Олексій Гулий, Техно Еж: Щоб клієнт повернувся, потрібно давати йому більше, ніж він очікує

Олексій Гулий, Техно Еж: Щоб клієнт повернувся, потрібно давати йому більше, ніж він очікує

04.09.2018 08:09
  7003
Іван Зайцев

Засновник мережі торгових точок гаджетів і аксесуарів Техно Еж про старт бізнесу, внутрішній розвиток і формулу успіху.

Сегмент гаджетів і споживчої електроніки – чи не самий конкурентний серед всіх напрямків українського рітейлу. Купити товар можна як в великих універсальних магазинах техніки та електроніки, так і в спеціалізованих мережах, брендових магазинах, не кажучи вже про сотні інтернет-порталів і маркетплейсів. Але захоплені своєю справою бізнесмени, придумавши оригінальний підхід і майстерно залучаючи клієнтів, навіть на такому конкурентному ринку можуть цілком успішно працювати. Доказ тому – мережа острівців гаджетів і аксесуарів Техно Еж, яка за сім років розвинулася в міжнародну компанію з 72-ма торговими точками. Завдяки чому рітейлер зміг активно розвиватися на кризовому ринку, в чому секрет успіху і задоволених клієнтів RAU розповів засновник бренду Олексій Гулий.

– З чого починали бізнес?

– Мені завжди подобалося торгувати і, так чи інакше, з цим я пов’язаний все свідоме життя. Свою першу продаж (як зараз пам’ятаю, це була жуйка Turbo), зробив, коли мені було шість років. З чотирнадцяти працював продавцем в туристичному магазині. На другому курсі інституту в переході метро я відкрив свій перший лоток, а через кілька років їх було п’ять. І ось в 2011 році в харківському ТРЦ Караван я відкрив перший Техно Еж.

– Що таке Техно Еж через сім років по тому?

– Це міжнародна торгова мережа з офісами в Києві, Харкові та Шеньчжені: 72 «магазина-острівця» в кращих торгових центрах України та 4 шоу-руми, які разом генерують понад 2000 продажів в день, департамент оптових продажів та інтернет- магазин Tehnoezh.ua. У нас працюють 300 співробітників, а кількість постійних клієнтів перевищує 100 000. Компанія показує більше 70% зростання щороку протягом останніх чотирьох років.

Острови в блакитному океані

– Чому вирішили розвиватися в «острівному» форматі?

– Спочатку я сам торгував на невеликих площах і звик до цього формату. Торгівля на острівці відрізняється від роботи у великому магазині. Тут значна частина покупок – імпульсивна. Наші «острівці» розташовані в кращих місцях торгових центрів і щодня повз кожного з них проходить до 10 000 потенційних покупців. У магазин же клієнтові потрібно спеціально заходити. Це бізнес з іншим асортиментом і підходом. У нас є гарні шоуруми по 40-80 кв. м, але вони зроблені для того, щоб клієнтам нашого інтернет-магазину було зручно і комфортно отримувати свої замовлення.

Де виручка більше: в інтернет-магазині або в роздробі?

– В першу чергу ми роздрібна мережа, тому – в роздробі. Але інтернет стрімко набирає обертів і цілком можливо, що скоро обжене роздріб.

– Що у вашому розумінні торгівля?

-Довго час я сам працював продавцем і отримував велике задоволення від живого спілкування з клієнтами. А гаджетами займався, тому що добре в них розумів. Завжди захоплювався і стежив за тим, що нового відбувалося в світі техніки. Все почалося з маленького лотка в переході та великої кількості конкурентів. Кожен день мені доводилося вигадувати щось нове, щоб виживати. Тоді я зрозумів: наскільки важливо робити так, щоб клієнт отримав від покупки більше, ніж очікував. Щоб наступного разу він прийшов саме до мене і знав, що тут з ним будуть чесні, та що він точно залишиться задоволений, зробивши покупку.

Я постійно експериментував, кожен день намагався поліпшити свій бізнес і рівень обслуговування клієнтів. Такий підхід давав свої плоди, тож ми почали швидко розширюватися. Багато чого, що я дізнався тоді з особистого досвіду, лягло в основу принципів компанії Техно Еж сьогодні.

– Як управляли і просували бренд на перших порах?

– Інтуїтивно. Знань на той момент не вистачало, досвіду не було, але ми знали, що потрібно пробувати, а там – розберемося. Взагалі не розуміли, як управляти відділами в інших містах. Спочатку було страшно, але пробували і розбиралися. З самого початку мені дуже пощастило з командою. Це давало сміливість і бажання рухатися далі.

Ключовий фактор

– Як будуєте відносини зі співробітниками?

– Техно Еж – велика дружна сім’я. У ній немає байдужих один до одного та до того, що ми робимо, людей. У нас не приживаються нечесні або корисливі люди. Таким людям тут стає некомфортно, і вони самі приймають рішення піти. Часто в HR відділ звертаються з фразою «Не знаю ким, але хочу у вас працювати. Я знаю, що у вас класно!»

У нас веселі «корпоративи». Наприклад, минулого літа ми зібрали в головному офісі 70 співробітників, і ніхто з них не підозрював, що через годину їх відвезуть на кілька днів відпочивати до моря.

Дистанцію начальник-підлеглий ми скоротили максимально. Будь-який співробітник може підійти до когось з топ-менеджерів із пропозицією або зауваженням. Якщо «цілком по суті, та прийнято» це завжди вітається і це завжди премія. Ще у нас впроваджена програма «Обмін досвідом». Наприклад, одеський співробітник може подати заявку на місяць роботи у Львові. А це вже не тільки робочий, а й культурний обмін досвідом.

Також у нас на одному місці ніхто не засиджується. Два-три роки на одній посаді – максимум. Якщо співробітник проявляє себе і показує результат, то ми запропонуємо досить варіантів для його подальшого зростання та розвитку в інших напрямках. У нас багато таких прикладів: кур’єр став керівником відділу закупівлі з десятком підлеглих і регулярними поїздками на виставки в Європу та Китай, або офіс-менеджер, яка заслужила місце заступника виконавчого директора.

Люди – найцінніший ресурс. У нас розроблена відмінна бонусна система. Ми компенсуємо витрати на регулярні заняття спортом, вивчення іноземних мов та культурні розваги, походи в театр, наприклад. Є ціла літературна програма, яку наші співробітники повинні прочитати і скласти іспит. В офісі є масажний кабінет. Є кіт і їжак. Вони-то там і головні.

Щорічно ми відправляємо топових співробітників в подорож. Наприклад, це була Індія, в минулому році Таїланд, в цьому 14 осіб побували на Балі. Подорож: це пізнання нового, а значить розвиток.

Безперервне зростання

– Тоді повернемося до питань про бізнес. Яким чином проблеми сірого імпорту відображаються на вас?

– Не можу сказати, що це нам заважає.

– Наскільки складно управляти мережею в різних країнах? Наприклад, як вирішуються питання логістики?

– У будь-якому бізнесі головне – це люди. Якщо у тебе чудова команда, з якою у тебе розуміння, то це не так вже й складно. З логістикою перший час було важкувато, але якщо хотіти, то можна розібратися у всьому. Ми хотіли, розібралися і зараз готові далі підкорювати світ.

– Доставку з інтернет-магазину довіряєте операторам або є своя служба?

– Є і своя служба, і доставляємо операторами. Але найчастіше ми радимо клієнту отримати своє замовлення в одному з наших шоу-румів. Тому що вони були спроектовані саме для цих цілей. Чекаючи своє замовлення, клієнт там відпочиває. Зручний диван, смачна кава, багато всього цікавого. Також в шоу-румах працюють наші кращі фахівці. Загалом, нам вдалося створити там дійсно затишну і дружню атмосферу.

– Кого вважаєте своїми конкурентами?

– У роздробі ми зайняли своє місце, добре знаємо свого покупця, і, чесно кажучи, мало на кого звертаємо увагу серед конкурентів. Наш формат в якомусь сенсі унікальний. Кого хотілося б відзначити? Цитрус потужні хлопці. Але вони знаходяться в іншій «ваговій категорії».

Головне, що у нас дуже багато ідей, як стає ще краще, як поліпшити наш продукт, і ми сконцентровані на цьому і не сильно дивимося по сторонах.

– А що скажете про мережу ЖЖУК?

– Знаю, що вони дуже швидко розширюються, молодці. Але у нас різняться аудиторія, формат магазинів, асортимент і підхід. В першу чергу, ми робимо упор на сервіс і преміум-аксесуари та гаджети для Apple. Їжачок на нашому логотипі несе саме яблуко.

– Уточніть, цінова політика вашої компанії вище або нижче середньоринкової?

– Позиціюємося в середній ціновій категорії. Справа в тому, що до нас йдуть не за найнижчою ціною, а в першу чергу за нашим сервісом і рівнем обслуговування. Частка постійних клієнтів інтернет-магазину і роздробу становить понад 40%. Це дійсно великий відсоток як для онлайну, так і для роздробу нашого формату.

– Є програма лояльності для постійних клієнтів?

– Так, звичайно. Як я вже говорив, у нас понад сто тисяч постійних клієнтів, і ми постійно щось вигадуємо, що б їх приємно дивувати.

Захопити клієнта

– Раніше ви говорили, що магазини-острівці орієнтуються на імпульсивні покупки. Які прийоми використовуєте, щоб стимулювати потенційних клієнтів?

– Перший крок – це зробити так, щоб він підійшов до відділу. Цього можна домогтися цікавими товарами на вітринах і грамотним мерчендайзингом, цікавою рекламою, музичним оформленням, помітними wow і sale зонами, всілякими акційними пропозиціями… Тут немає нічого нового. Основна робота нашого співробітника починається, коли клієнт вже підійшов до відділу. І його головне завдання – не продати товар дорожче, а зробити так, щоб клієнт став нашим другом і залишився з нами надовго. Щоб в результаті він пішов від нас у відмінному настрої, задоволений покупкою, собою і життям в цілому. Щоб за час, проведений з техно-продавцем біля нашого острівця, він дізнався щось нове, цікаве, отримав круті подарунки і у нього з’явилося бажання розповісти про те, що трапилося, своїм друзям. Імовірність того, що така людина до нас буде повертатися знову і знову, дуже висока. Ось це основне наше завдання.

– Розкажіть докладніше, як підбираєте співробітників, які повинні справлятися з такими завданнями?

– В першу чергу наш співробітник повинен бути життєрадісним. Він повинен бути енергійним, відкритим, налаштованим на розвиток. Любити спілкуватися, не боятися нового та поділяти цінності нашої компанії. Справа в тому, що продавати навчити можна, а навчити щиро радіти, любити життя та заряджати енергією інших людей практично неможливо. Таких людей не легко знайти. На даний момент на посаду продавця ми беремо одного з більш ніж двохсот п’ятдесяти кандидатів.

– Які перспективи кар’єрного росту в компанії? На керівні посади віддаєте перевагу запрошувати професіоналів з боку або ростити своїх?

– Як я вже казав, можливості кар’єрного зростання в компанії практично безмежні. Більшість наших топ-менеджерів – співробітники, які починали з «самого низу» і виросли в справжніх професіоналів та експертів своєї справи. Питання в бажанні розвиватися та пізнавати нове. Взагалі для мене бізнес – це шлях до особистого розвитку. Я розвиваюся як особистість через бізнес і розвиваю всіх, хто в ньому.

Досвід залучення професіоналів і консультантів з боку є, але повторюся, ми намагаємося ростити їх самі.

– Раз ми заговорили про бізнес і особистісне зростання. З яких бізнесменів ви берете приклад?

– Я вчуся у багатьох, і це не тільки бізнесмени. Звичайно ж я вивчав діяльність Стіва Джобса, Ілона Маска, Генрі Форда та інших. Але біографії таких людей, як Махатма Ганді та книги Стівена Хокінга дали не менше. Взагалі я намагаюся більше читати, книги розширюють. Ще надихає спілкування з людьми, які «більше» мене. Коли є можливість зустрітися з кимось новим, я обов’язково це роблю.

– Ну і наостанок, що ви порадите бізнесменам?

– Зрозуміти, що бізнес повинен бути в задоволення. Взагалі, я вважаю, що KPI будь-якого бізнесу – задоволення. Якщо це не так – шукайте в чому причина і обов’язково виправляйте. Значна частина нашого життя проходить на роботі і то, на скільки ми щасливі, залежить від того, на скільки ми реалізуємо свій потенціал на роботі.

Ну і побільше читайте.

Читайте також –

Ігор Хижняк, Comfy: Найголовніший ризик в Україні – це, як і раніше, війна


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  13