Як Укрпошта змінює кадрову політику і роботу з персоналом

Як Укрпошта змінює кадрову політику і роботу з персоналом

26.07.2017 09:00
  1652
Ukrainian Retail Association

Які зміни очікують Укрпошта в сфері кадрової політики, як співробітників переводять на відрядну форму оплати і як в компанії працюють над сервісом та клієнтоорієнтованістю.

У великому інтерв’ю для порталу delo.ua заступник генерального директора з персоналу Укрпошти Лілія Бушина розповіла про новації в підборі персоналу для державного оператора поштового зв’язку, роботі над підвищенням якості обслуговування, нововведеннях в принципах оплати роботи та багато іншого. RAU наводить витяги з її інтерв’ю.

Про зміни кадрової політики Укрпошта

Після приходу нового менеджменту в компанії проходять великі процеси реструктуризації, які не обійшли стороною і кадрове питання. Перше, що нам вдалося, – сформувати нову HR-команду.

Якщо говорити про управлінську команду всієї компанії, то вона оновилася на 95%.

Новий менеджмент займається, в тому числі розробкою зрозумілої і легко керованої організаційної структури. Це не просто, адже Укрпошта дуже регіонально-розгалужена компанія. Процеси реструктуризації спрямовані, в першу чергу, на реформування системи оплати праці, на вибудовування нових програм по підвищенню ефективності, які покликані стимулювати і мотивувати співробітників на різних рівнях.

У Укрпошта до останнього часу регіональні дирекції самостійно вели господарську діяльність, підкоряючись своїм внутрішнім правилам. Єдиної служби HR з єдиними кадровими політиками і відповідними функціями управління персоналом просто не існувало. Були відділи кадрів, як на радянських підприємствах.

На даний момент ми вибудовуємо єдину систему управління персоналом, яка включає в себе і рекрутинг, і навчання, і розвиток, і оцінку, і мотивацію, і вибудовування кадрового резерву. Це зробити непросто, адже в компанії працює більше 73 000 чоловік, більше 31 000 чоловік – це листоноші.

Ми перебудовуємо «совкову» компанію в комерційну, бізнес-орієнтовану, поштово-логістичну структуру.

Про сервіс та клієнтоорієнтованість співробітників

Ми працюємо над цим, навчаємо існуючий персонал, і займаємося пошуком нових фахівців. Для залучення якісного персоналу у нас повинні бути ринкові умови прийому цих людей. Ми проводимо поетапну зміну системи оплати праці. Якраз зараз проводяться зміни на рівні дирекцій.

З першого липня у нас впроваджена нова сітка посадових окладів, яка не переглядалася років десять так точно. Ми розширили виделку зарплат.

Не потрібно забувати, що Укрпошта – соціально-орієнтоване підприємство. Ми представлені у всіх регіонах, адже ми, в тому числі, доставляємо пенсії. Невірно говорити, що ми будемо проводити масові скорочення. Частково будемо заміщати персонал, але хочемо домогтися синергії між співробітниками, які раніше працювали тут і володіють експертизою, і молодими прогресивними кадрами. «Свіжа кров» потрібна будь-якій компанії.

Ми провели оцінку персоналу по Києву та київській дирекції. За результатами оцінки, співробітники умовно були розділені на три зони. Що це означає? Червона зона – це люди, які погано знайомі з нашими продуктами і не розуміють, що таке клієнтоорієнтованість. Сіра зона – персонал, який потребує розвитку і навчання. І зелена – люди, які повністю відповідають новим вимогам. Базуючись на цій оцінці, ми розробляємо алгоритм підбору потрібних нам кадрів.

Ключове – пояснити людям, що відбувається в компанії, навіщо всі ці зміни. Намагаємося, щоб до рівня листоноші в невеликому населеному пункті доходила інформація, які реформи ми проводимо і чому.

Коли людина залучена в зміни, вона сприймає їх конструктивно. Звичайно, є опір, для багатьох працівників методи нового керівництва – це просто культурний шок. Ми намагаємося залучити культуру змагання, проводимо конкурси на кращих співробітників компанії. Переможці отримують грошову винагороду.

Про перехід на відрядну форму оплати праці

Хочеться навести приклад центру сортування в Києві. Це був наш пілотний проект з переведення людей на відрядну форму оплати праці, коли рівень зарплати прив’язаний до обсягу виконаної роботи. Спочатку співробітники були проти. Але що ми отримали на виході? Винагорода підвищилося майже в два рази. Люди зрозуміли, що новий підхід краще, і підтримують зміни. Нам стало легше підбирати персонал, оскільки вже є зворотний зв’язок.

Тепер всі центри сортування будуть переведені на відрядну форму оплати. Ми хочемо, щоб кожен співробітник сортувального центру розумів, за яку заробітну плату він працює, і які перед ним стоять цілі, який у нього індивідуальний результат.

У генеральній дирекції ми впровадили систему ключових показників ефективності, вони повинні бути у кожного співробітника. Якщо раніше преміювалися всі співробітники, незалежно від індивідуального результату, то зараз співробітники знають, скільки і за що вони отримують. Основна ідея: адміністративний персонал, функції підтримки, менеджмент – у кожного є конкретні KPI. Від цих результатів роботи залежить, чи отримають вони премію чи ні. Раніше ці співробітники не формулювали і не розуміли своїх цілей.

Після впровадження відрядної форми оплати в сортувальних центрах, цей підхід будемо впроваджувати і на інші категорії працівників.

Про оновлення штату і підвищення зарплат

Якщо говорити про співробітників центрального офісу – команда поповнилася людьми з банківським і фінансовим бекграундом. Відділення завжди поповнюються новими людьми, деякі також мають досвід роботи в банках. Навчання в сегменті фінансових послуг проводиться регулярно, тим більше, ми часто вводимо нові продукти.

Набір персоналу у відділеннях йде постійно. Йде цілеспрямована робота з вузами і профтехучилищами.

Ми активно залучаємо молодь для проходження практики на базі наших відділень і сортувальних центрів. Середній вік співробітників Укрпошта – близько 40 років. Але ми зацікавлені в залученні молоді. Для молоді наша компанія – це унікальна можливість спробувати себе відразу в трьох напрямках – логістичний бізнес, фінансові послуги і торгівля.

Крім того, ми працюємо над підвищенням рівня заробітної плати на всіх рівнях. На даний момент наша сітка зарплат починається з мінімальної зарплати в 3 200. Середня зарплата начальника відділення (по всій Україні) – 3 310 грн (без урахування надбавок). За перше півріччя 2017-го зростання зарплат склало 36%. Зростання в розрізі за професіями: начальники відділень – 28%, оператори відділень – 40%, листоноші – 49%. Укрпошта третій за розміром роботодавець в Україні. Ми відстежуємо заробітні плати в галузі, щоб вийти на середньоринкові показники. Порядку 70% витрат компанії – це витрати на персонал. Розвиваючи бізнес, будемо збільшувати і доходи співробітників. Це те, до чого ми прагнемо.

Джерело: delo.ua

Читайте також – 

Новини логістики: Укрпошта, Ін Тайм, і склад для Business Group


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку