Як торговельні, аптечні та мережі послуг змагаються за статус №1, і чому обирають головну бізнес-премію країни «Вибір року» для підтвердження першості
Найгарячіші ринкові виклики під силу брендам, компаніям і торговельним мережам №1 в Україні. Саме їм дістається гігантська частка уваги та лояльності споживачів.
Лідери в своїй категорії мають на 50% більше шансів бути впізнаваними, за даними дослідження Nielsen, а також на 20% вищий рівень довіри, за даними Millward Brown. Окрім цього, першість впливає на сприйняття споживачем. У випадку ритейл-мереж, компаній і торгових марок, які надійно підтвердили першість на ринку, йдеться про позитивніше сприйняття на 30%.
У пошуку чіткого підтвердження позиції на ринку, торговельні та аптечні мережі, а також мережі послуг змагаються за статус №1 у своїй категорії в межах головної бізнес-премії країни «Вибір року».
І на кону справді потужне посилення – як у очах постачальників і партнерів, так і в каналах комунікації зі споживачами. Так, впізнаваність біля полиці товарів зі списку забезпечується авторитетною нагородою – медаллю «Вибір року», що є атрибутом товарів і компаній №1. 90,1% опитаних в Україні впізнають (знають) медаль «Вибір року», а у Києві таких – 93,7%, за даними міжнародної маркетингової агенції Ipsos.
Конкуренція за першість у номінаціях «Вибір року» була жвавою у 2023. А учасників маркетингового дослідження споживчих уподобань – вдосталь, щоб говорити про динамічне суперництво за увагу і довіру клієнтів серед мереж, торгових марок і компаній. Так, перелік першості формується на основі маркетингового дослідження споживчих уподобань. Також враховується опитування експертів, медійного журі і фахівців у сфері маркетингу та реклами. Найбільший вплив на оцінку претендентів на лідерство у кожній із номінацій мають споживачі. А другого або третього місця не існує.
Оргкомітет визначає та публікує список товарів, компаній і виробників №1 в окремих категоріях щороку. Тож прийом заявок на участь у «Вибір року» в Україні відкритий. Щоб потрапити до числа номінантів у своїй товарній категорії, достатньо заповнити анкету на сайті організаторів бізнес-премії.
Нагорода «Вибір року» допомагає:
- виділитися торговим маркам на полиці. Медаль «Вибір року» є яскравим та помітним атрибутом, який виділяє товар серед конкурентів. Це може допомогти бренду збільшити продажі та покращити позицію на ринку;
- обрати споживачеві. Медаль «Вибір року» є сигналом для споживача про те, що товар є якісним та відповідає вимогам часу. Це може допомогти споживачеві зробити правильний вибір та залишитися задоволеним покупкою;
- покращити позиціонування торговельних, аптечних і мереж послуг і донести лаконічний та зрозумілий меседж за лічені секунди: нагорода «Вибір року» підтверджує лідерство бренду в своїй категорії. Це може допомогти бренду зміцнити свою позицію на ринку та залучити нових клієнтів;
- посилює зростання: торгові марки-лідери мають перевагу перед конкурентами в доступі до ресурсів, каналів дистрибуції та споживачів.
Актуальність цих задач попри війну аргументовано засвідчують власники бізнесів, фахівці з маркетингу і PR міжнародних корпорацій, національних компаній і торговельних мереж.
«Ми прогнозували, що із впливом повномасштабної війни, споживачі будуть тяжіти до базових продуктів та у широкому асортименті не буде необхідності. Що конкуренція стане нижчою, оскільки малі компанії не зможуть оговтатись від великого падіння ринку та фінансових втрат. Також ми бачили переформатування роздрібного ринку. Зрештою, у нас був сумнів у тому, що серйозна маркетингова активність буде необхідною. Все сталось із точністю до навпаки. Покупець залишився таким же перебірливим. І він не тільки шукав свої улюблені продукти, але і чекав широкого асортименту у всіх категоріях. Конкуренція не просто не зменшилася, а збільшилася. З’явилось багато нових брендів, а вже добре відомі активно працювали та розвивались», – пояснює Юрій Голянич, генеральний менеджер напрямів Household, Recycling and International Business корпорації «Біосфера» (Фрекен БОК – переможець у номінації «Кухонні товари року»).
Про інші виклики на ринку розповідає Тетяна Паценко, директор з маркетингу мережі аптек АНЦ (переможець у номінації «Мережа аптек року»): «Фармацевтичний ритейл – не найпростіший тип ринку. Тут складно диференціюватись. Для нас точкою диференціації є асортимент, ціна, сервіс та інновації. Першість за версією бізнес-премії «Вибір року» є підтвердженням високої якості наших послуг. У нашій галузі конкуренція – надзвичайно висока, тому отримання цього визнання від споживачів і експертів говорить про те, що ми відповідаємо їхнім потребам та очікуванням, надаючи найкращі рішення для збереження здоров’я клієнтів. Премія дозволяє нам не лише підтвердити наше лідерство, а й підкреслити наші досягнення та спрямованість на постійне покращення послуг та інновації для наших клієнтів».
Команда АНЦ переконана, що розвиток бренду №1 на ринку неможливий без інновацій, швидкої адаптації до змін на ринку та гнучкості у роботі. Успішність такого підходу можна підтвердити даними. Так, станом на жовтень 2023 частка ринку АНЦ становить 15,77%. Приріст сайту склав 1, 15 млн – 2, 43 млн, а охоплення у медіа – більше 60 млн. Важливу роль у розвитку кращої мережі року відіграли й інноваційні рішення. Зокрема, створення та запуск у роботу лікоматів «АНЦ». Лікомати АНЦ – це перша в Україні автоматизована система видачі та оплати онлайн-замовлень, що є частиною загальної технологічної системи аптек. Як поштомат, тільки в аптеці. Лікомати АНЦ вже працюють більше ніж в 100 аптеках по всій Україні. В планах на 2024 рік забезпечити цю послугу в усіх містах України, а саме аптеках із найщільнішою кількістю відвідувачів.
Націленість на інновації та їх важливість для утримання лідерських позицій на ринку демонструє і Епіцентр, переможець у номінації «Національна торговельна мережа». Втім не вперше. Багато років поспіль група компаній Епіцентр залишається лідером і посилює новаторську складову бізнесу.
«В поточному році група компаній Епіцентр взяла курс на декарбонізацію та енергоощадність. Ми перший український ритейлер, що впроваджує масштабний проєкт зі встановлення сонячних електростанцій на дахах власних ТЦ. Вже встановлено 10 000 сонячних панелей на п’яти торгових центрах, згенеровано 3,3 млн кВт/годин сонячної енергії і зекономлено 26% електроенергії. Крім цього, Епіцентр планує інвестувати в створення вуглецево-нейтральних агроекопарків, реконструкцію елеваторів, будівництво виробництв, розширення парку сільгосптехніки та посилення логістичних потужностей. А в процесі будівництва наших майбутніх ТРЦ в Бучі, Чабанах, Києві Епіцентр націлений на перетворення ТРЦ в унікальні шопінг-ком’юніті. Це абсолютно нові території вражень, куди мають повертатись наші покупці щоразу, коли захочуть відпочити та здійснити нові покупки», – підкреслює Петро Михайлишин, генеральний директор ТОВ «Епіцентр К».
Важливим питання першості залишається не тільки для ритейлу чи торгових марок широкого вжитку. А й для мереж автосервісів. Так, за лідерство у ніші цього року позмагалась команда TurboSTO, це найбільший автосервіс з ремонту турбін та паливних систем, і отримала статус №1 в межах номінації «Автосервіс року з ремонту та обслуговування турбін і паливної системи».
Ось що розповідає Владислав Пустовой, CEO і власник TurboSTO GmbH: «Можливості в бізнесі подібні до автобуса, завжди є ще одна»! Так сказав Річард Бренсон. Ми вгледіли їх ще в 2018 році, коли відкрили свій перший сервіс. Наша мережа охоплює всю Україну і налічує вже 25 філіалів. Незважаючи на війну, нам вдалося відкрити 10 нових сервісів в Україні та збільшити свій річний обіг у 1,5 рази. Це сприяло збільшенню штату на 45%. Так, кількість співробітників виросла до 350 людей. Зараз наша мережа має в своєму розпорядженні найбільшу кількість автопідйомників та найсучасніше діагностичне обладнання. І це дозволяє виконувати в середньому до 3200 ремонтів на місяць, не враховуючи позачергові відновлення воєнної техніки, якими ми займаємося з початку воєнних дій. Отримання звання компанії №1 від «Вибір року» – це публічне визнання наших основних переваг: перевершення очікувань, розгалужена мережа філіалів по цілій країні, комплексність, зорієнтована на комфорт клієнта (виконання всіх видів робіт на одному сервісі без підрядників) і команда, яка візьметься за найскладніше замовлення, навіть якщо це заміна форсунок воєнного катера».
На рівні із бізнес-результатами і завжди спортивним азартом діяти, і розвивати справу, тримати стандарт якості та сервісу, до якого зобов’язує статус №1 у категорії, власники мереж залишаються відданими бажанню підтримувати збройні сили. І тут мова не тільки про системну благодійність, а й бажання зробити сервіси доступними для військових. Опікується цим питанням і Лазерхауз. Компанія є лідером у сфері лазерної епіляції та косметології в Україні. Вже сім років підряд компанія отримує статус №1 за версією бізнес-премії «Вибір року» та дарує своїм пацієнтам сервіс високого рівня за міжнародними стандартами. За 15 років плідної роботи компанія завоювала серця мільйонів завдяки роботі найкращих фахівців та найсучаснішого обладнання з Європи та США.
Олена Костик, власниця Лазерхауз, мережі центрів косметології та лазерної епіляції року: «Наразі функціонує 71 центр «Лазерхауз» у різних куточках України. Також завдяки наполегливій роботі та незламному духу компанія змогла вийти на польський ринок та відкрила двері чотирьох своїх нових центрів у Варшаві, Кракові та Вроцлаві та Лодзі. Однак, крім цього, компанія «Лазерхауз» робить все зі своєї сторони, аби пришвидшити перемогу над ворогом. Моя команда донатить, кожного місяця, ми закриваємо всі можливі і посильні для нас військові збори, щоб прискорити цей процес! За 2023 рік спільними зусиллями компанії вдалось зібрати більше 10 млн гривень на забезпечення потреб української армії. Також центри Лазерхауз регулярно проводять безкоштовні процедури для воїнів ЗСУ, аби кожен наш герой зміг відчути, наскільки він важливий. Слава Україні! Слава ЗСУ! Дякую їм і низько вклоняюсь до землі за те, що маю змогу працювати на рідній землі».
Повний список переможців міжнародного фестивалю-конкурсу «Вибір року» 2023:
- Виробник модульних будинків року – SCANDI
- Розробка та виробництво систем захисту та безпеки року (військове та цивільне призначення) – Kvertus
- Оптичні товари року – SOLENTE
- Сервіс земельних інвестицій року – ZEMINVEST
- Манікюрна витяжка року українського виробництва – ÜLKA
- Світлодіодні лінзи для авто року – AMS Automotive Systems
- Автосервіс року з ремонту та обслуговування турбін і паливної системи – TurboSTO
- Крем для рук року – Nivea
- Косметика для догляду за обличчям року – Nivea
- Декоративна косметика року для очей – Mary Kay
- Декоративна косметика року для губ – Mary Kay
- Автобусні тури року – Аккорд-тур
- Виробник року хлібобулочних виробів – КИЇВХЛІБ
- Фарба року українського виробництва – Kolorit
- Пральна машина року – LG Electronics
- Холодильник року – LG Electronics
- Кондиціонер року – LG Electronics
- Майонез року – Королівський смак
- Телевізор року економ-класу – KIVI
- Мультиварка року – Tefal
- Електрогриль року – Tefal
- Посуд року для приготування їжі – Tefal
- Електрочайник року – Tefal
- Мультипіч року – Tefal
- Робот-пилосос року – Rowenta
- Кухонні товари року – Фрекен БОК
- Девелоперська компанія року в передмісті Києва – Будівельна група СИНЕРГІЯ
- Житловий комплекс бізнес–класу року в передмісті Києва – Синергія Сіті
- Житловий комплекс комфорт–класу року в Києві – Нова Англія (девелопер – ROYAL HOUSE)
- Садова техніка року – STIHL
- Мотопили року – STIHL
- Шоколад року – Millennium
- Мережа центрів косметології та лазерної епіляції року – Лазерхауз
- Шкільні рюкзаки та ранці року – Kite
- Національна мережа торговельних центрів – Епіцентр
- Препарат року (в таблетках) для лікування геморою – Детралекс
- Венотонік року в таблетках – Детралекс
- Мережа аптек року – Аптека АНЦ
- Протеїновий коктейль року – Herbalife
- Дієтичні добавки року – Herbalife
- Програма для корекції та зниження маси тіла – Herbalife
- Український бренд року одягу для жінок – VOVK
- Мережа барбершопів року (чоловіча перукарня з додатковим набором послуг) – ЦирульниК Barbershop
- Виробник профільних систем для металопластикових дверей та вікон року – REHAU
Всі переможці стають учасниками національної рекламної кампанії, яку організовує «Вибір року». Вона включає популяризацію товарів і послуг №1 у медіа, розміщення сітібордів у просторі міста та в метро, інформування споживачів про статус переможців у соцмережах.