Ім’я на століття: 5 жінок, які створили легендарні бренди

Ім’я на століття: 5 жінок, які створили легендарні бренди

08.03.2018 09:00
  1276
rau

У різні епохи в різних куточках світу народилися жінки, які все життя присвятили улюбленій справі, увічнивши своє ім’я і створивши бренди вартістю в мільярди доларів.

Business.ua зібрав ці непрості історії: результати їхньої праці вражають, принципи змушують поважати, а секрети успіху актуальні і зараз.

Ніколь Кліко (Veuve Clicqout)

“Може бути лише одна якість — найвища!”

Ніколь Барб Понсарден народилася 1777 р. у Реймсі в сім’ї текстильного промисловця. Коли їй виповнився 21 рік, батько видав її заміж за Франсуа Кліко, сина свого колеги, який крім текстильної фабрики володів невеликим винним бізнесом. Після раптової смерті чоловіка Ніколь, яка на той час виховувала 3-річну доньку Клементину, оголосила себе одноосібною власницею компанії Veuve Clicquot-Ponsardin.

У ті часи успішна жінка, що займалася виробництвом “диявольського вина”, була нечуваним дивом. Цілими днями вдова Кліко вивчала і контролювала виробничий цикл шампанського — від складу ґрунту й боротьби зі шкідниками до переробки, режимів зберігання і розливу у пляшки. Найбільшою проблемою, на яку нарікали споживачі шампанського, був осад, що залишався у пляшці у зв’язку з особливостями виробництва. Саме мадам Кліко винайшла технологію “ремюажу”, яку 10 років зберігала в таємниці від конкурентів, завойовуючи світ бездоганно прозорим ігристим напоєм. Свою фантазію доклала вона і до створення фірмової помаранчевої етикетки з якорем, що відрізняє шампанське Veuve Clicquot від усіх інших.

Декілька років тому одну з пляшок 200-річної витримки продали на аукціоні за $43 тис. У 1972 р. благодійний фонд компанії заснував щорічну премію для успішних жінок, що проявили “характер мадам Кліко” — інноваційне мислення, сильну волю і невичерпну енергію.

Вік бренду: 214 років. Кількість країн, в яких представлений бізнес: 180. Вартість бренду: $ 4 млрд. Річний продаж: $ 1,6 млрд.

Коко Шанель (Chanel)

“Я не займаюся модою. Я сама – мода “

Дитинство та юність Габріель Бонер Шанель не були безхмарними. Її мати померла, коли дівчинці було 12 років, а батько залишив її разом із сестрами у притулку. Дівчина продавала білизну і співала у кабаре, доки не усвідомила своє покликання — змінювати моду. Користуючись підтримкою кількох заможних прихильників, вона почала створювати жіночі капелюшки, а згодом — шити сукні, сумки і одягати паризьку еліту. Загартована, витривала, позбавлена справжньої любові й близькості, Шанель хотіла назавжди забути про злидні і була націлена лише на перемогу. Вона перемогла корсети, пишні спідниці і обтяжливі зачіски своїми практичними та зручними формами, звела на п’єдестал новий образ сучасної жінки, в якій поєднуються простота, елегантність і розкіш. Візитівками модельєра є маленька чорна сукня, сумочка на ланцюжку, парфуми Chanel #5, твідовий костюм, двокольорові черевики, нитка перлів та коротка жіноча стрижка. Коко Шанель працювала дизайнером до кінця життя: свою останню колекцію вона представила у 88 років.

Вік бренду: 108 років. Кількість країн, в яких представлений бізнес: 150. Вартість бренду: $ 7,3 млрд. Річний продаж: $ 5 млрд.

Есте Лаудер (Estee Lauder)

“Кожен може і повинен налаштуватися на успіх. Це найдієвіший спосіб досягти мети “

Джозефіна Естер Ментцер народилась у 1908 р. у сім’ї єврейсько-угорських емігрантів в Нью- Йоркському районі Квінс. Соромлячись родини, в майбутньому вона багато вигадувала про своє аристократичне походження. Дівчинка пишалась своєю красунею-мамою, яка, виховуючи десятьох дітей, чудово виглядала і вдруге вийшла заміж за чоловіка, молодшого за неї на 10 років. З трьох років дівчинка робила лялькам макіяж і мазала сестричок маминим кремом. А коли в їхньому домі на певний час оселився дядечко-хімік, що займався розробкою косметичних засобів, Есте не відходила від нього ні на крок. Саме він відкрив їй секрет вічної молодості “очищення, живлення, відновлення”, а також секрет маркетингу: “Продаючи крем, ти продаєш мрію про юність”. З того часу Есте частенько варила креми на кухонній плитці, а іноді навіть продавала їх подругам.

Після одруження з бізнесменом Джо Лаудером Есте вирішила серйозно зайнятися справою. Вона заходила у салони краси і пропонувала клієнтам безкоштовно зробити макіяж і нанести свої креми. Вже за рік половина жінок Нью-Йорку стояли у черзі до Есте Лаудер, яка першою почала продавати косметику у торгових центрах.

Її фірмовими прийомами стали безкоштовне тестування і зразки товарів, особистий контакт з клієнтами і сміливі рекламні трюки. Так, щоб привернути увагу паризької публіки до своїх парфумів, вона вийшла на середину торгового центру “Галері Лафайет” і розбила пляшечку об підлогу, підкоривши усіх чудовим ароматом. Есте Лаудер ніколи не сумнівалась, що, спробувавши її косметику, клієнти знов прийдуть до неї: виготовлені з натуральних компонентів, її засоби мали найвищу якість.

Вік бренду: 88 років. Кількість країн, в яких представлений бізнес: 150. Вартість бренду: $ 2,6 млрд. Річний продаж: $ 11 млрд.

Рут Хендлер (Mattel, Barbie)

“Не чіпляйся за втрачене, якою б значною не була втрата”

Рут Москович була десятою дитиною в родині бідного польського коваля, що разом із жінкою втік до Америки з Російської імперії. Дівчинка заробляла з 10 років і прагнула до самостійності, а її сім’я хотіла вдало видати доньку заміж. За іронією долі, у ролі домогосподарки мріяв її бачити і чоловік, Елліот Хендлер. Незважаючи на те що ім’я компанії Мattel, зареєстрованої 1944 р., походить від імен чоловіка та друга сім’ї Харольда Метсона, саме Рут належала ідея виробництва лялькових меблів, яка згодом перетворилась на великий сімейний бізнес.

Завдяки доньці Барбарі та її звичці грати з вирізками з модних журналів, Рут змогла реалізувати ще одну сміливу ідею — випустити ляльку, що мала вигляд красивої та успішної жінки. Незважаючи на супротив чоловіка, вона дала дизайнерам компанії завдання створити першу Барбі, яку представили публіці в 1959 р. Протягом наступних десятиліть Барбі та її друг Кен принесли Хендлерам мільярди доларів прибутку, забезпечуючи і зараз третину продажів Mattel. Рут Хендлер стала віце-президентом Асоціації виробників іграшок, а згодом членом ради директорів Федеральної резервної системи США і членом Консультативної ради президента з питань бізнесу.

Переживши рак молочної залози та фінансовий крах, Рут Хендлер змогла знову піднятися на ноги і заснувала компанію Ruthon, яка виготовляла протези грудей. До самої смерті у 2002 р. вона очолювала компанію та фінансувала численні проекти з профілактики та лікування раку.

Вік бренду: 73 роки. Кількість країн, в яких представлений бізнес: 43. Вартість бренду: $ 8 млрд. Річний продаж: $ 5 млрд.

Мері Кей Еш (Mary Kаy)

“Найталановитіші не завжди перевершують інших. Вершин досягають ті, хто доводить справу до кінця”

Ім’я Мері Кей Еш асоціюється з рожевими кадилаками, жіночою красою та шаленим успіхом. Мері народилася 1918 р. у Техасі, і до заснування власної компанії 25 років працювала у сфері прямих продажів, накопичивши чималий досвід. Можливо, вона б задовольнилася роллю найманого менеджера в “чоловічому світі бізнесу”, якби не обурилась через дискримінацію жінок. Ставши вкотре свідком несправедливого підвищення колег чоловічої статі, які до того ж отримували вдвічі більшу платню, вона зібрала свої заощадження в розмірі $5 тис. і вклала їх у виробництво лосьйонів для обличчя.

Не вірячи у забобони та незважаючи на скорботу за раптово померлим від інфаркту чоловіком, свій перший офіс площею 150 кв.м Мері відкрила у п’ятницю, 13 вересня 1963 р. Вже за шість років Mary Kаy побудувала власний завод, а за 20 років увійшла до списку 100 кращих роботодавців США.

Наразі кількість персональних консультантів з краси налічує майже 4 млн осіб, а за обсягом продажів компанія посідає 5-е місце у світовому рейтингу компаній з прямих продажів. За два роки до своєї смерті, у 2000 р., Мері Кей Еш отримала звання “Найвпливовішої ділової жінки XX століття” від Lifetime Television. До кінця життя вона активно займалась програмами протидії насильству над жінками та охорони навколишнього середовища.

Вік бренду: 55 років. Кількість країн, в яких представлений бізнес: 36. Вартість бренду: $ 5 млрд. Річний продаж: $ 3,5 млрд.

Читайте також –

Прекрасне тріо: жінки з рітейлу, що увійшли в топ-100 найуспішніших в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку