Історія мережі FreshLine: почали з нарізки ковбаси в гаражі, виросли до 45 закладів
Засновник мережі сендвіч-барів FreshLine Вадим Бортник про перевірки співробітників на поліграфі, франчайзинг та ефективне управління мережею.
Цей текст доступний також російською мовою
У новому випуску блогу FranchTV ведучий Роман Кирилович поспілкувався з Вадимом Бортником, засновником мережі сендвіч-барів FreshLine. Той розповів про розвиток мережі, про те, чому так важливо хвалити і перевіряти співробітників на детекторі брехні, і про вартість франшизи FreshLine. Редакція MC Today вибрала найцікавіше з інтерв’ю. RAU публікує скорочену версію статті.
Про франчайзинг і розвиток мережі FreshLine
Раніше у нас було багато енергії та ентузіазму, а зараз прийшов професіоналізм. За останні кілька років мережа FreshLine стала більш системною, клієнтоорієнтованою.
Але спочатку ми робили наші сендвічі, без перебільшення, в гаражі. Поставили там стіл, нарізали ковбасу, самі готували й розвозили на дві точки, які у нас були на той момент.
Системно займатися бізнесом і будувати франчайзинг я почав, коли закладів FreshLine стало 15. Коли закладів п’ять або шість, ними ще можна керувати самостійно. Ти знаєш кожного працівника, адміністратора, багатьох постійних гостей, з ранку до вечора їздиш між закладами і все контролюєш. Але як тільки відкриваєш сьомий, про один із закладів обов’язково забуваєш.
Далі необхідно будувати систему і керуючу компанію, яка буде займатися всіма необхідними процесами. Зараз в керуючій компанії FreshLine близько 30 осіб, а мережа складається з 45 точок.
Відмінна звичка – мати в своєму графіку час для роботи в своїх же закладах. Періодично ми з усією командою директорів це робимо. У цей момент безпосередньо контактуєш з клієнтом і розумієш, за що він готовий платити, а за що ні, в чому цінність. Можна навіть запитати у людини, що для нього важливо.
Крім того, можеш спостерігати, скільки людей прийшли за дешевими сендвічами, як швидко вони хочуть їх отримати, яку кількість відвідувачів дійсно збирає собі страву самостійно і які у них при цьому виникають проблеми.
Про точки підвищення ефективності
70-80 % ринку (залежно від галузі) відносяться до низького цінового сегменту. То є лідерами на ринку будуть компанії, які зможуть бути ефективними і економними.
Наша точка підвищення ефективності – мінімальні трудовитрати при зборі продукту на торговій точці. За рахунок того, що ми централізували виробництво, в мережі FreshLine не потрібен кухар на місці – всю продукцію збирають працівники з готових інгредієнтів.
У FreshLine можуть одночасно працювати два або десять співробітників. Це залежить від потоку. Це одна з точок підвищення ефективності. Вона досягається за рахунок того, що всі співробітники універсальні, кожен з них може збирати сендвічі, готувати продукцію, займатися чистотою в закладі і бути касиром.
Про перевірки співробітників на поліграфі
Всі співробітники центрального офісу та керуючі ресторанів проходять тестування на поліграфі на предмет боргів, розкрадань, судимостей, вживання алкоголю, наркотиків і так далі. Все це може нести загрозу для наших гостей, тому ми вживаємо таких заходів.
Перевіряємо, наймаючи на роботу, а потім один раз в рік. Займає 2-3 години. Особистих питань ніколи не задаємо.
Проте ми багаторазово виявляли серед потенційних співробітників тих, хто займався розкраданнями, систематично вживав наркотики і алкоголь.
Протягом тижня ми також переглядаємо відео з камер спостережень. Порівнюємо кількість чеків з кількістю приготовленої продукції, перевіряємо співробітників на предмет дотримання стандартів (одягнені рукавички, шапочка). Хоча всі співробітники знають, що камери ми переглядаємо, все одно намагаються робити якісь махінації. Ну і цікаво іноді подивитися якісь смішні моменти, деякі танцюють на робочому місці або боксують.
Про управління великим колективом
Хочу розповісти про своє найголовніше відкриття в сфері управління співробітниками – Q12. Це тест з 12 питань. Якщо працівник відповідає на них ствердно, це означає, що він залучений в роботу.
Наприклад, деякі з них:
- Чи знаєте ви, чого від вас чекає роботодавець?
Це дуже важливе питання. Поки ми у FreshLine не зробили стандартизацію, співробітники не розуміли, чого ми від них чекаємо. Коли вони приходили на роботу, було багато обов’язків, але вони не були формалізовані. Для людини ця напруга, він не втягується в роботу.
- Чи маєте ви можливість щодня робити на своїй роботі те, що ви робите найкраще?
Людина отримує задоволення від роботи, коли він робить щось краще за інших. І коли це у нього виходить робити частіше, він більш залучений.
- Хто-небудь на вашій роботі сприяє вашому професійному розвитку?
Тут важливо зрозуміти, чи займається керівник твоїм ростом. Для цього ми ввели раз в три місяці зустріч керівника з працівником один на один, під час якої разом робимо оцінку за вимогами до роботи, по культурі і після цього визначаємо зону росту.
- Чи викликають у вас місія і стратегія вашої компанії почуття значущості виконуваної вами роботи?
Тут головне – зрозуміти, чи відчуває співробітник, що те, що він робить, важливо для інших людей. Наприклад, економить час. У FreshLine приходять не просто з’їсти сендвіч, а смачно поїсти, при цьому заощадивши свої 10-20 хвилин. І коли співробітник це розуміє, значимість роботи і залученість знову-таки підвищуються.
- Чи є у вас на роботі справжній друг?
Це не правило, що на роботі обов’язково має бути один, але якщо він є, значить людина краще працює. Саме для цих цілей і проводяться корпоративи та неформальні зустрічі. Щоб люди на роботі були пов’язані не тільки формально, але і могли встановити дружні стосунки.
Про оцифрування сервісу і плинності кадрів
Плинність кадрів раніше досягала 38%: 4-ро з 10-ти осіб міняли роботу протягом місяця. Таким чином, ми не могли отримати класний сервіс: як тільки людина всьому навчилась, вона йде.
Тест Q-12 нам дуже в цьому допоміг. Не вистачало похвали – ми почали акцентувати увагу на цьому і поставили в обов’язки керуючих хвалити співробітників. За місяць плинність кадрів знизилася в чотири рази: до 10,2 %. Кількість негативних відгуків також знизилася з 8 % до 3,85%.
Я довго шукав можливість оцифрувати сервіс. Для мене найголовніше, щоб гість йшов із закладу задоволеним, і мені потрібно розуміти, чи так це. Ми повісили планшети в закладах FreshLine, де гості можуть залишати оцінки: добре, погано чи так собі.
Відповідають вони на такі питання «смачно?», «Швидко”?», «Чисто?”, “Доброзичливо?» Після цього можна залишити свій номер телефону для зв’язку і при бажанні записати відеозвернення.
Скільки коштує франшиза FreshLine
В 2019 році ми відкрили три нових заклади, дві франшизи вже продані. Відкрити франшизу FreshLine коштує від $15 000 – це міні-формат, до $35 000 – класичний формат. Окупність приблизно 1,5-2,5 року. При цьому ми можемо всьому навчити, надати дизайн проекту, вислати на місце відкриття команду запуску, даємо всі необхідні інструкції.
Цього року плануємо відкрити від 8-ми до 12-ти торгових точок по франчайзингу. Є дуже прибуткові торгові точки, які приносять від $5000 в місяць.
Поки що ми відкриваємося тільки в Україні, але незабаром до нас приїжджає на навчання команда з Киргизії – ми плануємо відкривати тестову крапку там.
Джерело: MC Today
Читайте також