Топ-менеджери мережі Akvarel: План – до кінця року збільшити товарообіг на 40%

Топ-менеджери мережі Akvarel: План – до кінця року збільшити товарообіг на 40%

26.11.2024 09:00
  866
Валерія Байда

Як цьогоріч попри велику війну мережа магазинів товарів для творчості в Україні Akvarel вийшла в новий регіон, збільшила товарообіг на 20%, зосередилася на підтримці українських виробників та активно готується до високого сезону розпродажів.

Наразі мережа Akvarel налічує 57 магазинів у 15 містах України загальною площею 23 000 кв. м. Цьогоріч вийшли у новий регіон – відкрили магазини в Івано-Франківську та Дрогобичі, що стало важливим етапом у розвитку мережі. Також оновили та провели ребрендинг у чотирьох магазинах. Проте втратили два магазини у Маріуполі та один у Херсоні, а кілька інших точок зазнали пошкоджень від ракетних атак.

Анжеліка Доренська, комерційна директорка та Ольга Яковлєва, директорка з маркетингу в інтерв’ю RAU розповіли, як товари для творчості та книжки підтримують українців після масованих обстрілів, які мають критерії до вибору локацій, про зміни в сезонності та цільову категорію, яка вирізняє мережу Akvarel серед конкурентів.

На фото: Анжеліка Доренська та Ольга Яковлєва

Про історію компанії, відкриття магазинів та вибір локацій

— Розкажіть історію створення Akvarel.

Ольга: Цього року компанія Akvarel відсвяткувала своє 17-річчя. Ми починали як маленький оптово-роздрібний магазин канцелярії, але з часом захопилися ідеєю створювати простір для творчості й натхнення. 

А 19 березня 2007 року прийняли рішення зробити товари для креативу своїм основним напрямком. Цей вибір визначив нашу місію – надихати людей розкривати свої таланти та відкривати нові горизонти творчості. 

З кожним роком ми прагнемо удосконалювати асортимент, щоб допомагати втілювати найсміливіші ідеї наших покупців.

— Які критерії вибору локацій та чи розглядаєте вихід у стріт-ритейл?

Ольга: Вибір локацій для наших магазинів – це важлива стратегія, яка базується на кількох ключових критеріях. Перший і найголовніший – розташування. Ми прагнемо бути там, де наші покупці бувають регулярно, де мають можливість зустрічатися з нашими товарами кожного тижня. Тому ТРЦ – це наш пріоритет, адже тут ми можемо забезпечити постійний потік відвідувачів, для яких наші товари стають частиною їхнього повсякденного життя. Формат стріт-ритейлу ми розглядаємо, але з обережністю, оскільки вважаємо, що наш формат магазину більше підходить для середовища ТРЦ, де ми створюємо сприятливі умови для шопінгу та креативу.

Другий критерій – це добросусідство. Нам важливо бути поруч із магазинами, які мають схожу цільову аудиторію. Це сімейні, творчі та дитячі магазини, з якими ми можемо доповнювати один одного, створюючи єдину, яскраву атмосферу у торговому центрі. Важливо, що ми поважаємо здорову конкуренцію, яка спонукає нас вдосконалювати свої послуги й ставати кращими для наших клієнтів. Ще одним цікавим аспектом є перспектива сусідства з дитячими розважальними центрами, що відкриває нові можливості для залучення відвідувачів.

Третій критерій – це певне «везіння» та інтуїція. Буває, що певне місце спочатку не здається ідеальним, але після детального аналізу та врахування кількох факторів, ми виявляємо, що воно буде надзвичайно перспективним. Іноді все вирішують саме ті нюанси, які не завжди можна передбачити, але вони обов’язково спрацьовують у майбутньому.

Про асортимент, попит та цільову аудиторію

— Скільки SKU представлено в магазинах? Асортимент магазинів однаковий чи відрізняється, зважаючи на уподобання клієнтів?

Анжеліка: Наразі представлено понад 120 000 SKU. Проте асортимент у кожному магазині адаптується відповідно до місцевих особливостей, уподобань клієнтів та потреб конкретної локації. Ми використовуємо кілька асортиментних матриць, що залежать від формату магазину, його площі та регіону, де він розташований. Цей підхід допомагає нам бути гнучкими та динамічними, щоб задовольняти потреби кожного клієнта, незалежно від міста чи району, де він знаходиться. Ми постійно стежимо за трендами та намагаємось створювати асортимент, який максимально відповідає смакам та вимогам наших покупців.

— Яка ваша цільова категорія?

Анжеліка: Що стосується попиту в різних містах, то нашими лідерами незмінно залишаються художні товари, а також товари для хобі та творчості. Ми досягли професійного рівня в цій ніші та постійно працюємо над її розвитком і розширенням асортименту. Кажучи мовою категорійного менеджменту, саме ці товари ми розглядаємо як цільову категорію, з якою прагнемо працювати на максимальному рівні.

— А цільова аудиторія залежно від локацій різна?

Анжеліка: Цільова аудиторія дійсно відрізняється залежно від локації. У деяких магазинах ми помічаємо великий попит на канцелярію, в інших – на товари для творчості, а в деяких – на дитячі ігри та товари. Це може бути зумовлено різними факторами: попитом в регіоні, кількістю конкурентів та іншими локальними особливостями. Однак ми прагнемо розвивати всі напрямки і залишатися цікавими для наших клієнтів у кожній категорії. Наша мета – забезпечити широкий асортимент, професійну консультацію та комфортне обслуговування.

— У повномасштабну війну тренд на все українське посилився. Ви теж зробили акцент на made in Ukraine?

Анжеліка: З початком війни ми зосередилися на підтримці українських виробників, і наразі наш асортимент включає як українські, так і міжнародні бренди. Ми працюємо з українськими брендами, які вражають інноваційністю та високою якістю, а також з міжнародними марками, що забезпечують широкий вибір товарів для різних категорій покупців. У довгостроковій перспективі ми плануємо залучити ще більше брендів для розширення асортименту.

Про поведінку покупців, сезонність, товарообіг та покупців

— Бачите якісь закономірності між масованими обстрілами та попитом? Дехто з ритейлерів каже, що після обстрілів попит на дитячі іграшки в рази збільшується.

Анжеліка: Так, ми повністю погоджуємося з цією сумною статистикою. Ми також помітили певні закономірності у поведінці покупців, особливо після обстрілів. Відразу після таких подій зростає попит не тільки на дитячі іграшки, а й на книжки та настільні ігри. Це, ймовірно, пов’язано з бажанням батьків відволікти дітей і забезпечити їм емоційну підтримку в складні моменти. Люди намагаються створити для своїх близьких, особливо для дітей, атмосферу безпеки та стабільності, навіть коли навколишня ситуація дуже напружена. Ми своєю чергою прагнемо забезпечити максимально широкий вибір товарів, які можуть допомогти сім’ям в ці непрості часи, надаючи можливість не лише розважити, але й підтримати морально.

— Якщо порівняти 2023 рік та 2024, чи є якісь відмінності у сезонності?

Анжеліка: Цього року ми спостерігаємо більш виражену сезонність під час шкільного періоду, чого не було минулого року. Це, ймовірно, пов’язано з переходом на офлайн-навчання після онлайн-формату, що значно вплинуло на активність покупців. Батьки знову активно закуповуються для шкіл, а це своєю чергою дає нам змогу чіткіше відстежувати пік попиту.

Щодо святкової сезонності, то ми вже не перший рік помічаємо зміщення активності навколо Дня Святого Миколая, особливо на заході країни. Цього року це стане більш очевидним по всій Україні, адже зміщення календаря свят дійсно має значення для ритейлерів і покупців.

— На скільки відсотків збільшився товарообіг в мережі, якщо порівняти I півріччя 2023 року та 2024?

Анжеліка: За I півріччя 2024 року ми зафіксували зростання товарообігу на близько 20% у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року, враховуючи також нові магазини, що були відкритті. Це дуже позитивна динаміка, і ми не зупиняємося на досягнутому. Наша команда працює над оптимізацією процесів, розширенням асортименту та покращенням обслуговування, що дає нам підстави сподіватися на ще більший приріст. Ставимо амбітні цілі і сподіваємося вийти на рівень +40% до кінця року, що стане значним досягненням для нашої компанії в умовах сучасних викликів. 

— В яких регіонах спостерігаєте зростання популярності мережі?

Ольга: У нас дуже цікава статистика по містах! У рідному Дніпрі наші клієнти – майже кожен мешканець міста, тому значного приросту тут уже не спостерігаємо. Водночас у західному регіоні та Києві ми спостерігаємо значне зростання популярності нашої мережі. Особливо приємно бачити, як нові клієнти відкривають для себе Akvarel та починають обирати нас для своїх покупок. Це означає, що наші зусилля та якість обслуговування відповідають потребам клієнтів у різних куточках України. Ми вдячні кожному, хто підтримує нас та повертається знову, і це додає нам мотивації розвиватися далі, пропонуючи ще більше можливостей для творчості й натхнення.

Про старт сезону розпродажів та плани

— Як мережа готується до сезону розпродажів, який стартує з Чорної п’ятниці в офлайн магазинах. Чи будуть якісь рішення на сайті, наприклад, віджети?

Ольга: На Чорну п’ятницю підготували великі знижки на широкий асортимент наших товарів, щоб кожен зміг знайти щось особливе за привабливою ціною. До Святого Миколая ми готуємо ексклюзивні добірки подарунків та анонсуємо продаж адвент-календарів — щоб створити атмосферу свята з самого початку грудня.

На Різдво та Новий рік будуть неймовірні пропозиції, знижки на подарунки та товари для творчого дозвілля. Адже ми знаємо, що саме творчість робить свята ще яскравішими. 

Зараз ми бачимо, як покупці активно готуються до свят, обирають подарунки та творчі набори для улюблених захоплень. І це лише початок! На сайті ми готуємо нові добірки товарів та віджети, щоб шопінг став ще зручнішим і цікавішим. У листопаді запустили безкоштовну доставку при купівлі від 1500 гривень в інтернет-магазині, а також запровадили Національний кешбек, щоб зробити покупки ще вигіднішими.

Ми активно плануємо нові колаборації, проведення майстер-класів та участь у різдвяних ярмарках. А наші щомісячні розіграші в соцмережах набирають обертів і стають все більш популярними.

— Чи всі цілі, які ставили, вдалося досягти в 2024 році та розкажіть про довгострокові плани.

Ольга: У 2024 році ми досягли значних результатів – багато наших цілей були реалізовані на 75-90%, а деякі плани ми навіть перевиконали. Але попереду ще багато важливих завдань на 2025 рік: посилення команди, навчання, підтримка, залученість персоналу, бо саме люди – це наш головний капітал. Також ми працюємо над оптимізацією процесів і підвищенням ефективності у всіх аспектах нашої діяльності.

Що стосується наших благодійних ініціатив, ми, як і раніше, активно підтримуємо Збройні Сили України, беручи участь у благодійних аукціонах, марафонах та організовуючи майстер-класи для збору коштів. Ми продовжуємо допомагати нашим Захисникам, і віримо, що завдяки їхній мужності та рішучості Україна обов’язково переможе. Це також відображається в наших довгострокових планах: ми будуємо стратегію не тільки на поточний рік, а й на мирне майбутнє, де ми зможемо зміцнити і розвивати наш бізнес в умовах стабільності та процвітання.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку