Eurospar по-казахськи: як виглядає перший магазин SPAR в Казахстані (фотоогляд)

Eurospar по-казахськи: як виглядає перший магазин SPAR в Казахстані (фотоогляд)

25.03.2023 09:00
  1801
Микола Маранчак

Перший магазин мережі SPAR у Казахстані площею 2400 кв. м відкрився в Алмати в ТРЦ Silk Way City. Казахстан став 49-ю країною, в якій представлений міжнародний рітейлер. В чому унікальність магазину, розробленого для Сходу в кінці минулого року, та як він виглядає.

Новий магазин голландського рітейлера відкрився на місці супермаркету Small, власники якого отримали франшизу SPAR. Преміальний ТРЦ Silk Way City розташований у центрі Алмати на вул. Толе бі, 71, наступного року торгово-розважальному центру виповниться 20 років.

Одна з головних особливостей франшизи SPAR – виточена роками технологія виробництва готової їжі – від простих супів до складних делікатесів. Багато страв готуються безпосередньо у самому магазині. Також у SPAR традиційно розміщується зона з кафе Foodpoint – “фабрика їжі” магазину. Тут готують бургери, піцу та інший фаст-фуд, розливають прохолодні та гарячі напої. Покупці можуть самостійно приготувати каву, оплативши її на касі самообслуговування.

У магазині також представлена велика викладка заготовок для самостійного приготування різних страв – нашаткована морква, відварена картопля, нарізаний буряк і багато іншого. Інформаційні матеріали у відділі розповідають, що та як можна приготувати із запропонованих інгредієнтів. Це одна з “фішок” мережі – у деяких магазинах Spar можна переглянути спеціальні кулінарні книги рецептів з рекомендаціями щодо використання тих чи інших продуктів, представлених на полицях торгової мережі.

Кожен відділ магазину має свою своєрідну візуальну складову. Наприклад, зона продажу м’яса виділена червоним кольором і відразу приковує до себе увагу завдяки оригінально оформленій стелі, що є міксом червоних і білих смужок, між якими встановлені світильники.

Оригінальні світлові рішення – характерна особливість магазину. Наприклад, у тій зоні м’ясного відділу, де співробітникам потрібно без візуальних спотворень бачити продукцію, забезпечено рівномірне освітлення. Для підсвічування викладки, в свою чергу, використовуються спеціальні «м’ясні» спектри, які забезпечують кращий візуальний вигляд продукції покупцем.

У м’ясному відділі представлений багатий вибір супутніх товарів – спецій, вугілля для барбекю тощо. Тут встановлені як відкриті вітрини, з яких покупець може сам покласти собі продукти в кошик, так і закриті, які вимагають роботи продавця, коли, наприклад, потрібно нарізати продукцію.

Особливості регулювання викладення алкоголю в Казахстані суттєво обмежують можливості застосування крос-мерчандайзингу. Наприклад, поруч із міцним алкоголем не можна ставити соки, використовувати цінники зі знижками тощо. На відміну від інших відділів, де використовують загальне освітлення, в алкогольному відділі використовують «тепле» світло. Франшиза SPAR не має жодних жорстких вимог щодо колірної температури, і компанії-оператори обирають різні варіанти для своїх торгових залів.

У прикасовій зоні знаходиться інформаційний центр та зона з візками. Сучасні експрес-каси самообслуговування дозволяють купляти продукти без черг. Поруч завжди чергують консультанти, які підказують, як зробити зважування товару (якщо він ваговий) та його оплату. Одна з головних магістралей супермаркету розпочинається біля входу до магазину. Тут покупця відразу зустрічає зона з акційним товаром. 

Категорія фреш – одна із візитних карток супермаркету. Фрукти та овачі розфасовані на чотирьохрівневих стелажах. До них примикає відкрита горизонтальна вітрина з охолодженими свіжовичавленими соками.

У супермаркеті представлений широкий асортимент сухофруктів, горіхів та різних снеків, під які виділено цілий відділ. Тема здорового харчування простежується тут наскрізною ниткою. Невеликі пластикові табуретки-підставки дозволяють покупцям або продавцям невисокого зросту легко дістатися верхньї полиці.

В дизайні кафе переважають оранжеві відтінки. Безпосередньо у відділі відбувається приготування їжі. Щоб запах їжі не поширювався по всьому торговому залу, у відділі встановлені повітровідведення зі спеціальними потужними та безшумними компресорами.

Національна казахська їжа традиційно користується великою популярністю у алматинців, тому для неї в супермаркеті виділено спеціальний відділ, в якому представлені лагман, різні донери, плов, хичини, чебуреки та багато іншого. Продається як готова їжа, так і напівфабрикати, з яких можна готувати вдома.

Особлива увага в асортименті національної їжі приділяється баурсакам. Вважається, що баурсаки – це, незважаючи на простоту, досить складний продукт, секрети приготування якого передаються з покоління в покоління. Однак у SPAR кожен охочий може спостерігати за їх приготуванням.

Присутній у SPAR і класичний хлібобулочний відділ із власною пекарнею. Свіжий хліб виробляють тричі на день до певного часу: з 8 до 10 годин, потім з 12 до 14 і з 16 до 18.

Торти представлені в охолодженій вітрині, з якої покупець може самостійно забрати товар. На стінах розміщені постери, завдяки яким покупець здалеку може побачити, що продається у цьому відділі.

У зоні кафе можна помити руки, підігріти їжу в мікрохвильовій печі, зарядити телефон. Тут також працює Wi-Fi. Спеціальний термінал дозволяє самостійно сплатити за продукцію кафе. Однак меблі тут не розраховані для довгих посиденьок. Візуально ця зона виділена світильниками, з’єднаними у формі стільника.

Довідка. SPAR – одна з найбільших у світі мереж супермаркетів та гіпермаркетів, що складається з понад 13 000 магазинів, які діють у 50 країнах світу. В Україні мережа розвивається за системою франчайзингу та пропонує чотири торгових формати: SPAR Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв.м), SPAR (супермаркети 200-800 кв. м), Eurospar (супермаркети 800-3000 кв.м), Interspar (гіпермаркети більше 3000 кв. м). Ключові цінності SPAR для покупців – це широкий асортимент якісних і свіжих товарів, європейські стандарти обслуговування, індивідуальний підхід до кожного клієнта, комфорт і затишок в кожному магазині. 

Стаття підготовлена компанією NLT Trade KZ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку