Анна Чуботіна, Arriсano: Продовжуємо інвестувати у будівництво ТРК Лук’янівка

Анна Чуботіна, Arriсano: Продовжуємо інвестувати у будівництво ТРК Лук’янівка

04.05.2023 09:00
  1719
Дарія Осіїк

Генеральний директор компанії Arricano Real Estate про результати роботи першого кварталу, інвестиції в нові об’єкти та стратегію розвитку.

Компанія Arricano Real Estate – один з провідних девелоперів торговельних центрів в Україні із європейськими інвестиціями. З 2013 року до 17 січня 2023 року акції компанії були розміщені на Альтернативному ринку інвестицій (AIM) Лондонської фондової біржі. 

В Україні Arricano володіє та управляє київським ТРК Проспект, запорізьким ТРК City Mall, криворізьким ТРК Сонячна Галерея, київським ТРЦ РайON, володіє часткою 49,9% акцій торговельного комплексу Sky Mall, а також земельними ділянками для подальшого будівництва трьох об’єктів, які знаходяться на стадії проектування. Генеральний директор компанії Arricano Real Estate Анна Чуботіна в інтерв’ю RAU розповила про підсумки першого кварталу 2023 року, принцип формування пулу орендарів, стратегію розвитку та будівництво ТРК Лук’янівка.

– Як ваша компанія пережила 2022 рік? З якими показниками?

– На початку війни нашими пріоритетними завданнями були забезпечення безпеки та підтримки співробітників, орендарів та ком’юніті ТРК, організація безперебійної роботи торгових центрів, досягнення домовленостей з орендарями щодо умов подальшої співпраці та з банками щодо реструктуризації кредитів.

В перші дні російської агресії треба було пересвідчитись, що всі наші колеги в безпеці та забезпечені усім необхідним. Декількох співробітників з родинами компанія евакуювала із зон бойових дій.

Необхідно було забезпечити збереження майна орендарів. Ми посилили охорону ТРЦ, закрили всі скляні фасади та впевнились, що технічні команди залишаються на місцях до відповідних розпоряджень. Дякуючи відданості наших колег, орендарів та співробітників підрядників, робота наших ТЦ не припинялася у найскладніші періоди, починаючи з 24 лютого 2022 року. Супермаркети, аптеки, магазини товарів першої необхідності, які розміщені в наших торгових центрах у Києві, Запоріжжі та Кривому Розі, продовжували працювати. Починаючи з червня 2022-го кількість магазинів і закладів, що відновили свою діяльність, збільшувалась. У вересні 2022 року всі орендарі наших ТРЦ, за виключенням McDonald’s та Puma у Запоріжжі, відновили свою роботу.

З жовтня наша галузь знову постала перед новим викликом: збільшення кількості повітряних тривог та обмеження щодо споживання електроенергії підприємствами. Компанія Arricano інвестувала понад 26 млн грн в енергонезалежність наших чотирьох об’єктів, організацію безперебійного зв’язку у ТРЦ, будівництво укриття у Запоріжжі для персоналу торгового центру, створення хабів турботи на випадок блекаутів у ТРЦ для наших співробітників та сімей, включаючи домашніх тварин (раді, що вони нам не знадобились), підтримку благодійних ініціатив. Продовжуючи працювати, ми забезпечили робочими місцями тисячі українців та виплатили до державного бюджету понад 130 млн грн податків.

На кінець 2022-го наповнюваність ТРЦ Arricano склала 98,5%. Результати на кінець року перевищили наші очікування його середини.

– А з якими результатами ви завершили перший квартал 2023 року?

– На кінець першого кварталу вакантність по групі склала 1,59%. Товарообіг орендарів показав позитивну динаміку до вересня 2022 року (відносно стабільний місяць воєнного часу) в таких товарних категоріях як електроніка, спорт, одяг та інші. Відвідуваність ТРЦ також відновлюється і в київських проектах майже досягла довоєнного рівня. Цьому сприяло зменшення кількості повітряних тривог в столиці, стабілізація з постачанням електроенергії, збільшення кількості відвідувачів за рахунок внутрішньої міграції та повернення громадян із-за кордону, активна маркетингова діяльність компанії.

– За яким принципом зараз формуєте пул орендаторів? 

– Наше завдання полягає в збережені високого рівня заповнюваності ТРЦ та забезпеченні збалансованого асортименту, який задовольнить потреби наших відвідувачів. Аналізуємо, які товарні категорії, бренди користуються найвищим попитом у наших гостей, динаміку продажів орендарів, частку товарної категорії в тенант-міксі та приймаємо рішення щодо залучення того чи іншого бренду. Так, розуміючи популярність категорії спорт та електроніка, відновили нашу співпрацю з компанією Megasport в ТРК Сонячна Галерея та підписали договір оренди з компанією Comfy в ТРК Проспект.

– А як загалом змінився пул орендаторів у ваших ТРЦ за час війни? Яке зараз співвідношення міжнародних та українських рітейлерів?

– По групі близько 20 орендарів були змушені зачинитися в 2022 році. Це переважно невеликі приміщення, площею до 100 кв. м, на які було знайдено заміну. Ротацій по великих приміщеннях у минулому році не було. В цьому році ми частіше самостійно ініціюємо ротації для посилення пулу орендарів тими брендами та товарними категоріями, які найбільш затребувані гостями наших ТРЦ та показують вищі продажі.

У київських проектах співвідношення міжнародних та українських рітейлерів майже не змінилося. У регіональних об’єктах збільшилась частка локальних брендів, які продовжують розвиватись та відкривають нові магазини.

З січня 2023 року Arricano підписала 15 нових договорів оренди. До пулу орендарів увійшли: Megasport, Diverse, Срібний Вік, Giulia, Мармеладний Джек, Famo, Duna, Discounterra, Redi, GLO, Maritel, Quality та інші.  У червні цього року у ТРК Проспект відкриється новий магазин Comfy на площі 1290 кв. м.

– У вас дуже високий рівень заповненості по ТРЦ. А які умови щодо орендних ставок діють в ваших ТРЦ?

– На кінець першого кварталу 2023 року заповненість по ТРЦ Arricano становила більше 98%, що відповідає рівню технічної вакантності довоєнного часу. Рівень орендних ставок поступово відновлюється разом з продажами орендарів. Значна кількість орендарів з початку року вже працює на довоєнних умовах оренди. Умови співпраці переглядаємо відповідно до динаміки зростання товарообігів.

– Наприкінці березня було скорочено комендантську годину, що дозволило збільшити графік роботи рітейлу та ТРЦ. Чи дозволило це збільшити трафік в ТРЦ? Наскільки?

– Збільшення часу роботи ТРЦ вплине на трафік та зростання продажів орендарів за рахунок того, що наші гості зможуть планувати свої візити і після робочого дня та довший візит на вихідних. Наразі, у адаптаційний період, ми аналізуємо показники та бачимо поступове збільшення кількості відвідувачів після 20-ї години. За нашими прогнозами, до літа очікуємо відновлення вечірнього трафіку до високих показників.

– Як загалом працюєте над збільшенням трафику в ТРЦ? Які інструменти застосовуєте?

– В торговельних центрах Arricano реалізуємо соціальні проекти та благодійні ініціативи, проводимо освітні, розважальні, творчі заходи, до яких активно залучаються спільноти наших ТРЦ. Ініціативи та заходи мають були релевантними та цікавими нашій аудиторії, тому ще ретельніше обираємо доречні ідеї й реалізуємо актуальні для наших відвідувачів проекти.

Використовуємо діджитал-канали комунікації та омніканальні маркетингові інструменти. Основним каналом комунікації залишаються соціальні мережі. Сьогодні наша аудиторія особливо чутлива до контенту та меседжів, отже, корегуємо контент-стратегію в залежності від контексту.

До підготовки та реалізації маркетингових активностей залучаємо клієнтів, партнерів-орендарів та команду – і така синергія дає нам неймовірний ефект. Нашою метою є об’єднання, навчання та підтримка ком’юніті, стимулювання продажів орендарів та єднання професійної команди задля досягнення високих результатів.

– Чи змінився за час війни портрет відвідувача ТРЦ? Яким чином? Чи вплинуло це на вашу маркетингову стратегію?

– Наші ТРЦ продовжують відвідувати постійні клієнти, і ми вдячні кожному, хто залишається з нами у всі часи. До нас також долучається нова аудиторія – це споживачі, які змінили своє постійне місце проживання через війну.

Війна впливає на рівень доходів наших клієнтів, і змушує споживачів раціональніше планувати свої витрати. При цьому маємо більш цільовий трафік. Наші гості планують шопінг заздалегідь, зі списком товарів та переліком магазинів для відвідування.

– Як ви зараз розвиваєте свої ТРЦ? На чому ваш основний фокус?

– Ми фокусуємося на тому, що потрібно нашим гостям, на тому, що робимо добре – розвиваємо простори для наповненого життя та натхнення.

Нашим клієнтам важливо бути в безпеці, проводити час із близькими і друзями у звичному форматі та приємній атмосфері, робити собі та рідним подарунки. Тому нашими пріоритетами лишаються безпека наших гостей, підтримання високого рівня сервісу та комфорту, широкого та затребуваного асортименту, лідерство у підтримці та розвитку наших ком’юніті. Якщо все робити ефективно, продажі орендарів будуть збільшуватись, а з ними і доходи компанії.

 – І наостанок розкажіть, будь-ласка, про свої плани на цей рік?

– В цьому році продовжимо інвестувати в розвиток наших торгових центрів та підтримання високого рівня їх експлуатації. Будемо посилювати tenant-mix, тестувати нові маркетингові інструменти для стимулювання продажів орендарів. Ми продовжуємо, хоч темпи й знижені, інвестувати у будівництво ТРК Лук’янівка. До кінця року плануємо завершити роботи з облаштування інженерних мереж, реставрації будівлі пам’ятки архітектури, що знаходиться на території ТРК та буде інтегрована в загальну концепцію. Також допрацьовуємо оновлення концепції ТРК Лук’янівка. Це дасть нам змогу швидко поновити темпи будівництва після нашої перемоги та сприятиме залученню фінансування для завершення будівництва нового торговельного центру.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку