.

Виходячи з цієї моделі, рентабельність повинна складати 20%.

Читайте також –

Хайпануть на сидрі: як Діма Борисов має намір розвивати мережу сидерій Білий налив


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14