
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


Роздрібна торгівля відчуває тиск з усіх боків: постачальники намагаються вкласти свої витрати в ціну товару, конкуренція вимагає більших інвестицій і обмежує можливості підвищення роздрібних цін, а вартість робочої сили постійно зростає.
Водночас зростають і вимоги клієнтів – вище піднімається планка якості та індивідуального обслуговування, як і вимоги до свіжості та якості продуктів. У цьому середовищі роздрібні торговці борються за виживання, оскільки вони шукають внутрішні ресурси, щоб зменшити тиск на прибутковість і попит клієнтів. Ця боротьба не нова. Багато років роздрібні торговці боролися з традиційними методами зниження витрат, і багато з них досягли межі «досконалості». Потім почалася ера автоматизації та оцифрування. Роздрібні мережі впровадили різноманітні рішення для управління ланцюгами поставок, аналітики даних, роботизації та обслуговування клієнтів. Незважаючи на численні покращення, певні проблеми залишаються.
Один із таких головних болів – наявність на полиці (OSA). Середній рівень OSA в роздрібній торгівлі в Західній Європі та США становить близько 92%. У результаті щорічно роздрібні торговці втрачають близько 4% продажів і, крім того, розчаровують покупців. Різні аналізи показують, що покращення показника OSA на 2% призводить до зростання продажів на 1%. Проблема ще більша в менш розвинених країнах, включаючи Центральну та Східну Європу. Така ситуація застрягла і не покращується кілька десятиліть. Виникає питання – чому рітейлери не можуть вирішити цю проблему.
Радник із роздрібної торгівлі та співзасновник SUMATUS і Retail IQ Валдас Пузерас ділиться своїми думками про OSA, а також про процес, який може допомогти вирішити проблему.
Працюючи в галузі роздрібної торгівлі більше 20 років у таких країнах, як Україна, Грузія, Казахстан, Литва, ми завжди маємо проблему OSA на порядку денному. Я міг би вказати кілька причин, чому проблема все ще існує і ситуація не покращується:
Рекомендації, які могли б допомогти професіоналам роздрібної торгівлі боротися з проблемою OSA:
Перше – має бути бажання впроваджувати управлінські зміни та боротися з проблемою. Як тільки з’явилося бажання вдосконалити OSA, треба оцінити рівень дефіциту товарів по категоріях і магазинах. Також варто повинні визначити втрачені продажі.
Глибоко досліджуйте дані, щоб зрозуміти, що викликає проблему OSA. Дуже важливо розділити події на два сегменти:
a) пов’язані з замовленням причини, які впливають на OOS Store;
b) причини продуктивності магазину, які впливають на операційну систему Shelf.
Після того, як ви визначите причини OOS, почніть вирішувати проблеми за допомогою різноманітних автоматизованих інструментів керування, одним із яких є готова доступність SUMATUS.
Важливо розуміти, що причини OSA вирішуються під час щоденної оптимізації наступних п’яти проблем:
Отже, після висвітлення причини проблеми OSA і початку її вирішення шляхом деконструкції та оптимізації кожної з п’яти проблем, зосередьтеся на питаннях, які впливають на більшість проблем OSA. Що дуже важливо – щоденна робота над вибраними питаннями та впровадження цифрових рішень, які допомагають працювати системно та економлять час співробітників. Практика показує, що цифровізація може значно покращити OSA з першого дня.
Це спеціалізоване програмне забезпечення OSA, розроблене з використанням технології машинного навчання спеціально для звичайних роздрібних торговців, щоб відстежувати всі артикули у всіх магазинах, виявляти помилкові інвентаризації та інші операційні проблеми магазину, своєчасно надавати пріоритетні сповіщення персоналу магазину або безпосередньо системам обліку запасів для автоматичного виправлення залишків запасів. Це допомагає вчасно виявляти проблеми, виправляти їх, покращувати наявність і видимість продукту на полицях, а також зберігати продажі. Програмне забезпечення визначає 16 різних подій і ситуацій. Рішення особливо добре підходить для роздрібної торгівлі продуктами харчування та напоями, DIY, доглядом за домашніми тваринами, побутовою електронікою, ліками та аптеками.
Як це працює?
Чому варто вибрати SUMATUS за наявності на полицях?
Забронюйте безкоштовну демонстрацію та пілот: info@sumatus.eu або +370686 55047 (Viber, Telegram, WhatsApp) або https://www.sumatus.eu/freedemo