Від продавця сиру до чизмонгера — поради експерта
В спільноті ProCheese анонсували спільну освітню програму від ProCheese Академії та німецького виробника сирів з пліснявою Bergader, яка була створена для підтримки українських сирних професіоналів. Після завершення навчання ви дізнаєтеся більше про професію чизмонгера та перспективи розвитку для сирних експертів в Україні та закордоном.
Справжні сиромани, сиролюби, професіонали та знавці своєї справи давно вийшли за межі механізму “купи-продай-зароби”. Експерти сирної справи натомість:
- опікуються повним циклом життя сиру;
- володіють основами організації такого сирного простору, що заохочує клієнтів повертатися;
- знають, як доглядати за різними видами сирів так, щоб мінімізувати списання.
Тож чи можливо за допомогою трьох вебінарів зробити сирну категорію більш прибутковою та дізнатися про перспективи розвитку експертів сирної справи в Україні та світі? Пропонуємо дослідити це питання крок за кроком разом з Наталією Кагадій, директоркою департаменту ProCheese Ardis Group.
Як змінився споживач під час війни?
Перш ніж перейти до питання, як стати сирним експертом, варто подивитися на іншу сторону медалі — споживачів сиру. Адже саме вони приймають остаточне рішення, чи варті чизмонгер, сирний сомельє чи магазин локальних сирів того, щоб повернутися до вас ще не раз.
Сервіс — це те, на що завжди звертає увагу український споживач, незалежно від зовнішніх обставин та особистої фінансової ситуації. Ба більше, повномасштабне вторгнення, вимушений виїзд за кордон та зниження рівня доходів вивели ставлення до сервісу на ще вищий рівень. Якість сервісу стала основним фактором прийняття рішень, адже:
- Споживачі мали змогу відчути на собі сервіс в інших країнах: десь кращий, десь гірший. Люди мають з чим порівняти, тому або прийдуть до вас за більш якісним обслуговуванням, порівняно з іншими. Або очікуватимуть від вас підвищення рівня якості. Оцініть, який з цих варіантів про вас, і дійте на випередження за допомогою нашого курсу.
- Обмеження купівельної спроможності не означає, що споживач перестав купувати. А свідчить про те, що став обирати більш зважено та раціонально. І сервіс, комфорт, small talk чи консультація під час покупки грають вирішальну роль у виборі саме вашого сиру серед усіх пропозицій на ринку.
Це стосується не лише сирного бізнесу, за таким принципом українці обирають супермаркети — “комфортніше” замість “ближче до дому”; кав’ярні — “затишне місце” замість “популярна мережа”; магазини одягу — не “масмаркет”, а “індивідуальне пошиття”. Споживачі обирають тих, хто робить для них більше, виходить за рамки звичного поняття про “клієнтський сервіс”.
Чим вразити українського споживача?
Так, наші споживачі вибагливі до рівня послуг, і залишаються зазвичай з тими бізнесами, що здані подарувати WOW-ефект. Чотири поради, щоб побудувати довіру, показати експертність та закохати в себе людину:
- Проводьте грамотну консультацію. Експертну, але без захоплення професійною термінологією. Клієнт має вас зрозуміти, а не похвалити за начитаність.
- Виправдовуйте очікування. Будьте готові до всього: і розповісти про склад, сировину сиру та країну походження, і дати консультацію щодо правильного зберігання продукту, особливо під час вимкнення електроенергії.
- Допомагайте зробити вибір. Покажіть, що ви зацікавлені перш за все в тому, щоб покупцеві було смачно, щоб він отримав задоволення, а вже потім — думаєте про прибуток.
- Подбайте про сирний простір. Естетична викладка продукту — вже 60% успіху, адже більшість покупок здійснюється емоційно.
Більше інформації, порад та рекомендацій дають експерти Оксана Чернова та Петер Трумпфгеллер на курсі. Детальна програма онлайн-вебінарів тут.
Який підхід обрати рітейлерам у нових умовах?
Ми говорили про сервіс як про якість наданих послуг покупцю. Однак це лиш вершина айсберга, кінцева точка. Насправді ж добре налагодити сервіс означає:
- Налаштувати ефективну роботу в магазинах. В сучасних реаліях це не тільки про логістику, поставки, персонал, бухгалтерію, а ще й про облаштування безпечного укриття та забезпечення безперебійної роботи магазину, незалежно від графіків відключення електроенергії. Знайомо, чи не так?
- Проаналізувати вітрину. Переглянути викладку, прослідкувати за правильними умовами зберігання сиру та зробити все можливе, що допоможе зменшити кількість списань. Зараз вони особливо болючі для бізнесу.
- Навчити продавців мистецтву продажів та грамотного консультування. Для успішного сирного простору недостатньо найняти продавця-касира. Людина, що продає сир, має знати країну його походження, вид молока, з якого він зроблений, та вміти порадити смачні поєднання до нього – має бути справжнім чизмонгером.
Всім цим процесам можливо і варто навчитися, щоб вивести свій бізнес, якість продукції та сервіс на новий рівень.
Курс від ProCheese та Bergader: чому і для кого створений?
Тож згідно з потребою ринку, спільно з німецьким виробником сиру Bergader ми в ProCheese Академії розробили безкоштовний проект підтримки українських продавців сиру. І не тільки, адже курс буде корисний усім, хто займається сирною справою в Україні:
- Чизмонгерам – щоб закохувати у сир, а вже потім продавати.
- Сирним сомельє – щоб ще більше дізнатися про презентацію клієнту сиру з блакитною пліснявою.
- Менеджерам сирних відділів – щоб організувати такий сирний простір, з якого не захочеться йти.
- Власникам чи директорам сирних крамничок – щоб дізнатися про перспективи та можливості для українського сирного підприємництва.
Своїми знаннями ділитимуться:
Оксана Чернова – суддя міжнародного конкурсу World Cheese Awards від України, тренерка в ProCheese Academy, дослідниця сирної культури з 10+ років досвіду.
Петер Трумпфгеллер – керівний директор компанії Бергадер, керівник відділу якості, відповідальний за інновації та R&D (дослідження та розробки).
Тривалість, сертифікат та реєстрація
Курс триватиме з 21 лютого по 7 березня. Програма складається з трьох вебінарів:
- Кар’єра сирного професіонала в Україні.
- Робота з сирами з блакитною пліснявою.
- Ефективна робота з сирним простором.
Всі лекції проходитимуть онлайн з можливістю перегляду матеріалу в записі. Ви зможете навчатися у зручний для вас час, однак радимо знайти можливість приєднатися до лекції онлайн, щоб відчути динаміку, атмосферу та мати можливість поставити питання експертам напряму.
Після успішного проходження курсу ви отримаєте сертифікат, що підтверджує ваші уміння:
- Працювати з сирами з блакитною пліснявою – правильно за ними доглядати та презентувати клієнтам;
- Ефективно працювати з сирним простором – уникнути поширених помилок та вирізнитися з-поміж конкурентів.
- Зробити перший крок на шляху до професії чизмонгера. До речі, досить популярної та перспективної за кордоном.
Заповнюйте форму реєстрації на курс. Дайте Forbes шанс написати про вашу історію успіху!